صفر تا صد بروکر آلپاری برای ایرانیان + مزایا و نحوه ثبت نام

اگر شما متقاضی فعالیت در بازارهای مالی هستید و می‌خواهید در بازار فارکس مشغول به فعالیت شوید در ابتدا باید به دنبال بروکری مشهور و با سابقه باشید. در طی سالیان اخیر که با کاهش ارزش پول ملی کشورمان، ایرانی‌های زیادی برای بدست آوردن درآمد دلاری وارد بازارهای مالی ازجمله بورس، ارز دیجیتال و فارکس شده اند، بروکرهای جدیدی برای خدمات دهی به ایرانیان معرفی شده اند اما باید دقت داشت که کلاهبرداران زیادی مشتاق سرمایه شما هستند و باید در انتخاب بروکر مناسب برای انجام معامله دقت و بررسی زیادی انجام داد.

بروکرهای جدید معمولا با شعار خدمات دهی کامل و امکانات بیشتر سعی در جذب کاربرانی دارد که یا به تازگی می‌خواهند وارد این بازار شوند و یا کاربرانی که از خدمات و امکانات بروکر فعلی خود راضی نیستند و به دنبال بروکر جدیدی می‌گردند. با این حال در این بازار مخصوصا بازار فارکس اگر بروکری سالیان سال است که خدمات ارائه می‌دهد، مشتریان زیادی دارد و هر ساله کاربران جدیدی هم به پلتفرم خود اضافه می‌کند نشان از بروکری مناسب برای تریدرها می‌دهد.

یکی از همین بروکرهای مشهور آلپاری می‌باشد که سابقه‌ بالای 20 سال فعالیت در این بازار دارد. نام این بروکر چه برای تریدرهای قدیمی و چه جدید نامی آشنا است و بعید است که کسی در بازار فارکس فعالیت داشته باشد و اسم بروکر آلپاری را نشنیده باشد.

پشتیبانی فارسی

یکی از مهم ترین نقاط قوت این بروکر پشتیبانی قوی و سریع پشتیبانی و به زبان فارسی آن برای ایرانیان است. به دلایل مختلف، باید امکان دسترسی سریع به پشتیبانی و کارشناس مرتبط را در بروکرها داشته باشیم. این مورد در بروکر آلپاری به خوبی عمل شده است و پشتیبانی 24 ساعته آن که هم از طریق سایت هم ایمیل و پیام‌رسان تلگرام انجام می‌گیرد، جوابگوی سوالات و مشکلات کاربران هستند.

40199 02

اعتبار بروکر آلپاری

معامله‌گران ایرانی همیشه به دلیل سایه تحریم از مزایای رگولاتورهای جهانی بهره‌ای نبرده‌اند، بنابراین اگر فاکتور مجوزهای فعالیت رو کنار بگذاریم سابقه و قدمت آن‌ها را باید معیار قرار دهیم اما با این حال داشتن مجوز و رگوله معیار مهمی محسوب می‌گردد. رگولاتوری این بروکر دو مجوز را داراست. مجوز اول اداره خدمات مالی سنت وینسنت و گرنادین‌ها یا به اختصار FSASVG نام دارد که در واقع از این مجوز به عنوان یک مجوز و رگوله معتبر جهانی نام نمی‌برند. دومین مجوز بروکر آلپاری خدمات کمیسیون مالی یا FINCOM است. در واقع این نهاد یک سازمان نظارتی مستقل می‌باشد و رگولاتوری به حساب نمی‌آید. شما می‌توانید جزییات این رگولاتوری‌ها و تصاویر این مجوزها را در بروکر آلپاری مشاهده فرمایید.

از آنجایی که هر بروکری معایبی دارد و همچنین عدم دسترسی به امکانات رگولاتوری‌های معتبر برای ایرانیان و از طرف دیگر سابقه زیاد این بروکر و پشتیبانی قوی، این بروکر توانسته محبوبیت زیادی بین معامله گران مخصوصا ایرانی‌ها بدست آورد.

انواع حساب های معاملاتی در آلپاری

این بروکر تقریبا از همه انواع حساب در بازار فارکس پشتیبانی می‌کند مانند:

  • حساب نانو(Nano) که کمترین واریز 1 دلار را دارد و تا اهرم 1:500 در پلتفرم متاتریدر نسخه 4 خدمات ارائه می‌دهد.
  • حساب استاندارد(Standard) که کمترین واریز 20 دلار را دارد و تا اهرم 1:1000 در پلتفرم متاتریدر نسخه 4 و در متاتریدر نسخه 5 حداقل واریزی 100 دلار و همان اهرم را ارائه می‌دهد.
  • حساب ای‌سی‌ان(ECN) حداقل 300 دلار واریزی می‌خواهد و تا اهرم 1:3000 در هر دو پلتفرم متاتریدر 4 و 5 خدمات می‌دهد.
  • و در نهایت حساب ای‌سی‌ان پرو(ECN Pro)حداقل 500 دلار واریزی و همان اهرم بالا را تنها در پلتفرم متاتریدر 4 ارائه می‌دهد.
  • این نکته هم قابل ذکر است که لوریج در دسترس‌تان با افزایش حجم معامله کاهش می‌یابد.

وبسایت و پلتفرم‌های معاملاتی

این بروکر بخش فارسی سایت خود را آپدیت کرده است و کاربر ایرانی بدون مشکل می‌تواند بخش‌های مختلف سایت را کاوش کند و خدمات ارائه شده توسط بروکر را مشاهده کند. برای انجام معامله نیز همانند دیگر بروکرهایی که به ایرانیان خدمات می‌دهند از پلتفرم متاتریدر نسخه 4 و 5 استفاده می‌شود. این دو نسخه تنوع خوبی برای تمام کاربران دارند. از نرم افزار دسکتاپ تا اپلیکیشن های موبایلی (نسخه اندروید و ios) و همچنین نسخه وب را پشتیبانی می‌کنند. برای انجام معامله کافی است پس از دانلود و نصب نرم افزار یا اپلیکیشن، اطلاعات حساب که شامل شماره کاربری و رمز عبور که هم در سایت قابل مشاهده هست و هم در ایمیل‌تان فرستاده شده را وارد کرده و به معامله بپردازید.

همچنین اگر شما یک تریدر حرفه‌ای هستید و حجم معاملات شما بالاست گزینه دیگری به نام Direct Platform در اختیار شما قرار می‌گیرد که از متاتریدر امکانات بیشتری دارد و برای معامله گران حرفه‌ای که حجم های سنگینی در معامله می‌گذارند مناسب است.

40199 03

نمادهای معاملاتی قابل ترید در بروکر آلپاری

این بروکر از تنوع بسیار خوب و قابل قبولی از نمادهای معاملاتی برخوردار است. معامله گران می‌توانند موقعیت و شرایط هر نماد را بررسی و معامله کنند و از این تنوع خوب بنا بر موقعیت آن ارز و استراتژی معاملاتی‌شان سود کسب کنند. این بروکر نمادهای زیر را که از نوع قراردادهای CFD هستند در اختیار تریدرها قرار می‌دهد.

  • 60 نوع جفت ارز بازار فارکس
  • فلزات گران بها از جمله طلا و نقره و دارایی هایی مانند نفت خام و گاز طبیعی
  • ایندکس‌ها و شاخص های جهانی از جمله شاخص بورس های آمریکا و دیگر کشورهای پیشرفته
  • سهام شرکت‌های برتر وال استریت
  • ارزهای دیجیتال معروف از جمله بیت کوین و اتریوم

واریز و برداشت وجه در بروکر آلپاری

شما برای واریز به این بروکر مشکل خاصی نخواهید داشت و راه‌های مختلفی برای واریز وجه وجود دارد. از روش‌هایی که می‌توانید به آلپاری مبلغی را واریز کنید در پایین مشاهده می‌کنید.

  • واریز و برداشت ریالی با پلتفرم تاپ چنج (Top Change)
  • پرفکت مانی
  • نتلر
  • اسکریل
  • ارزهای دیجیتال

البته معمولا واریز وجه به بروکرها با استفاده از کارت‌های اعتباری انجام می‌شود که متاسفانه به دلیل تحریم‌ها ایرانی‌ها از این قابلیت نمی‌توانند استفاده کنند مگر اینکه حساب بین المللی یا خارجی داشته باشند.

توصیه ما این است که وجه واریزی خود را با استفاده از ارزهای دیجیتال انجام دهید. دلیل این کار سهولت و سرعت در فرایند واریز است. بهترین گزینه استفاده از تتر یا ارزهایی که کارمزد کمی برای انتقال دارند مانند لایت کوین استفاده کنید و با کمترین هزینه واریز را انجام دهید. توجه داشته باشد که تا چندی پیش تتر فقط در شبکه اتریوم(ERC20) و حداقل واریزی 250 دلاری بود اما در حال حاضر شبکه ترون (TRC20) و حداقل مبلغ 10 تتر برای واریز وجه افزوده شده است.

در مورد برداشت نیز مانند واریز روش های مختلفی وجود دارد که بهترین روش برای ایرانیان در این شرایط سخت تحریمی استفاده از رمزارز‌ها می‌باشد.

نکته ای که در اینجا باید به آن دقت کنید محدودیتی است که آلپاری برای برداشت وضع کرده به این صورت است که برای برداشت به صورت رمزارز باید ارز دیجیتالی که میخواهید دریافت کنید قبلا با آن واریز کرده باشید برای مثال اگر واریز خود را به صورت ریپل انجام داده بودید برداشت هم باید به صورت ریپل باشد.

شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر و همچنین راهنمای تصویری واریز و برداشت کریپتویی صفحه ثبت نام در بروکر آلپاری را مشاهده کنید.

40199 04

نحوه ثبت نام در آلپاری

ثبت نام در این بروکر مانند اکثر بروکر‌ها آسان است و در کمتر از 10 دقیقه انجام می‌گردد. برای ثبت نام تنها به یک ایمیل، شماره همراه و رمز عبور احتیاج دارید. شما برای تست سرعت سرورها و امکانات این صرافی می‌توانید یک حساب دمو بسازید و در آن کار کنید و آموزش و بک‌تست بگیرید اما برای شروع به معامله در حساب واقعی یا ریل (Real) باید احراز هویت را با یکی از مدارک هویتی انجام دهید.

همچنین به یاد داشته باشید که آدرس این بروکر که به ایرانیان خدمات می‌دهد alpari.xom و alpariforex.org هستند.

نکته: در حال حاضر به دلیل جنگ اوکراین، خدمات وبمانی بروکر آلپاری به حال تعلیق در آمده است و امکان استفاده از آن وجود ندارد.

دیگر مزایا و معایب آلپاری

برگزاری طرح‌های تشویقی یکی از بارز ترین ویژگی این بروکر به حساب می‌آید و این بروکر برای کاربران وفادار خود خدماتی مانند کش بک و ریبیت در نظر می‌گیرد و اجازه برداشت این مبالغ را خواهید داشت.

امکان کپی تریدینگ (copy trading) یکی دیگر از امکانات این بروکر است که می‌تواند معامله‌گران تازه کار را مشتاق این حرفه کند تا با وصل کردن حساب خود به افراد حرفه‌ای کسب سود کنند.

از معایب این بروکر نیز نداشتن رگوله معتبر اروپایی، اسپرد بالا در بعضی نمادها و در برخی اشاره به اسپرد پنهان در معاملات گزارش شده است که البته این موارد بسیار نادر بوده‌اند.

40199 05

جمع بندی

هر معامله‌گری باید قبل از سرمایه گذاری و انجام معامله نسبت به اعتبار آن بروکر تحقیق کند. ایرانیان نیز با توجه به تحریم‌ها و نبود رگولاتوری معتبر در این حوزه باید دقت بیشتری نسبت به انتخاب بروکر انجام دهند. بروکر آلپاری با توجه به اینکه قدمتی 20 ساله در این بازار دارد و تا به حال گزارشی مبنی بر کلاهبرداری یا هک شدن نداشته است و با توجه به امکانات و تنوع حساب‌های معاملاتی و تنوع نمادهای قابل معامله انتخابی عالی برای معامله گر ایرانی تلقی می‌شود. با بررسی نقاط قوت و ضعف این بروکر متوجه می‌شویم که نسبت نقاط قوت آلپاری خیلی بیشتر از نقاط ضعفش قرار می‌گیرد و همین دلیل انتخابش توسط تریدر ایرانی است.

برگرفته شده از سایت: iranbroker.org

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا