مهم ترین مهارت هایی که در بازاریابی دیجیتال باید یاد بگیریم؟

برای تبدیل شدن به یک متخصص دیجیتال مارکتینگ، اولین چیزی که باید یاد بگیرید، این است که اصلا بازاریابی و فروش آنلاین چیست و چه اصولی دارد، چه بخش‌هایی را شامل می‌شود، انواع روش‌های بازاریابی چیست و چطور می‌توانیم در فضای دیجیتال و آنلاین، بهترین شکل ممکن، مخاطب جذب کنیم و فروش را بالا ببریم.

در این مقاله قصد داریم مهمترین مهارت‌هایی را که باید در بازاریابی دیجیتال یاد بگیریم، به شما معرفی کنیم. برای شروع، پیشنهاد می‌کنیم مقاله دیجیتال مارکتینگ چیست و چه ابزارهایی دارد؟ سایت نوین را مطالعه کنید.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یا همان Content Marketing جزء بخش‌های جدانشدنی دیجیتال مارکتینگ به حساب می‌آید و آنقدری اهمیت دارد که وبسایت‌ها و برندها، بخش بزرگی از فعالیت خود را به آن اختصاص می‌دهند. تولید و انتشار محتوا و جذب مخاطب از طریق بازاریابی محتوا، یک راه بسیار مناسب برای جذب مخاطب و اعتماد سازی است.

بازاریابی محتوا خودش چندین تخصص را در دربر میگیرد:

  • تولید محتوا: به عنوان یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید با استانداردهای یک محتوای باکیفیت آشنا باشید؛ چه تولید محتوای نگارشی مثل وبلاگ باشد، چه تصویری، چه ویدیو و یا پادکست که هر کدام اصول خودشان را دارند.
  • تحقیق کلمات کلیدی: تحقیق کلمات کلیدی اصل اساسی و پایه دیجیتال مارکتینگ، تولید محتوا و سئو است که جزء ملزومات هر فعالیتی به حساب می‌آید.
  • تدوین استراتژی محتوا: به عنوان یک دیجیتال مارکتر باید بدانید اصول تدوین استراتژی محتوا چیست و باید بتوانید یک تقویم محتوایی برای یک کسب و کار بسازید
  • سئوی محتوا: تولید محتوا بدون سئو ممکن است نتیجه چندان درخشانی در پی نداشته باشد، مخصوصا اگر بحث محتوای نگارشی در میان باشد. پس باید اصول سئوی محتوا را بدانید

یادگیری بازاریابی محتوا علاوه بر اینکه یک مهارت کاربردی است و به کمک کسب و کارها می‌آید، مهارتی پول ساز نیز محسوب می‌شود. با مهارت تولید محتوا می‌توانید به راحتی به عنوان کارشناس تولید محتوا جذب بازارکار شوید و یا می‌توانید به صورت پروژه‌ای و فریلنس، در منزل کار کنید و درآمد مناسبی داشته باشید. برای این کار لازم است که حسابی دانش و مهارت خود را بالا ببرید. پیدا کردن یک دوره آموزش بازاریابی محتوا که تمامی اصول و جزییات این مهارت را به همراه پروژه عملی شامل شود، می‌تواند در این مسیر به شما کمک کند.

02 34

بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO)

یکی دیگر از مهارت‌هایی که برای بازاریابی دیجیتال باید به آن مسلط باشیم، سئو هست. سئو(SEO)  یعنی بهینه کردن سایت برای موتور جستجو. به زبان ساده‌تر یعنی اینکه ما باید یکسری از کارها را انجام بدهیم تا بتوانیم در نتایج گوگل رتبه‌های بالاتری بگیریم. به این کارها اصطلاحاً سئو (SEO مخففSearch Engine Optimization ) گفته می‌شود. داشتن سایت در دنیای امروز به رشد کسب و کارها کمک بزرگی می‌کند.

به عنوان یه کارشناس دیجیتال مارکتینگ، اگر می‌خواهید همه فن حریف و خبره باشید، باید با سئو آشنایی داشته باشید و برای آموزش سئو حسابی وقت بگذارید. سئو به سه بخش تقسیم می‌شود؛ سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال که برای هر کدام می‌توانید دوره آموزشی مجزا تهیه کنید، یا جاهایی را پیدا کنید که همه‌ی این آموزش‌ها را در قالب پکیج آموزش سئو در اختیارتان بگذارند.

تبلیغات دیجیتال

هر روز که گوشی موبایل را در دستتان میگیرید یا کامپیوتر خود را روشن می‌کنید، با انواع تبلیغات در فضای آنلاین مواجه می‌شوید. این تبلیغات حاصل زحمات همین دیجیتال مارکترهایی است که تلاش می‌کنند پیام یک برند را به بهترین شکل به شما برسانند! بماند که موفق می‌شوند یا نه!

تبلیغات دیجیتال یکی از مهمترین مهارت‌هایی است که به عنوان یک کارشناس بازاریابی دیجیتال باید بر آن مسلط باشید. برای یادگیری تبلیغات دیجیتال، علاوه بر یادگیری اصول، باید انواع روش‌های تبلیغاتی آنلاین را هم بشناسید. برای مثال تبلیغات ppc، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی پیامکی، تبلیغات شبکه های اجتماعی و تبلیغات اپلیکیشن از مهمترین شاخه‌های تبلیغات آنلاین هستند که اگر دنبال پیدا کردن منبع کامل آموزش تبلیغات دیجیتال حرفه‌ای می‌گردید، دانستن این سرفصل‌ها به شما کمک می‌کند.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

به عنوان یک دیجیتال مارکتر حرفه‌ای، باید بدانید که چطور از طریق شبکه‌های اجتماعی، بتوانیم بازار هدف و مخاطب هدف‌مان را پیدا کنیم، با آن‌ها ارتباط و تعامل برقرار کنیم و در نهایت به بهترین شکل پیام کسب و کارمان را به آن‌ها برسانیم. هدف یک کسب و کار از استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌تواند آگاهی از برند یا فروش بیشتر باشد و شما باید بهترین راه را در سوشال مدیا برای رساندن یک کسب و کار به هدفش، پیدا کنید.

در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی یا همان سوشال مدیا مارکتینگ، یکی از راه‌های تبلیغایت، اینفلوئنسر مارکتینگ است. اینفلوئنسرها همان افراد تاثیرگذار شبکه‌های اجتماعی هستند که دنبال‌کنندگان زیادی دارند و اغلب در ازای دریافت مبلغی، برند، پیج، سایت یا محصول شما را معرفی می‌کنند. مجموعه این فعالیت‌ها بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را در برمی‌گیرد. پیدا کردن یک دوره آموزش بازاریابی شبکه‌های اجتماعی که تمام مباحث از قبیل تبلیغات، افزایش فالوور، افزایش فروش، تولید محتوا و … را شامل باشد، می‌تواند به شما کمک کند این مهارت را با سرعت بیشیتری یاد بگیرید.

03 34

تحلیل دیجیتال

در کنار تمام مهارت‌هایی که در این مقاله به آن اشاره کردیم، اینکه شما ابزارهای تحلیل دیجیتال را بشناسید و بدانید که چطور می‌توان فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ را تحلیل و ارزیابی کرد. دو مورد از مهمترین ابزارهایی که دیجیتال مارکتر ها برای تحلیل از آن استفاده می‌کنند، گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول است.

  • سرچ کنسول: سرچ کنسول (Search Console) ابزاریست که توسط گوگل برای رصد وضعیت یک وبسایت ایجاد شده است. این ابزار، حضور وبسایت‌ها در نتایج جستجوی گوگل را رصد و عیب‌یابی می‌کند و اگر خطا و اشتباهی رخ دهد اعلام می‌کند. کاربرد دیگر سرچ کنسول این است که اگر درخواستی مثل حذف یک صفحه از موتور جستجوی گوگل داشته باشیم با این ابزار آن را به گوش گوگل می‌رسانیم. سرچ کنسول یکی از مهمترین ابزارهاییست که یک کارشناس سئو باید به آن مسلط باشد.
  • گوگل آنالیتیکس: Google Analytics ابزاری دیگریست که گوگل در اختیار وبمستران قرار داده و برای تحلیل و آنالیز سایت از آن استفاده می‌شود. این ابزار تحلیل‌گر می‌تواند اطلاعات بسیار کاملی را درباره ترافیک ورودی، رفتار کاربران در سایت، نرخ تبدیل و کلی اطلاعات و گزارشات سودمند را در اختیار مدیران وب‌سایت‌ قرار دهد.

به طور کلی برای ورود به دنیای دیجیتال مارکتینگ بهتر است آموزش خود را از مفاهیم و اصول بازاریابی دیجیتال شروع کنید. در قدم بعدی مهارتی که باعث می‌شود درک درستی به این تخصص پیدا کنید، تحقیق کلمات کلیدی است. این موضوع را هم یادتان باشد که صرفا تئوری و دانش بدون کار و تجربه عملی، از شما یک متخصص نمی‌سازد! برای شروع هم، آموزش‌های سایت نوین Novin.com را به شما پیشنهاد می‌کنیم. بعد از این آموزش‌های رایگان، پیشنهاد می‌کنیم برای تکمیل دانش خودتان، در دوره digital marketing مجموعه نوین شرکت کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا