موجودی حسابتان را برای همیشه پر کنید

کباب لقمه

یکی از غذاهای بسیار خوشمزه ایرانی که دارای طرفداران زیادی است کباب لقمه با استفاده از کباب پز برقی می باشد که به دلیل محبوبیتی که دارد به صورت نیمه آماده در بازار و فروشگاه های مواد غذایی و اینترنتی از جمله کبابیو پیدا می شود و از قیمت خرید و فروش متفاوتی را برخوردار است.

قیمت این محصول با توجه به میزان گوشتی که در آن استفاده شده است متغییر می باشد و هر چه میزان گوشت درون آن بیش تر باشد قیمت آن نیز افزایش پیدا می کند.

کباب در ایران دارای تنوع بسیار زیادی است و جوجه کباب و کباب لقمه دو نوع پر طرفدار در بین افراد است که خود می توانند به راحتی و با رعایت یک سری نکات بهترین نوع این کبابها را در منزل تهیه کنند.

برخی از متخصصان تغذیه به افرادی که دارای اضافه وزن هستند و کودکان استفاده از کباب لقمه آماده موجود در بازار را توصیه نمی کنند و بر این باور هستند که در این محصولات از چربی حیوان و گوشت نا خالص استفاده شده است و می تواند برای آنها مضر باشد.

01 9

سود مشارکت

افرادی که می خواهند در صنعت های مختلفی مشارکت کنند باید در ابتدا بدانند که سود مشارکت و سود انصراف چیست و چگونه ایجاد می شود.

 افراد در بسیاری از تجارت های گوناگون با افرادی دیگر به مشارکت می پردازند. هر چه این مشارکت گسترده تر شود در مشاغل و تجارت های دیگر فرد از سود زیادی بهره می برد.

اگر در تجارتی سرمایه گذاری کرده اید و یک دفعه به دلایلی از آن منصرف می شوید سودی که میخواستید از این تجارت بدست آورید نیمی از آن را به دلیل انصراف در کار از دست خواهید داد.

سود مشارکت این تسهیلات نیز از لحظه ی واریز مبلغ به حساب وام گیرنده و به نسبت مبلغ واریز شده طبق فرمول زیر محاسبه می شود.

02 9

سود حلال در قرآن

میزان سود حلال در قرآن و تجارت رعایت کردن انصاف از طرف خریدار و فروشنده است که هر دو طرف از انجام آن رضایت خاطر داشته باشند.

آنچه در معاملات به عنوان سود حلال است بر مبنای انصاف است چون مشتری ‌های شما از دو حال خارج نیستند، یا در ایمان با شما شریک هستند یعنی هم کیش شما می باشند یا در انسانیت با شما شریک هستند.

پس در هر دو حالت ظلم کردن سزاوار نیست یعنی قیمتی که می دهید و سودی که می خواهید ببرید باید بر مبنای انصاف باشد.

پس هم در فروختن و هم در خریدن باید همان قدری که انصاف است، معامله انجام شود اگر غیر از این باشد معامله حرام است، اگر برای مومن و هم کیش خودتان بود آنجا می توانید یک مقداری قیمت را پایین تر بیاورید.

03 10

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا