20 مدل از جدیدترین تابلو های دکوراتیو

تابلو دکوراتیو در نقش دکوراسیون داخلی این روزها همه ما از اهمیت آن در محیط و تأثیر آن بر روحیه خود آگاهیم. حال برای آنکه دیزاین جذابی را پیاده‌سازی کنیم، توجه به موارد متعددی ضروری و حائز اهمیت است. از انتخاب درست و دقیق المان‌های مختلف گرفته تا توجه به ترکیب رنگ و موارد این چنینی، همگی از جمله موارد قابل توجه به حساب می‌آیند. با این حال، افزون بر المان‌های اصلی به کار رفته در محیط، برخی از عناصر تزئینی نیز با جای‌گیری درست می‌توانند نقش به‌سزایی بر زیبایی محیط داشته باشند. گاهی یک مجسمه تزئینی زیبا چنان تأثیری بر تکمیل طراحی محیط خواهد داشت که شما را شگفت‌زده می‌کند.یکی از مهم‌ترین عناصر تزئینی در دیزاین خانه و محل کار، تابلوها هستند. تنوع بی‌نظیر تابلوها سبب شده تا بتوان انواعی از آن‌ها را برای محیط‌های مختلف انتخاب کرد و بر رنگ و لعاب محیط افزود. در این مقاله قصد داریم به انواع تابلو دکوراتیو و خرید تابلو دیواری بپردازیم. همراه ما بمانید.

images 1676188425 63e89b098665c

تابلو دکوراتیو چیست؟

اگر بخواهیم با مفهوم تابلو دکوراتیو آشنا شویم، باید به معنای لغوی کلمه «دکوراتیو» رجوع کنیم. دکوراتیو به معنای چیزی است که برای دکور یا دیزاین کردن محیط استفاده می‌شود؛ بنابراین تابلو دکوراتیو مطابق آنچه که در ذهن اغلب ما وجود دارد، به معنای تابلوی تزئینی و زینتی است. در واقع این تابلوها می‌توانند با نصب شدن روی دیوارهای مختلف، آن‌ها را از حالت یکنواختی خارج کنند و شمایلی نو به آن‌ها ببخشند.

هر تابلو مدرن می‌تواند راوی داستانی خاص باشد. برخی از آن‌ها نقاشی افراد معروف و سرشناس هستند و به عنوان یک اثر هنری ارزشمند شناخته می‌شوند. برخی دیگر، اگر چه توسط افراد مشهور خلق نشده‌اند؛ اما روایت‌گر مفهوم و عقیده خاصی هستند. بسیاری از آن‌ها نیز با ترکیب رنگ‌ها به اثری چشم‌نواز تبدیل شده‌اند که انرژی مثبتی از خود ساتع می‌کنند. به طور کلی هیچ برتری خاصی میان این تابلوها وجود ندارد؛ نکته مهم این است که تابلو دکوراتیو را مطابق با دیزاین خانه انتخاب کنید. در ادامه به معرفی انواع تابلو خواهیم پرداخت.

انواع مختلف تابلو دکوراتیو

پیش از آنکه با انواع تابلو دکوراتیو آشنا شویم، بد نیست دلیل ضرورت بررسی آن را بدانیم. به نظر شما چرا باید انواع تابلوهای دکوراتیو را بشناسیم؟ نکته اصلی اینجاست که شناخت انواع این تابلوها به داشتن انتخابی درست کمک می‌کند. تا زمانی که مدل‌های مختلف تابلوهای نقاشی، مدرن، دکوراتیو و … را نشناسید، نمی‌توانید بهترین آن‌ها را برای محیط مد نظر خود انتخاب کنید. در ادامه به معرفی انواع تابلو دکوراتیو بر اساس دسته‌بندی‌های متفاوت پرداخته‌ایم.

در نخستین تقسیم‌بندی تابلوها را بر اساس ابعاد و سایزبندی تقسیم می‌کنیم. در این تقسیم‌بندی تابلوها به چهار دسته تقسیم می‌شوند:

  • تابلوهای مینی سایز که بسیار کوچک هستند و به عنوان تابلوی رومیزی استفاده می‌شوند.
  • تابلوهای متوسط که بر دیوار اتاق‌ها یا دیوارهای نه چندان عریض نصب می‌شوند.
  • تابلوهای دیواری بزرگ مخصوص سالن‌های پذیرایی که ابعادی بزرگ‌تر از دو مورد قبلی دارند.
  • تابلوهای بسیار بزرگ که ممکن است هنگام خرید تابلو دیواری آن‌ها را مشاهده کنید. این تابلوها برای استفاده در مکان‌های عمومی طراحی و ساخته می‌شوند.

در یک دسته‌بندی دیگر می‌توان به قالب کلی تابلو دکوراتیو اشاره کرد:

  • تابلو دکوراتیو نقاشی
  • تابلو دکوراتیو کلاسیک
  • تابلو دکوراتیو مدرن
  • تابلو دکوراتیو نامنظم
  • تابلو دکوراتیو پازلی
  • تابلو دکوراتیو کودکانه
  • تابلو دکوراتیو فانتزی

البته افزون بر این موارد، تعداد زیادی از تابلوهای دکوراتیو دیگر را نیز در هر فروشگاه تابلو دکوراتیو می‌بینید که توضیح آن‌ها در حوصله این بحث نمی‌گنجد.

در دسته‌بندی دیگر می‎‌توان به متریال به کار رفته در انواع تابلوها اشاره کرد. تابلوها ممکن است با متریال‌هایی چون چوب، فلز، پلیمر، پارچه، کاغذ و … ساخته شوند. خرید تابلو دیواری با هر یک از این متریال‌ها به سلیقه شخصی، شرایط محیط و نوع دیزاین آن بستگی دارد.

images 1676188425 63e89b098ecb8

هر آنچه که باید درباره تابلو دکوراتیو مدرن بدانید

در میان انواع تابلوها، خرید تابلو مدرن این روزها به فراوانی در میان افراد دیده می‌شود و به نظر می‌رسد که این سبک تابلو دکوراتیو توانسته نظر هنردوستان را به خود جلب کند. بیایید مروری مختصر بر مفهوم تابلو دکوراتیو مدرن داشته باشیم. تابلو دکوراتیو مدرن، سبکی جدید در تابلوهای دکوراتیو است که از هنر چاپ بر پارچه کنواس استفاده می‌کند. با استفاده از این تکنیک می‌توان طرح‌ها و نقش‌های مختلف را بر یک تابلو ترسیم و از آن برای زینت دادن به محیط استفاده کرد. حال تابلو دکوراتیو مدرن نیز انواعی دارد که به برخی از آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

  • تابلو دکوراتیو برجسته فانتزی
  • تابلو مدرن لوکس
  • تابلو مدرن متنی و طراحی‌شده
  • تابلو مدرن نقاشی خطی
  • تابلو دکوراتیو مدرن نور
  • تابلو مدرن آبرنگ
  • تابلو مدرن ورق طلا
  • تابلو مدرن سه تکه (یا چند تکه)
  • تابلو مدرن فانتزی
  • تابلو مدرن انتزاعی
images 1676188425 63e89b0993012

نکات مهم در خرید تابلو مدرن

برای خرید تابلو مدرن توجه به چند نکته اساسی سبب انتخاب هر چه بهتر تابلو می‌شود و در نتیجه آن، زیبایی را به محیط مد نظرتان هدیه می‌کند. در ادامه نکات کلیدی در خرید تابلو دیواری قید شده‌اند که لازم است به آن‌ها توجه کنید:

  • حتماً پیش از هرچیز ابعاد دیواری که برای نصب تابلو در نظر گرفتید را بررسی کنید و بر اساس آن، تابلوی مناسب را انتخاب کنید.
  • توجه به طرح تابلو یکی دیگر از نکات مهم در خرید تابلو مدرن است. طرح انتخابی شما باید متناسب با محیط و با المان‌های دیگر هماهنگی داشته باشد.
  • رنگ تابلو باید به نحوی با محیط سازگاری داشته باشد. می‌توانید از تضاد یا تناسب رنگ‌ها برای انتخاب رنگ‌بندی استفاده کنید.
  • توجه به تعداد تابلوها نیز می‌تواند نکته مهمی باشد. برای مثال گاهی استفاده از تابلوهای چند تکه انتخاب بهتری است؛ ضمن اینکه قیمت تابلو سه تکه مدرن نیز در مقایسه با خرید چند تابلو مجزا مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

بهترین فروشگاه تابلو دکوراتیو در تهران کدام است؟

اگر به دنبال بهترین فروشگاه تابلو دکوراتیو هستید که علاوه بر فروش تابلو دکوراتیو، امکان سفارش طرح دلخواه را نیز داشته باشد، لابراتوار «نور قائم» بهترین فروشگاهی است که می‌توانید به آن مراجعه کنید. سال‌ها فعالیت حرفه‌ای در این زمینه لابراتوار نور قائم را به یکی از بهترین‌های این حوزه تبدیل کرده است. برای سفارش و خرید تابلو دیواری، تابلو عکس، خرید تابلو مدرن و استعلام قیمت تابلو سه تکه مدرن می‌توانید به وب‌سایت این مجموعه مراجعه کنید و انواع محصولات را نیز مشاهده کنید. لابراتوار نور قائم به عنوان بهترین لابراتوار غرب تهران با بهره‌گیری از مدرن‌ترین تجهیزات، باکیفیت‌ترین خدمات را به شما ارائه می‌کند.

images 1676188425 63e89b0998585

کلام آخر

در این مقاله ضمن پرداختن به مفهوم تابلو دکوراتیو و انواع آن، شما را با نکات مهم در خرید تابلو مدرن آشنا کردیم. حال می‌دانید که مراجعه به فروشگاه‌های معتبر در زمینه فروش تابلو دکوراتیو یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید. لابراتوار نور قائم بالاترین کیفیت را به شما ارائه می‌کند. برای اطلاع از قیمت تابلو و خرید آن، به وب‌سایت این مجموعه سری بزنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا