مواد لازم جهت تفت دادن فندق

به دلیل مان بر بودن اینکار، بهتر است خرید فندق عمده را انجام دهید تا یک دفعه میزان زیادی فندق را تفت بدهید.

همچنین به یک حوله ی آشپزخانه ترجیحا نخی نیز نیاز دارید. اگر تمایل دارید چاشنی خاصی نیز به فندق خود اضافه کنید، ادویه مورد نیازتان را نیز تهیه کنید.

19

اصول صحیح تفت دادن فندق

یک ورقه پخت بزرگ را با کاغذ روغنی بپوشانید و فندق ها را در یک لایه پهن کنید. آنها باید فضای کمی برای چرخش داشته باشند تا گرما بتواند در اطراف آنها گردش کند. شما می توانید این روش را با خرید بادام عمده نیز انجام بدهید.

آنها را در فر با دمای 350 درجه فارنهایت بپزید. به مدت 10-15 دقیقه وقتی خوشبو شدند، پوستشان ترک خورده و قهوه ای و کمی براق شد و آجیل ها قهوه ای طلایی شدند، آماده بیرون آوردن از فر هستند.

همچنین می توانید آنها را در ماهیتابه روی اجاق گاز بریان کنید. آنها در عرض 5 تا 7 دقیقه معطر و برشته می شوند. فوراً آنها را بردارید، زیرا می توانند در کمتر از یک دقیقه یا بیشتر از برشته شدن کامل به سوختن تبدیل شوند.

آنها را به دستمال آشپزخانه منتقل کنید. گوشه ها را به سمت بالا بکشید تا کیسه ای درست شود و بگذارید یک یا دو دقیقه با حرارت خودشان بخار شوند.

با گرفتن محکم روی حوله، آن را به شدت تکان دهید. با جدا شدن پوسته ها، صدای برخورد مهره ها به یکدیگر را خواهید شنید. همچنین می توانید حوله را به آجیل ها بمالید. شما با انبوهی از آجیل می‌مانید که روی لایه‌ای از پوست‌ها نشسته‌اند. می توانید به سادگی با دستان خود آجیل ها را بردارید و پوست آن را رها کنید یا از این روش استفاده کنید که به نظر من بهترین کار را دارد.

حوله چای را به همراه فندق و پوست آنها در یک آبکش برگردانید. آبکش را به عقب و جلو تکان دهید و اجازه دهید پوست ها به داخل کاسه بریزند.

20

نکات مهم در تهیه و نگهداری فندق بو داده

در هنگام تفت دادن فندق باید به این نکته توجه کنید که این محصول به سرعت می سوزد به همین دلیل باید مواظب باشید تا زیادی برشته نشود، همچنین می توانید پس از تفت دادن به آجیل ها مقداری ادویه دلخواه اضافه کنید. توصیه می شود خرید بادام زمینی عمده و فندق را از مراکز معتبر انجام بدهید.

آجیل ها به دلیل داشتن روغن زیاد می توانند به سرعت فاسد شوند. می توانید فندق (یا هر مغزی) را در فریزر نگهداری کنید. آنها را محکم در پلاستیک بپیچید. آجیل به مدت 4 ماه در یخچال یا 6 تا 12 ماه در فریزر ماندگاری دارد.

21

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا