امکانات و شرایط کدامیک بهتره پروژه زاگرس یا پروژه نیکان ؟

پروژه زاگرس یکی دیگر از پروژه‌های تعاونی «ابنیه همت» در نزدیکی دریاچه چیتگر واقع شده و با قرارگیری اطراف سایر پروژه‌های ساخته‌شده، دارای موقعیت مکانی ایده‌آلی است. زاگرس سومین پروژۀ این تعاونی باتجربه در سال 99 محسوب می‌شود.

برج زاگرس چیتگر

پروژه نیکان نیز به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های مسکونی تجاری منطقۀ ۲۲ تهران، از سال 98 توسط تعاونی مسکن «ثمین اجرای دقیق» شروع به پذیره‌نویسی کرده‌است. این تعاونی که زیر نظر وزارت دفاع است، پروژه نیکان چیتگر را در زمینی به مساحت 19300 مترمربع می‌سازد.

پروژه مسکونی نیکان مروارید شهر

با توجه به پروژه‌های ساختمانی متعدد در منطقۀ 22 تهران و استقبال قابل توجه به خرید خانه در این مناطق خوش‌آب‌وهوا، تصمیم گرفتیم که در این نوشته پروژه زاگرس چیتگر را همراه با ویژگی‌ها و شرایط قیمت آن مورد بررسی قرار دهیم. در پایان نیز این پروژه را با نیکان زاگرس مقایسه می‌کنیم، بنابراین اگر شما متقاضی خرید مسکن در این مناطق هستید یا قصد دارید اطلاعات خود را دربارۀ پروژه‌های ساختمانی این منطقه افزایش دهید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

پروژه زاگرس چیتگر

پروژه زاگرس که باعنوان لکسون 2 هم شناخته می‌شود، پروژه‌ای ساختمانی در نزدیکی دریاچه چیتگر است. تعاونی ابنیه همت پیش از این، پروژه‌های آسمان چیتگر، برج لکسون و برج فرزانگان را ساخته بود و به همین دلیل، برج زاگرس را باعنوان لکسون 2 نیز می‌شناسند. زاگرس، الوند و البرز، سه پروژه‌ای هستند که در سال‌های 98 و 99 توسط این تعاونی شناخته‌شده، آغاز به کار کرده‌است.

این پروژه در رینگ دوم دریاچه چیتگر واقع شده و دارای لوکیشن آینده‌داری است؛ در کنار مهیا بودن تمامی امکانات در اطراف آن، اتوبان‌های همت، حکیم، آزادگان شمال و جنوب و همچنین اتوبان شهید همت، در نزدیکی این پروژه قرار دارند.

مقاله مرتبط با پروژه نیکان : https://sadaf22.com/property/nikan-project/

  • ویژگی‌های پروژه

برج زاگرس یک بلوک مسکونی 21 طبقه است که گودبرداری آن در نیمۀ دوم امسال انجام شد و در تجمع سهم ۳ دنگ خود، متراژهای ۱۲۰ ،۱۸۰، و ۲۴۰ متر دارد. سالن اجتماعات، سالن ورزش اختصاصی، لابی هتلینگ، انتن مرکزی و…، چند مورد از امکانات ویژۀ این پروژه به‌شمار می‌روند.

  • پروژه زاگرس بام لند

مرکز تجاری بام لند در نزدیکی پارک چیتگر، تأثیر قابل توجهی بر مراکز و ساختمان‌های اطراف خود دارد؛ پروژه زاگرس نیز به دلیل نزدیکی به این مرکز تجاری، گاهی باعنوان پروژه زاگرس بام لند نیز معرفی می‌شود.

با توجه به این‌که مشتریان برای دسترسی به مرکز تجاری بام لند باید از این پروژه مسکونی عبور کنند، این موضوع احتمالاً نقش پررنگی در قیمت خرید پروژه زاگرس خواهد داشت.

قیمت پروژه زاگرس بام لند

 خرید پروژه زاگرس چیتگر

همان‌گونه که در این نوشته اشاره شد، تعاونی ابنیه همت شروع به ساخت پروژه‌ای مسکونی کرده که به‌واسطۀ موقعیت آب‌وهوایی منطقه چیتگر، زاگرس را برای نام آن انتخاب کرده‌است. نام چند مورد از پروژه‌های دیگر این تعاونی نیز برپایۀ کوه‌های کشور انتخاب شده‌بودند.

مقاله مرتبط با پروژه زاگرس : https://sadaf22.com/property/پروژه-تجاری_مسکونی-زاگرس-تعاونی-ابنیه-همت/

​​​​​​​پروژه زاگرس با کاربری مسکونی و تجاری ساخته می‌شود. به‌منظور جلوگیری از بیشتر شدن هزینه‌ها با افزایش روزافزون قیمت آهن و سایر نیازمندی‌های ساختمان، این پروژه به‌صورت اقساطی پیش‌فروش شده‌است. شیوۀ پرداخت پول در این پروژه به‌صورت (واریز اولیه + امتیاز + اقساط) بوده و در رابطه با جزئیات مبلغ پرداختی برای پیش‌خرید این پروژه و همچنین اقساط آن در سال 1401، موارد زیر قابل ذکر هستند:

  1. هزینۀ زمین، جواز و تراکم، به مبلغ 950.000.000 میلیون تومان بوده‌است که اعضا آن را در شش قسط بین ماه‌های هفتم تا دوازدهم سال 99 پرداخت کرده‌اند.
  2. ماه‌های دوم، سوم، چهارم سال 1401؛ اعضا 24.5 میلیون تومان برای قسط امتیاز مسکونی و 10.5 میلیون تومان برای قسط امتیاز تجاری پرداخت کرده‌اند.
  3. ماه‌های پنجم، هفتم، نهم و یازدهم سال 1401؛ اعضا 30.8 میلیون تومان برای قسط امتیاز مسکونی و 13.2 میلیون تومان برای قسط امتیاز تجاری پرداخت می‌کنند.

تاریخی که برای تحویل پروژه زاگرس چیتگر تعیین شده، پایان دی‌ماه سال 1405 است؛ در صورت این‌که ساخت پروژه بیشتر از زمان مقرر به‌طول انجامد، تعاونی موظف است که به ازای هرماه تاخیر 2 میلیون تومان را به‌عنوان هزینه دیرکر از قیمت خرید پروژه زاگرس کم کند.

 پروژه زاگرس یا پروژه نیکان؟

زاگرس و نیکان هر دو پروژه‌های بزرگی با کاربری مسکونی و تجاری در مرحله ساخت هستند که در منطقۀ 22 تهران قرار دارند، تعاونی‌های ابنیه همت و ثمین اجرای دقیق، به‌ترتیب سازندگان این دو پروژه در حال پیش‌فروش منطقه چیتگر هستند که از حدود قیمت برابری نیز برخوردارند.

حضور یک تعاونی معتبر، همواره یکی از دلایل مهم برای انتخاب آن برای پیش‌خرید است؛ هر دوی این پروژه‌ها توسط یک تعاونی باتجربه پشتیبانی می‌شوند که در این نوشته نیز به‌عنوان نمونه، چند مورد از پروژه‌های قبلی ابنیه همت را نام بردیم.

هم پروژه زاگرس و هم پروژه نیکان در نزدیکی دریاچه چیتگر واقع شده‌اند؛ موقعیت مکانی پروژه زاگرس بام لند را توضیح دادیم که از معدود پروژه‌های اطراف دریاچه است که موقعیت مکانی مناسبی دارد و در رابطه با نیکان، باید گفت که این پروژه در شهرک مروارید شهر قرار دارد. این شهرک یکی از مناطق روبه‌رشد در غربی‌ترین منطقۀ تهران محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر به منطقه‌ای مدرن تبدیل شده و تعداد زیادی از برج‌های پیش‌فروش چیتگر را به خود اختصاص داده‌است.

در رابطه با امکانات هم باید اشاره کرد که هردوی این برج‌ها، از بهترین امکانات مسکونی برخوردار هستند؛ سالن ورزشی بزرگسالان، سالن بازی کودکان، آسانسور مجهز باربر و نفربر، لابی شیک و سالن اجتماعات مناسب، فضای سبز و…، همگی از امکانات قابل توجه این دو پروژه محسوب می‌شود.

در رابطه با انتخاب بین پروژه زاگرس چیتگر و پروژه نیکان ‌می‌توان گفت که انتخاب با شماست؛ هر دو پروژه از موقعیت سرمایه‌گذاری ایده‌آلی برخوردار هستند و با توجه به سلیقۀ شما می‌توانند انتخاب شوند.

برج مسکونی زاگرس چیتگر

 سخن پایانی

منطقۀ 22 تهران و اطراف دریاچه چیتگر در سال‌های  اخیر به‌واسطۀ آب‌وهوای ویژه خود میزبان تعاونی‌های مختلف ساخت پروژه‌های ساختمانی بوده‌است. پروژه زاگرس و نیکان نیز که به تعاونی‌های ابنیه همت و ثمین اجرای دقیق تعلق دارند، دو مورد از همین پروژه‌های متعدد مسکونی و تجاری هستند.

در این نوشته قیمت خرید پروژه زاگرس را عنوان کردیم. همچنین ویژگی‌های این پروژه و احتمال تاثیر مرکز تجاری بام لند بر قیمت آن را هم مورد بررسی قرار دادیم

در پایان نیز می‌توان گفت که پروژه زاگرس چیتگر و پروژه نیکان چیتگر هر دو از امکانات و موقعیت سرمایه‌گذاری مناسبی برخوردارند. اگر شما متقاضی خرید خانه در این منطقه هستید، تصمیم نهایی پس از مشاوره با املاک چیتگر به سلیقۀ شما بستگی خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا