میلیاردر شدنم را مدیون توت سحر آمیز هستم

توت سیاه

در برخی منابع گفته شده است که قندی که در توت سیاه وجود دارد یک قند طبیعی است و افراد مبتلا به دیابت می توانند آن را مصرف کنند و خطری برایشان ایجاد نمی کند حتی برخی محققان گفته اند که مصرف آن باعش کاهش قند خون می گردد. همچنین می توان آن را به همراه خشکبارهایی مثل نخودچی کشمش درجه یک مخلوط نمود که یک میان وعده سالم هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان می باشد.

در تمامی منابع طب اسلامی گفته شده است که طبع توت خشک صادراتی گرم و تر می باشد و به عنوان سرد نیست. از دیگر خواص توت خشک می توان به فواید آن برای لطافت و سلامت موها اشاره کرد و علاوه بر آن برخی از تحقیقات ثابت کرده است که مصرف آن به صورت مداوم از سفید شدن موها جلوگیری می کند.

16 9

توت خشک

توت خشک به دلیل داشتن ویتامین آ در بهبود بینایی بسیار موثر است و علاوه بر افزایش قدرت بینایی، فشار چشم را هم کاهش می دهد و از انحطاط سلولهای شبکیه هم جلوگیری می نماید. یکی دیگر از خواص توت خشک  داشتن مقادیر بالای آنتی اکسیدانها می باشد که افزن بر تقویت سیستم ایمنی، مانع جذب شدن اشعه های مضر نور خورشید توسط پوست می شود که این مساله موجب حفظ سلامت و شادابی پوست می گردد و از ایجاد چروک هم جلوگیری می نماید.

استفاده از توت خشک برای سیستم قلبی و عروقی هم بسیار مفید است چرا که کلسترول موجود در جریان خون را کاهش می دهد و همچنین از گرفتگی و انسداد رگهای خونی هم جلوگیری می نماید و به این ترتیت خطر بروز حمله های قلبی و مغزی را به میزان قابل توجهی کم می نماید.

مصرف این میوه خشک همچنین می تواند برای لاغری و کم کردن وزن کمک زیادی بنماید چون علاوه بر اینکه فیبر بالایی دارد و با عث ایجاد حس سیری می شود بسیار کم کالری هم می باشد و در عوض مواد مغذی زیادی دارد. به همین خاطر گنجاندن آن در رژیم غذایی به افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند توصیه می گردد.

17 9

توت سفید

در مورد مصرف این ماده مغذی باید گفت که استفاده توت سفید به همراه مواد گوشتی نفاخ است و همچنین بخاطر اثری که بر روی طحال می گذارد بهتر است که بعد از مواد غذایی چرب و گوشتی خورده نشود.

توت خشک حاوی درصد قابل توجهی از کلسیم است و به همین خاطر گفته می شود که استفاده از آن باعث جلوگیری از پوکی استخوان و همچنین حفظ سلامت استخوانها و دندانها می گردد. توت خشک بر روی بهبود فعالیت کبد و کلیه هم بسیار تاثیر گذار است.

در طب سنتی چین هم خواص توت خشک صنعتی را برای ریه ها و برطرف کردن سرفه و خس خس آن بسیار مفید دانسته اند.همچنین گفته شده است که میزان رطوبتی که در این میوه موجود است می تواند رطوبت مورد نیاز برای مغز را تامین نماید.

18 9

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا