بدون سرمایه اولیه ثروتمند شدم

تجاری سازی محصول

روش های تجاری سازی نقش بسیار مهمی در اقتصاد دارد در واقع تجاری سازی محصول، فرآیند تبدیل ایده به یک کسب و کار و در نتیجه ایجاد شغل و تولید ثروت است. موفقیت در تبدیل یک ایده ذهنی به محصول یا خدمت و ورود آن به بازار، در گرو اجرای دقیق و موفق فرآیند تجاری‌سازی خواهد بود.

یکی از دلایل موفقیت کشورهای توسعه یافته توجه به  روش های تجازی سازی ایده ها و محصولات بوده که این امر باعث رونق اقتصاد وکسب و کار شده است. در حالی که در کشور های در حال توسعه عدم توجه به روش های تجاری سازی  باعث عقب ماندگی آنها در دسترسی به  بازار های جهانی شده است.

04 10

تجارت با سرمایه کم

مهندس تالیا زیارکلائی معاونت آموزش و دبیر کل شورای سیاستگذاری مجموعه، در یکی دیگر از پادکستهای خود این موضوع را که چگونگی انجام دادن تجارت با سرمایه کم تشریح کردند. ایشان بیان کردند: یک سوالی از ما زیاد پرسیده می شود، اینکه ما یک سرمایه ای داریم و نمی دانیم با آن چه کاری انجام دهیم. آیا وارد کسب و کار شویم و در ادامه صادرات انجام دهیم و یا اینکه سرمایه را در بانک بگذاریم، دلار بخریم یا سرمایه گذاریهای مختلف مثل: خرید طلا و ماشین انجام دهیم تا سود کنیم.

مهندس زیارکلائی عنوان نمودند: در تمامی این سرمایه گذاریها که به آن فکر می کنید سود نیست، بلکه به علت تورم اگر قیمت دلار و طلا افزایش پیدا می کند در کنارش قیمت ماست هم بالا می رود، شما اگر به جای طلا و دلار ماست هم می خریدید آن هم افزایش قیمت داشت ولی با این فرق که ماست تاریخ انقضاء دارد.

05 11

تاجران اراد برندینگ

وقت هایی که ما انسان ها در کنار هم زندگی می کنیم یکسان نمی گذرد. زمانی هست که یک ساعت گویا کمتر از چشم بر هم زدنی می گذرد و زمانی هست که یک ساعت دیرتر از یک روز سپری می شود.

حتما تجربه بودن در کنار انسان های مختلف و تاجران اراد برندینگ را داشته اید و این را چشیده اید. کسانی هستند که وقتی ساعتی با آنها می نشینید سریع می گذرد و کسانی هستند که وقتی ساعتی با آنها می نشینید بسیار کند سپری می شود.

همه ما این حس ها را بارها و بارها با وجودمان درک کرده ایم. شما یک تاجرید و می خواهید با تعداد زیادی از مردم در ارتباط باشید.

اگر همکلامی ده دقیقه ای با شما مانند یک ساعت برای مخاطبتان بگذرد آیا بار دیگر با شما هم کلام خواهد شد؟ به شما قول می دهم که هم کلام نمی شود مگر از روی اجبار.

اما اگر همکلامی یک ساعته با شما برایش بسیار زود بگذرد دوست خواهد داشت تا بار دیگر موضوعی را بهانه کرده و هم کلامی با شما را آغاز نماید.

06 10

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا