یک کیلو آرد مرا میلیاردر کرد

آرد ذرت

برای تهیه آرد ذرت ابتدا دانه‌ های ذرت را از خوشه آن جدا و در کارخانه تولید آرد هم آن‌ها را بوجاری می ‌کنند. دانه‌های جداشده را برای بالا بردن مدت زمان ماندگاریشان، خشک می ‌کنند و اگر قرار باشد از آن‌ها آردی تهیه شود، برای مدتی دانه‌ها را می‌خیسانند تا پوسته ضخیم و رویی آن‌ها کمی نرم شوند. سپس آن‌ها را با آسیاب ‌های مخصوصی مالش می ‌دهند تا پوسته رویی از مغز داخلیشان جدا شود. در نهایت هم مغز داخل ذرت را دوباره خشک و آسیاب می‌ کنند تا آرد ذرت یکدستی را به دست آورند. از این آرد هم برای تولید انواع کیک، کلوچه یا شیرینی کمک گرفته می ‌شود. ضمن اینکه آرد ذرت هم مانند آرد سیب ‌زمینی یکی از مواد تشکیل ‌دهنده برخی از سوپ ‌های حاضری و اسنک‌ های موجود در بازار است.

19 9

آرد گندم

همه ی شما با آرد گندم آشنا هستید و حتما در موارد مختلف از آن استفاده کرده اید. اما شاید برای شما هم سوال باشد که چرا به این آرد آرد گندم کامل می گویند. این آرد چه ویژگی هایی دارد که در سایر آردها وجود ندارد. برای آن که بدانید آرد کامل چیست باید مواد تشکیل دهنده ی آن را بدانید. آرد گندم کامل به آردی گفته می شود که تمام اجزای دانه ی گندم، اندوسپورم یا همان مغز، جوانه پنهان و سبوس را شامل می شود. در واقع در طرز تهیه آرد گندم کامل هیچ یک از اجزای آن طی فرایند تبدیل گندم به آرد از آن جدا نمی شود. سبوس موجود در آرد گندم از تکامل گلوتن جلوگیری می کند و در نتیجه محصولی که با آرد کامل تهیه می شود سنگین تر از محصولی است که با آرد سفید تهیه می شود.

20 9

آرد نخودچی

آرد نخودچی یکی از پر فروش ترین انواع آرد می باشد، آرد نخودچی خام و بوداده را می توان برای تهیه انواع خوراک گیاهی مانند کله گنجشکی، کوفته گیاهی، شامی سویا، کتلت، فلافل، سوپ، املت، خورش ها و غذا های هندی مانند پاکورا استفاده کرد. آرد نخودچی را می توان به عنوان جایگزین آرد سفید و آرد گندم برای تهیه انواع نان، شیرینی، کیک، کلوچه، پنکیک، رنگینک و حلوا به کار برد. آرد نخودچی برای تهیه انواع ماسک صورت استفاده می شود. آرد نخودچی به عنوان جایگزین تخم مرغ برای تهیه انواع غذا ها برای گیاهخواران و افراد وگن استفاده می شود

21 9

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا