آشنایی با جادوی ثروت عرقیجات

عرق اسطوخودوس کوهی

در این مقاله و جستار در رابطه با عرق اسطوخودوس کوهی و مزایای آن که با طعمهای تلخ و به صورت تازه و سبز در اکثر نقاط ایران یافت می شود صحبت می کنیم در واقع اسطوخودوس یک نوع گیاه می باشد که از نظر طعم و دسته و طیف و نژاد جزء گیاهان تیره نعنایی محسوب می‌شود و دارای خواص و فواید زیادی برای بدن انسان می باشد.

ما در این مقاله سعی داریم به بخشی از آن اشاره کنیم چراکه مزایای اسطوخودوس به عنوان یک گیاه دارویی مفید و مثمر ثمر بسیار زیاد و فراوان بوده و طبیعتا نمی‌توان تمام این مزایا و کاربردها و خواصی را که برای بدن در جهت جلوگیری از بیماری و نیز درمان بیماری دارد را در یک مقاله جمع ‌بندی و احصا نمود طبیعتا ما در این مقاله به بخشی از مهمترین آنها که در خور توجه باشد اشاره می‌کنیم و از مزایای آن صحبت و گفتگو می نماییم.

01 6

گلاب ربیع اصفهان

تمام افراد ایرانی با عطر و طعم گلاب ربیع اصفهان به خصوص در مراسم عزاداری و یا سر سفره های افطار آشنایی کامل دارند اصالت این ماده خوش طعم و خوش عطر از کشور ایران نشأت گرفته و به بسیاری از کشورهای خارجی نیز صادر می شود و طرفداران زیادی را به خود جذب نموده است مهمترین ویژگی گلاب اثر آرام بخشی آن است و به همین خاطر از این ماده پر ارزش در مراسم عزاداری برای آرامش و تسلی بازماندگان استفاده می گردد.

گلاب ربیع در وزن های متفاوت کوچک، متوسط و بزرگ تولید می شود که نمونه کوچک آن می تواند در مواقعی که نیاز به مقدار زیادی گلاب نداریم به کار بیاید در هنگام خرید گلاب توجه به برند و نام تجاری آن بسیار حائز اهمیت است چرا که امروزه افراد سودجو اقدام به فروش محصولات تقلبی و دارای ناخالصی نموده اند.

02 6

عرق آوشین شیراز

امروزه دیگر از استفاده از این روش ها جایگاهی در زندگی صنعتی بشر ندارد. با آمدن ماشین آلات و تکنیک های جدید عرق گیری روش های قدیمی منسوخ شده و جایگاه خود را به روش های جدید صنعتی داده است. البته لازم به ذکر است که هنوز هم افرادی هستند که با روش سنتی عرق آویشن شیراز را بدست می آورند. غالبا این افراد در روستا ها و شهر های کوچک هستند که این کار را انجام می دهند.

 روش های سنتی جاوبگوی تامین نیاز در مقیاس های کوچک می باشد اما در روش های مدرن این محصول در مقیاس های بزرگ تهیه و تولید می شوند، به طوری که علاوه بر تامین نیاز یک کشور می توانند این محصولات را به خارج از کشور نیز صادر نمایند همانطور که در بالا اشاره شد، این گیاه به علت ویژگی ها و فوائد متفاوت فراوان از محبوبیت زیادی برخوردار است. بدین جهت مشتری های زیادی نیز دارد که طرفدار ثابت این گیاه و مشتقات آن می باشند.

03 6

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا