داشتن مدیریت برنامه و زمانبندی عالی من را به قله های موفقیت رساند

حصیر ایرانی

در گذشته از حصیر ایرانی چوبی استفاده های فراوانی می شد که بیشترین موارد استفاده از این محصول را سایبان و پرده های افقی در جلوی درب ورودی و یا پنجره های بزرگ و کوچک ذکر کرد.اما امروزه از آن محصولات و وسایل مختلفی می سازند که به عنوان لوازم کاربردی و یا دکوری مورد استفاده قرار می گیرد. نمونه های پر فروش و پر طرفدار دیگری از این محصولات وجود دارد که معمولا برخی از افراد از آنها ظروف و سبدهای حصیری به وجود می آوردند و یا برخی از سازندگان از آن کلاه های حصیری تولید می کردند که بسیار مورد پسند افراد قرار می گرفت و برای محافظت از نور خورشید از این کلاه ها در هر مکان و منطقه ای استفاده می شود.

16 6

حصیر

حصیرها انواع مختلفی دارند که از جمله آنها می توان به کیف، زیرانداز، سبد حصیری و غیره اشاره کرد که هرکدام زیبایی منحصر به فرد خود را دارند و هر شخصی بر حسب سلیقه خود می تواند از این محصولات تهیه نماید. جالب است بدانید که در استان سیستان و بلوچستان حصیر بافی بسیار پر رونق بوده و در آنجا به حصیر بافی تگه گفته می شود یا در برخی موارد به آن اصیل بافی نیز می گویند لازم به توضیح است که شما عزیزان می توانید نمونه های تولید شده در سیستان و بلوچستان را که توسط هنر هنرمندان این سرزمین تهیه شده است را مشاهده کنید که این محصول در منطقه مذکور معمولا از نی ساخته می شود زیرا در سیستان نی در دسترس بیشتر افراد قرار دارد. در قسمت شمالی کشور نیز از کاه که همان ساقه برنج بریده شده است ودر گویشمحلی به آن کلوش می گویند حصیر ساخته می شود و به بازارهای محلی و دیگر بازارهای هدف ارسال می شود که یکی از نمونه های پر مصرف این محصول در شمال کشور که اکثریت کشاورزان و افرادی که به این استان سفر می کنند از آن بهره می برند.

17 6

حصیر بالکن

حصیر بالکن اصولا بسیارمحکم و مقاوم است وبرای فضایی بیرونی بالکن به کارگرفته می شود جلوگیری از ورود نورآفتاب و گرد و خاک از مهمترین ویژگی های این حصیر است.حالا چرا باید برای نمای بیرونی پنجره از حصیر استفاده کرد؟ علت آنست که پرده در فضای بیرونی ساختمان شکل چندان مناسبی به خود ندارد و با وزش باد به دلیل سبک بودن به این طرف و آن طرف خواهد رفت و عملا کارایی خاصی نخواهد داشت.حصیر هنری است که هم توسط مردان و هم توسط زنان به خوبی انجام می گیرد این هنر در خانه به راحتی قابل کار است حصیر بافی بسیار ساده ولی درعین حال طاقت فرساست.درگذشته حصیرهای ساده وزیبا زینت بخش بالکن های خانه های قدیمی بود البته هنوز هم بسیاری از مردم از این وسایل ساده در تزئین خانه های خود استفاده می کند.

18 6

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا