چگونه به شهر اصفهان سفر کنیم؟

شهر سی و سه پل و پل خواجو، زاینده رود و منار جنبان، شهر میدان نقش جهان و گز و لهجه زیبای اصفهانی مردم در بازار اصفهان که پر از داستان و حکایت است، همچون حکایت‌های شیرینی که کهنسالان این شهر برای کودکان تعریف می‌کنند، مثل قصه‌های مجید. دور از ذهن نیست که این شهر در لیست پرطرفدارترین شهرها برای سفر بین گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد. بلیط هواپیما به مقصد اصفهان از شهرهای مختلف کشور، از پرفروش‌ترین بلیط‌ ها هستند. البته شیوه‌های دیگری جز سفر هوایی برای رفتن به اصفهان هست که در ادامه شرح می‌دهیم. اما پیشنهاد ما خرید بلیط هواپیماست. فرقی نمی‌کند بلیط کیش اصفهان را می‌خرید یا از تهران به این شهر سفر می‌کنید، با یک سفر هوایی، راحت و بدون دغدغه به این شهر بروید.

c1283d2b 37e1 407d a779 fa22c4297d78

چرا سفر به اصفهان؟

پیش از هر چیز می‌خواهیم به دلایلی که گردشگران را به سفر اصفهان ترغیب می‌کند، بپردازیم. البته جذابیت‌های اصفهان یکی دو تا نیست، اما به طور خلاصه به مهمترین موارد آن می‌پردازیم.

اصفهان شهر هنرمندان و صنعتگران است

لیست جذابیت‌های اصفهان را با گفتن از صنایع دستی آغاز می‌کنیم. اگر به اصفهان بروید و قدم در بازار مسگرها و صنعتگران بگذارید، مجذوب هنر دست این هنرمندان خواهید شد. کسانی که از دل فلز و سنگ، زیباترین نقش و نگار را بیرون می‌آورند و هنر خود را بر روی هر چیزی، چه لباس و پارچه باشد و چه ظرف و شیشه، به نمایش می‌گذارند. قلم‌زنی و خاتم‌کاری اصفهان را در هیچ جای دیگر دنیا نمی‌توان پیدا کرد، پس لازم است برای دیدن شیوه کار هنرمندان و خرید این سوغاتی‌ها حتما راهی اصفهان شوید.

اصفهان شهر خوراکی‌ های خوشمزه است

گز مهمترین و معروف ‌ترین سوغاتی اصفهان است. اما خوراکی ‌های اصفهان فقط در این شیرینی خوشمزه خلاصه نمی‌شود. خورش ماست، بریانی، قیمه ریزه، یخنی لوبیا، حلیم ماش، آش سماق، کوفته شوید باقالی، حلیم شیر و بسیاری دیگر از غذاهای اصفهان را باید در این شهر و با دستپخت اصفهانی‌ها تجربه کنید. ترکیب دوغ و گوشفیل را باید در محله‌های قدیمی اصفهان و همراه با صدای قهوه چی‌های این شهر تجربه کنید.

اصفهان، شهر پرسه زدن در تاریخ است

از جاذبه‌ های تاریخی اصفهان که هر چه بگوییم کم است. کلیسای وانک و محله ارمنی‌ ها، موزه هنرهای معاصر اصفهان، سی و سه پل و پل خواجو، عمارت هشت بهشت و میدان نقش جهان تنها تعدادی از اماکن گردشگری معروف و زیبای اصفهان هستند که دیدن آنها شما را شگفت‌زده می‌کند. از مسجد و کلیسا، تا خانه‌ها و پل‌ها، شما را مجذوب معماری، هنر و دانش معماران قدیم این بناها می‌کند.

5ab5a5a9 5c5f 4a7a 8aa0 76bc9c5669cb

چطور به اصفهان برویم؟

اصفهان چهار ترمینال دارد، برای اتوبوس‌هایی که مسافران را از شهرهای مختلف کشور به اصفهان می‌رسانند. ترمینال کاوه در شمال اصفهان، ترمینال جی در شرق اصفهان، ترمینال زاینده رود در غرب اصفهان و ترمینال صفه در جنوب اصفهان توقفگاه اتوبوس‌های گردشگری هستند.

سفر با قطار هم از شیوه‌های جذاب برای رفتن به اصفهان است. مسافران از شهرهای تهران، مشهد، تبریز، یزد، قم، شیراز و اهواز با تهیه بلیط قطار اصفهان، سفر ریلی به نصف جهان را تجربه می‌کنند.

آزادراه اصفهان برای کسانی که از تهران با اتومبیل شخصی به اصفهان می‌روند، از شهرهای قم، کاشان و شاهین شهر می‌گذرد. اما ساده‌ترین شیوه سفر به اصفهان، سفر هوایی است. فرودگاه بین‌ المللی اصفهان در خارج از شهر قرار دارد و هر روزه گردشگران از شهرهای مختلف ایران و جهان از این فرودگاه سفر خود به این شهر را آغاز می‌کنند.

بهترین زمان برای سفر به اصفهان

اصفهان منطقه‌ای نیمه بیابانی است، به همین خاطر تابستان‌های بسیار گرم و زمستان‌های بسیار سردی دارد. تابستان دمای هوا به 39 درجه و زمستان سرما به منفی 18 درجه می‌رسد. با این حساب بهار و پاییز به خصوص اردیبهشت و مهر بهترین زمان سفر به اصفهان به شمار می‌رود. زمانی که دمای هوا مطبوع است و شرایط برای درشکه سواری، دوچرخه سواری و تماشای باغ پرندگان ایده‌آل خواهد بود.

cbf19abd c1d0 4a7f 9a3e ca86b2f37904

بلیط ارزان هواپیما اصفهان را چگونه تهیه کنیم؟

اگر تصمیم خود را برای سفر به اصفهان گرفته‌اید و می‌خواهید سفر هوایی به این شهر را تجربه کنید، پیدا کردن یک وبسایت مطمئن که مناسب‌ترین قیمت‌ها را برای بلیط هواپیما ارائه دهد، اولین اقدامی است که انجام می‌دهید. کمی جستجو در اینترنت و گشتن بین وبسایت‌های فروش بلیط، شاید شما را خسته و گیج کند. اما برای جلوگیری از سردرگمی یک پیشنهاد عالی داریم. سایت فلای تودی همه پروازهای اصفهان از شهرهای مختلف را با ایرلاین‌های معتبر پوشش می‌دهد، به همین خاطر تنوع گسترده‌ای از بلیط هواپیما با قیمت‌های مختلف را ارائه می‌دهد.

شاید بپرسید چرا فلای تودی؟ فلای تودی سال‌هاست در زمینه فروش بلیط و رزرو هتل تجربه دارد و ابزارهایی در اختیار مشتری‌ها قرار می‌دهد که ارزانترین بلیط و هتل را ظرف مدت کوتاهی پیدا کنند. تقویم قیمتی فلای تودی، قیمت بلیط اصفهان را در تاریخ‌های مختلف نمایش می‌دهد، سیستم اطلاع از قیمت‌ها، شما را در جریان آخرین تغییرات قیمت بلیط قرار می‌دهد و پشتیبانی 24 ساعته فلای تودی حتی در ایام تعطیل مشکلات و سوالات مشتریان را برطرف می‌کند.

مهمتر از همه اینکه کاربری وبسایت فلای تودی بسیار ساده است. هنگام ورود به سایت و اقدام برای جستجو و خریداری بلیط سردرگم نمی شوید و با چند کلیک ساده بلیط به آدرس ایمیل شما ارسال می‌شود. حتی برای استرداد بلیط هم نیازی به مراجعه حضوری نیست. درخواست خود را اینترنتی در سایت ثبت می‌کنید و ظرف مدت کوتاهی مبلغ به حساب شما عودت داده می‌شود.

پس برای شروع ماجراجویی در اصفهان منتظر چه هستید؟ همین حالا بلیط خود را برای اصفهان رزرو کنید و برای ارزانتر شدن هزینه‌ها، بلیط رفت و برگشت و بلیط چارتر و لحظه آخری اصفهان را انتخاب کنید. نگران اقامت خود در اصفهان هم نباشید. در همین سایت برای رزرو هتل اصفهان اقدام کنید تا از هتل یک ستاره تا هتل‌های لوکس و پنج ستاره در اختیارتان قرار بگیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا