آیا کدو سبز برای دیابتی ها مفید است؟

در حال حاضر قیمت کدو سبز در بازار ارزان می باشد و بیماران بدون نگرانی از قیمت می توانند آن را تهیه کنند.

یک مطالعه آلمانی بیان می کند که فیبر نامحلول (که کدو سبز مقدار خوبی از آن دارد) می تواند در پیشگیری از دیابت نوع 2 بسیار موثر باشد. مطالعه دیگری نشان دهنده اثربخشی فیبر غذایی نامحلول است که نشان داده است خطر دیابت را کاهش می دهد.

مصرف بیشتر فیبر همچنین با خطر کمتر سندرم متابولیک، که یکی از عوامل موثر در ابتلا به دیابت است، مرتبط است. از مطالعات، فیبر محلول می تواند تحمل گلوکز را در بیماران دیابتی بهبود بخشد. (به هر حال کدو سبز حاوی فیبر محلول و نامحلول است.)

01 11

کدو به درمان آسم کمک می کند

طبق یک مطالعه ایرانی، سطوح بالای ویتامین C موجود در کدو سبز به درمان آسم کمک می کند. خواص ضد التهابی کدو سبز نیز به درمان آسم کمک می کند. کدو سبز همراه با ویتامین C حاوی مس است که در درمان آسم بسیار موثرتر است. با توجه به این موضوع خرید عمده کدو در دستور کار تمام خانواده های ایرانی می باشد.

یک مطالعه فنلاندی فواید ویتامین C را در درمان نه تنها حملات آسم، بلکه همچنین حساسیت بیش از حد برونش (که از ویژگی های آسم است) نشان داده است. همانطور که به خوبی شناخته شده است که ویتامین C به درمان علائم سرماخوردگی کمک می کند، استفاده از ویتامین C برای کاهش علائم آسم کاملاً منطقی است.

02 11

کدو شما را در برابر سرطان روده بزرگ محافظت می کند

آه، دوباره فیبر است، فیبر موجود در کدو سبز مهمترین دلیلی است که می تواند به درمان سرطان روده بزرگ کمک کند. فیبر چندین کار را انجام می دهد – آب اضافی روده بزرگ را جذب می کند، رطوبت کافی را در مدفوع حفظ می کند و کمک می کند تا به آرامی از بدن خارج شود. به دلیل همه اینها، فیبر به خوبی در پیشگیری از سرطان روده بزرگ عمل می کند. لیست قیمت کدو در بازار در فصل پاییز بسیار گران می باشد.

 اگرچه دانش دقیق در مورد انواع فرعی فیبر (محلول یا نامحلول) در این جنبه مهم است، فیبر رژیمی به طور کلی با کاهش خطر سرطان روده بزرگ مرتبط است.

طبق یک مطالعه در لس آنجلس، فیبر غذایی نقش مهمی در تنظیم عملکرد طبیعی روده و حفظ غشای مخاطی سالم روده دارد. اگرچه مقدار دقیق فیبر و نوع آن هنوز به طور واضح مشخص نیست، یک گروه متخصص از این مطالعه مصرف 20 تا 35 گرم فیبر در روز را برای جلوگیری از سرطان روده بزرگ توصیه کرده بودند.

03 11

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا