بافعالیتم در حوزه برنج ثروتم عطر برنج گرفت

برنج عنبربو خوزستان

برنج عنبربو خوزستان با توجه به خصوصیاتی که دارد در قالب برنجهای نیم دانه و تمام دانه در بازار موجود می باشد و همچنین دارای طبع به نسبت گرمی می باشد و نحوه ی پخت آن با انواع دیگر متفاوت می باشد لازم به ذکر است که بدانید با توجه به ویژگیهای ظاهری که این نوع از برنج دارد استفاده از آن برای مهمانیها توصیه نمی شود. شاید شما برای مطلع از روش نگهداری از برنج چمپا و  در سایتهای مختلف از جمله نی نی سایت تحقیق کرده باشید ما در این قسمت به بررسی این روشها خواهیم پرداخت.

رطوبت و گرما از مواردی می باشد که باعث خراب شدن برنج می شود پس باید توجه داشته باشید مکانی که برای نگهداری از برنج خود انتخاب می کنید تهویه ی خوبی داشته باشد.

بین کیسه های برنج و زمین باید یک فاصله ای ایجاد کنید زیرا این کار مانع نفوذ رطوبت زمین به برنج می شود. در حالت کلی بهتر است برای اینکه برنج فاسد نشود آن را در کیسه های پارچه ای، ظروف شیشه ای و پلاستیکی نگهداری کرد.

04 1

برنج طارم

 در انتخاب برنج طارم با کیفیت دقت کافی را داشت، وقتی برنج کیفیت لازم را داشته باشد حتی خوردن ساده و خالی آن بدون خورشت بسیار لذت بخش می باشد.

علاوه بر آن برنج در بسیاری از غذاهای ایرانی مخلوط می شود مانند: آش، دلمه، شیر برنج، شله زرد از همه جالب تر از آرد برنج برای درست کردن دسرهای خوشمزه بسیار کاربرد دارد مانند:

فرنی که همه ما از خوردن آن لذت می بریم و مخصوصاً برای کودکان بسیار فایده دارد که اکثر مادران برای کودکان شش ماه به بالا خود که مجاز به مصرف غذا هستند درست می کنند که برای رشد سریع آن بسیار خوب می باشد.

جالب است بدانید که در ۴۰ تا ۵۰ سال اخیر این محصول کمتر در خانه ها خصوصا افراد قشر ضعیف پیدا می شد چون بر این اعتقاد بودند که برنج یک محصول و غذای مجلسی است و اکثراً در مهمانیهای خاص خود مخصوصاً در عید نوروز بعد از سال تحویل برای شام درست می کردند.

برنج سفید جزو مهمترین غلات به حساب می آید ولی با گذشت زمان و تغییر در آداب و فرهنگ و برنامه غذایی مصرف این محصول رواج پیدا کرد. قدمت و پیدایش برنج در ایران به زمان و دوره ساسانیان بر می گردد در واقع آن زمان اعراب در کشور ایران مسلط شده بودند.

05 1

برنج ایرانی هاشمی

از عمده محصولاتی که ما آن را در سطح وسیع و البته قابل قبولی تولید نموده ایم، برنج ایرانی هاشمی است که فروش آن در تهران، شهرستانها و سایر مناطق دنیا بسیار اوج گرفته است و افراد برای در اختیار داشتن این محصولات با هم به رقابت جالب توجهی می پردازند.

در واقع یکی از دلایلی که می تواند مصرف برنج ایرانی را نسبت به سایر موادهای غذایی افرایش دهد، شناخته شدن این کالاها به عنوان یک محصول جایگزین است که در اقتصاد از آن به عنوان یک کالای مکمل نیز یاد می شود.

با توجه به افزایش قیمت موادهای غذایی دیگر نظیر نان که یکی از نمونه های ضروری بر سر تمامی ما ایرانیان است.

06 1

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا