فتح قله های ثروت و موفقیت با ایزوگام برایم ممکن شد

ایزوگام عایق رطوبتی

امروزه با گذشت زمان و پیشرفت دانش و تکنولوژِی در این زمینه، عایق های رطوبتی که به اصطلاح به آن ها ایزوگام عایق رطوبتی می گویند تولید می شوند و به سرعت جایگزین روش های قدیمی شده اند.

در سالیان اخیر از خدمات ایزوگام اغلب جهت پوشش دهی سطوح پشت بام ها ، دیوار، استخر، سرویس های بهداشتی ، لوله های آب، نفت و گاز و بسیاری سطوح دیگر استفاده می کنند. ایزوگام عموما تنها یک عایق رطوبتی نمی باشد و همواره استفاده از آن ها در زمستان باعث نگهداری و حفظ دمای درون محیط ساختمان شده و در فصل تابستان نیز باعث خنک تر شدن ساختمان و بازتاب نور نیز می شود.

ایزوگام به طورکلی یک محصول خاص و پر کاربرد است که اگر به روش اصولی تهیه و سپس نصب گردد تا مدت ها می توان از امکانات آن استفاده نمود ایزوگام فوری و ایزوگام دمیده همواره باعث تضمین کارایی محل مورد نظر شما مانند پشت بام منازل، سرویس یا حمام و استخر می باشد.

22 6

ایزوگام ایرانی

برخی ایزوگام ایرانی با توجه به نوع محصول به صورت یک لایه و یا دو لایه درست می‌شوند. در این مدل تیشو و پلی استر وارد تشک قیر شده و سپس با مواد پرایمری یا قیر دمیده ترکیب شده و در نهایت ضخامت آن تعیین می‌شود.

در پایان با کمک فن‌های خشک کننده عملیات خشک کردن ایزوگام انجام می‌گیرد. حتما رول‌های ایزوگام را دیدید که به صورت مخروطی معمولا برای عایق‎‌بندی ساختمان در فصل‌های گرم سال به کار می‌روند.

کشور ایران تا چند سال پیش از امکانات پیشرفته ساخت ایزوگام بهره‌مند نبود. اما در سال‌های اخیر با پیشرفت علم و تکنولوژی تولید این محصول نیز به صورت حرفه‌ای انجام شده است.

شرکت‌ های مطرح تولیدکننده این ماده از دستگاه خط تولید ایزوگام و همچنین میکسر تولید پرایمر بهره‌مند هستند. تجهیزات در این صنعت نقش ویژه‌ای دارند و شرکتی که از برترین تکنولوژی برای ساخت ایزوگام برخوردار باشد؛ نیاز اساسی کشور را برطرف کرده است.

23 6

ایزوگام بندرعباس

یکی دیگر از شهر هایی که صنعت ایزوگام در آن پررونق می باشد بندرعباس می باشد. این شهر دارای منابع نفتی فراوانی می باشد. با کشف مواد نفتی و سنگ های قیر توسط بشر، صنعت قیرگونی جایگزین کاهگل شد و ایزوگام بندرعباس شهره جهانی پیدا کرد.

 قیر یکی از مشتقات نفتی می باشد که رنگ آن سیاه و مایل به قهوه ای است، این ماده جامد و سخت می باشد و پس از حرارت دادن به آن خمیری می شود و حالت چسبندگی پیدا می کند. این خاصیت فوق العاده قیر باعث شد که افراد به اهمیت آن پی ببرند، در ابتدا کف قنات ها و کانال های آبی که داشتند را با قیر می پوشاندند تا آب در حال عبور از مجرا ها به زمین نفوذ نکند. رفته رفته قیر را در پشت بام ها و کف حمام بکار بردند. برای استفاده از قیر جهت عایق به آن گونی اضافه می کنند تا تثبیت پیدا کند به این جهت به آن قیرگونی می گویند.

24 6

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا