انتخاب هوشمندانه کسب و کار من را در دل ثروت انداخت

افتالموسکوپ غیر مستقیم

همانطور که در بالا اشاره کردیم افتالموسکوپ در حوزه چشم پزشکی کاربرد دارد و در سه نوع افتالموسکوپ مستقیم، افتالموسکوپ غیر مستقیم و  slit-lamp موجود می باشد. لازم است بدانید که پزشک می تواند به کمک این دستگاه قسمت درونی چشم را مشاهده کند و بسیاری از مشکلات و بیماریهای چشم از این طریق قابل تشخیص است و می توان گفت همه چشم پزشکان در مطب خودشان یکی از این دستگاه ها را دارند.

01 18

افتالموسکوپ دیجیتال

برای کار با دستگاه افتالموسکوپ دیجیتال  پزشک باید نور اتاق خود را کم کند و در صورت نیاز از قطره هایی برای گشاد کردن مردمک چشم بیمار استفاده می شود و این دستگاه با کمک نور کوچک قرمز رنگ به پزشک کمک می کند تا بتواند ناهنجاریهای چشم را تشخیص دهد. همانطور که گفتیم این دستگاه در سه نوع گروه بندی می شود و در واقع می توان گفت افتالموسکوپ مستقیم از چندین عدسی تشکیل شده است که قدرت بزرگنمایی 15 برابری تصویر را دارد و این بوسیله به دلیل ساختار کوچک خود به عنوان یکی از رایج ترین ابزار چشم پزشکی به شمار می رود. ولی در افتالموسکوپ غیر مستقیم میدان دید بیشتری در دسترس پزشک می باشد و از دو قسمت عدسی و پیشانی بند تجهیز شده به نور تشکیل می شود. همچنین در نوع slit-lamp امکان بزرگنمایی بیشتر برای پزشک مهیا شده است و بعد از قرار گرفتن سر و چانه بیمار روی دستگاه، پرتوی نوری به وسیله دستگاه به چشم بیمار تابانده می شود.

02 17

افتالموسکوپ مستقیم

یکی از تجهیزات کاربردی در چشم پزشکی افتالموسکوپ مستقیم می باشد که در بازارهای تجهیزات پزشکی با قیمتهای مختلفی خرید و فروش می شود در واقع می توان گفت این وسیله در حوزه چشم پزشکی بسیار کاربردی است و پزشکان عمومی و متخصص از این دستگاه برای بررسی مشکلات چشم استفاده می کنند. این دستگاه در انواع مختلفی موجود می باشد که هر یک دارای ساختار متفاوتی بوده و کارآیی خاص خود را دارد که در ادامه به توضیح آن می پردازیم قیمت این دستگاه با توجه به پارامترهای مختلفی تعیین می شود که قبل از خرید بهتر است نسبت به آنها آگاهی کامل را کسب نمایید.

03 16

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا