رقابتی که با ورودم در بازار زعفران ایجاد شد

زعفران قائنات مشهد

زعفران قائنات مشهد یکی از گران قیمت ترین و پرکاربردترین چاشنی هاست که کاربرد های بسیاری در آشپزی و همچنین دارای خواص دارویی بالا می باشد.

خرید عمده این زعفران در سال های اخیر برای صادرات به کشورهای اروپایی و خاورمیانه بسیار بالا رفته و ارز زیادی را وارد کشور کرده است.

زعفران گیاهی است که فرایند رشد آن چندین سال طول می کشد و بسیار گل های ریزی دارد.

کاشت این محصول بسیار پیازی است و باید پیاز آن در درون خاک باشد تا رشد کند.

ارتفاع گیاه زعفران بین 10 تا 30 سانتیمتر متغییر است به طوری که از ساقه ی این گیاه برگ های دراز و باریکی بیرون می آیند و از وسط این برگ ها ساقه هایی خارج می شود.

این ساقه ها یک الی سه گل و هر گل از آن شش گلبرگ دارد و دارای رنگی بنفش می باشد.

قسمت مورد استفاده این گیاه پرچم آن است که بسیار خوشبو و معطر است و دارای طعمی تلخ است.

زعفران یک گیاه 7 ساله است که در سال های اول و دوم عملا هیچ محصولی ندارد و در سال های بعدی محصول آن برداشت می شود.

04 2

زعفران سرگل سحرخیز

در کشور ما زعفران سرگل سحرخیز با لقب طلای سرخ در کنار ارزش غذایی بالایی که دارد دارای خاصیت درمانی می باشد.

بخش انبوهی از زعفران سرگل در استان خراسان رویش پیدا می کند.

این زعفران از گونه های نایاب و مرغوب زعفران می باشد که به آن ممتاز نیز می گویند.

زعفران سرگل سحر خیز دارای طبع بسیار گرمی است که به جهت برطرف نمودن بسیاری از مشکلات که ریشه در سردی دارند می توان استفاده نمود.

عطر و طعم بسیار خوب زعفران سرگل سحر خیز موجب گردیده است که در تهیه نوشیدنیها و همچنین کیکها و شیرینیها به کار گرفته شود.

زعفران دارای انواع متفاوتی می باشد که از انواع آن زعفران سرگل می باشد این نوع زعفران از انواع زعفرانهای شناخته شده است و کیفیت بالایی دارد.

اگر نیازمند انرژی بیشتر در حین انجام فعالیتهای روزانه خود هستید توصیه می کنیم که از زعفران سرگل استفاده داشته باشید.

در صورت استفاده مرتب از این ماده ارزشمند در بازه زمانی کوتاهی متوجه تاثیرات مثبت آن بر روی بدن می شوید.

جهت استفاده اقتصادی از زعفران در انواع متفاوت می توانید که آن را با استفاده از ابزار مختلف آسیاب کنید و سپس به روشهای متفاوت اعم از ترکیب با یخ و آب جوش از عطر و رنگ بیشتر زعفران بهرمند شوید.

05 2

زعفران گلستان

زعفران گلستان را می توانید به راحتی و بدون دغدغه از طریق سایت های فروش تهیه کنید. زعفران، گیاهی است که از طریق پیاز زعفران که به وسیله ای پوشال قهوه ای رنگی محافظت شده، رشد می کند که بعد از گلدهی 3 کلاله قرمز رنگ داخل گل تشکیل می شود، که این سه کلاله ماده ای خوش رنگ و خوش طعم زعفران می باشد و با زحمت فراوانی جدا می شود‌ که از خواص زیادی برخوردار می باشد.

برای تهیه زعفران دم کرده، به زعفران، آب جوش، هاون و دسته هاون نیاز می باشد. برای دم کردن زعفران ابتدا باید در هاون کلاله گل های زعفران را خرد کنید و بکوبید و سپس زعفران کوبیده و پودر شده را داخل آب جوش بریزید.

در مرحله بعد باید روی آن را بپوشانید و بگذارید تا 30 دقیقه بماند تا دم بکشد‌. برای این منظور می توانید روی درب قوری که بالای سماور قرار دارد، آن را بگذارید تا با حرارت غیر مستقیم دم بکشد.

برای این که عطر، بو و اسانس زعفران از بین نرود در نگهداری آن باید دقت فراوانی به خرج دهید، چون اگر زعفران عطر، رنگ و بوی خود را از دست بدهد، ارزش غذایی آن هم کاهش پیدا می کند.

لذا دقت فراوانی باید در نگهداری زعفران به خرج دهید. برای نگهداری زعفران باید آن را در محیطی خنک، تاریک و کاملا خشک قرار دهید و به هیچ عنوان زعفران را مقابل نور مستقیم خورشید قرار ندهید، چون باعث می شود رنگ زعفران کاهش پیدا کند، که این به نوبه خودش موجب پایین آمدن کیفیت زعفران می شود و عطر و بوی بی نظیر آن را از بین می برد.

06 2

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا