خر و پف را با سیر درمان کنید

گفته می شود غذاهای گرم مانند سیر، پیاز و ترب باعث کاهش خروپف می شوند. امروزه خرید و فروش عمده سیر به صورت گسترده در کشورمان انجام می شود.

خروپف زمانی اتفاق می‌افتد که بافت گلو، در حالتی آرام، شروع به ارتعاش و ایجاد صدا در هنگام خواب کند. در صورتی که خروپف شدید باشد، می‌تواند منجر به بی‌خوابی، اختلال در الگوی خواب و تحریک‌پذیری گردد.

دلیل احتمالی این امر ممکن است این باشد که این غذاها به خشک شدن مجاری بینی و راه های هوایی کمک می کنند که به نوبه خود باعث کاهش تجمع مخاطی می شود که سینوس شما را مسدود می کند. اگر انسداد سینوس دلیل خروپف شما باشد، ممکن است با استفاده از سیر تسکین پیدا کنید.

04 19

سیر به عنوان یک آنتی بیوتیک

ترکیبات ارگانوسولفور سیر طیف وسیعی از خواص ضد باکتریایی مانند باکتری کشی، آنتی بیوفیلم، آنتی توکسین و فعالیت ضد حد نصاب را در برابر طیف وسیعی از باکتری ها از جمله سویه های مقاوم به چند دارو (MDR) نشان می دهند. امروزه لیست قیمت سیر در سال 1401 با افزایش قیمت مواجه شده است.

از آنتی بیوتیک ها برای از بین بردن یا جلوگیری از رشد باکتری ها استفاده می شود. اگرچه ممکن است شما آنتی بیوتیک ها را به عنوان داروی مدرن تصور کنید؛ اما آنها در واقع از قرن ها قبل وجود داشته اند. آنتی بیوتیک های اصلی، مانند بسیاری از آنتی بیوتیک های امروزی، از منابع طبیعی نشأت گرفته اند.

این اثر به مصرف سیر به صورت ناشتا برمی‌گردد، به این دلیل که باعث می‌شود باکتری در معرض آن قرار گرفته و با آن مواجه شود، در نتیجه باکتری از دفاع از خود باز می‌ماند و نمی‌تواند مقاومت کند و از بین می‌رود.

05 18

با سیر به جنگ سرطان بروید

خواص ضد سرطان مواد غذایی متنوعی به اثبات رسیده است، که در این میان، سیر نیز خواص ضد سرطان فوق ‌العاده‌ای دارد. جالب است بدانید قیمت عمده سیر صادراتی با توجه به خواص آن، متغیر می باشد.

آلیسین حیاتی‌ترین ماده موجود در این عضو از خانواده آلیوم است (پیاز، تره فرنگی و موسیر دیگر اعضای خانواده آلیوم هستند). این ترکیب سولفوریک یکی از مهم‌ترین علل ضد سرطان بودن سیر است. از آنجایی که سیر توانایی سم زدایی، کاهش آسیب رادیکال‌های آزاد و تقویت سیستم ایمنی بدن را دارد، درنتیجه می‌توانیم بگوییم که این ماده یک ضد سرطان قدرتمند است.

سلول‌های سرطانی آسیب‌دیده از سموم رژیم غذایی و زیست محیطی، موجب افزایش التهاب و به مخاطره انداختن سیستم ایمنی بدن می‌شوند. سیر به طور خاص، این نقاط ضعف را هدف قرار می‌دهد و مانند لایه محافظی برای بدن عمل می‌کند، در حالی که هیچ عارضه جانبی خطرناکی ندارد، درنتیجه سیر با کاهش التهاب و تقویت سیستم ایمنی، عملکرد ضد سرطانی خود را اعمال می‌کند.

06 17

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا