روزهای بی پولی با این روش به پایان رسید

درخت بادام هندی

یکی از مواردی که باید در مورد بادام هندی روی درخت بدانید این است که در صورت بلوغ و رسیدن آن باید سریعا آن را از درخت بادام هندی چید و مصرف کرد و در صورت ماندن روی آن فاسد می شود.

همچنین جالب است بدانید که برای چیدن این میوه باید از یک شیء تیز مثل چاقو شکاری کمک گرفت و از دل میوه ی اولیه این بادام را خارج نمود.

همان طور که قبلا گفتیم چیدن بادام هندی نیاز به تخصص و آموزش دارد که باید از قواعد آن پیروی کرد تا آسیبی به درخت و میوه ی آن نرسد. همچنین بعد از چیدن باید آنرا داخل زردچوبه هندی قرار داد تا اثرات مضر آن از بین برود و قابل مصرف باشد.

10 2

درب چوبی قدیمی

درب دروازه مهریز به عنوان قدیمی ترین درب جوبی قدیمی در ایران محسوب می شود اما هم اکنون استفاده از این محصولات منسوخ شده است. حال به توضیحات مختصری پیرامون اجزای دربهای قدیمی خواهیم پرداخت که عبارت است از:

دماغه: چوبی نازک می باشد که همانند ستونها دارای سر ستون و ته ستون است.

آستانه: به برآمدگی کوچک در قسمت پایین چارچوب گفته می شود که سبب ایجاد مرزی بین فضای درونی و بیرونی خانه خواهد شد، همچنین از ورود آب به منزل‌ جلوگیری‌ می کند.

کوبه: همان گونه که پیش تر توضیح دادیم کوبه ها در دو نوع برای آقایان و بانوان وجود داشت همچنین آنها دارای ظاهری متفاوت بودند که این امر سبب ایجاد تفاوت صدا در آنها می شد.

سر در ورودی: هلال تزئینی در قسمت بالای درب سر در درب ورودی وجود داشت که علاوه بر ایجاد زیبایی، موجب پیشگیری از ریزش برف نیز می گردید.

11 2

درآمد یک شرکت پس از کسر هزینه ها

سود خالص به سودی گفته می شود که یک شرکت و یا سازمان بعد از کم کردن تمامی هزینه های مربوط به عملیات و کارهای شرکت در اختیار افراد قرار می گیرد در واقع درآمد یک شرکت پس از کسر هزینه ها مشخص می شود.

 سود خالص به منظور نشان دادن توانایی شرکت در عملیات فروش بسیار حائز اهمیت می باشد. سود ناخالص به پولی گفته می شود که پس از جمع و تفریق کردن همه ی هزینه ها از درآمد اصلی باقی می ماند. سود ناخالص اهمیت زیادی داشته و چگونگی کارایی شرکت را در عملیات تولید و قیمت گذاری نشان می دهد.

12 2

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا