با کنار گذاشتن تنبلی مسیر میلیاردر شدن را پرسرعت تر طی کردم

حصیر ایرانی

یکی از کالاهایی که امروزه در مرزها در صف صادرات قرار دارد، محصولات حصیر ایرانی کشورمان می باشد که مشتریان خاص خود را در کشورهای اروپایی پیدا کرده است و هر ساله حجم زیاد در انواع مختلف این محصولات به خارج از کشور ارسال می گردد.صنایع دستی حصیری و ظروف میناکاری در جنوب و شمال کشور رواج بیشتری دارد و دلیل آن هم وجود مواد اولیه آن با توجه به شرایط اقلیمی منطقه می باشد. یکی از دلایلی که بیشتر افراد این منطقه به این شغل روی می آورند، ارزان بودن و در دسترس بودن مواد اولیه با توجه به شرایط اقلیمی دریایی این مناطق می باشد.امروزه علاوه بر محصولات مصرفی مانند زنبیل، سبد و امثال این محصولات که در زندگی روزمره استفاده می شده، بسیاری از محصولات حصیری به عنوان اصلی ترین موارد تزیینی در بیشتر خانه ها جای گرفته است.رنگ انواع این محصولات حصیری یکسان بوده و بستگی به رنگ مواد اولییه دارد و نقش و نگار ایجاد شده بر روی حصیر، بستگی به نوع تار و پودی دارد که از زیر و روی آن رد می شود.

10 6

حصیر بالکن

در بازار خرید و فروش امروزه به دلیل نوسانات قیمت تمامی محصولات، نمی توان قیمت ثابتی برای کالایی در نظر گرفت. حصیر بالکن تنها محصولی می باشد که دارای قیمت ثابتی بوده و کم ترین تغییرات را در چندین سال گذشته داشته است.یکی از دلایل مهم ثابت ماندن قیمت حصیر، مواد اولیه محلی و همیشه در دسترس می باشد و اینکه این محصولات در کارگاه هایی تولید می شود مشاریان ویژه خود را دارند و محصولات خواب زیادی ندارند. علاوه بر این، همیشه محصولاتی که جز محصولات صادراتی بوده، به دلیل نشان دادن ثبات کارگاه یا کارخانه خود، همیشه سعی کرده اند تا بتوانند نوسانات بازار را کنترل کنند و قیمت محصولات خود را برای مدت طولانی ثابت نگه دارند.یکی از ساده ترین تولیدی هایی که نیاز به سرمایه زیادی ندارد حصیر بافی می باشد که وسایل مورد نیاز برای شروع این کار علاوه بر تجربه، انواع چاقو، قیچی، سوزن، درفش و ظرف آب برای خیس کردن رشته ها می باشد.

11 6

حصیر

امروزه برای خرید محصولات محلی یا خوراکی نیازی به رفتن به شهر یا استان خاصی نیست و تمام این محصولات مانند حصیر، به خاطر علاقه مندان زیاد حصیر بافی، در تمامی شهرهای کشور و فروشگاه های فروش صنایع دستی دیده می شوند و تمامی مردم می توانند در کم ترین زمان ممکن بهترین این محصولات را خریداری کنند.همانطور که اشاره کردیم، اساس نحوه ساخت سبد حصیری بافی، بر پایه درهم بافتن رشته های تهیه شده از ساقه، برگ و شاخه های نازک درختان می باشد. این شاخه و برگ ها با خیسانده شدن و ماندن درون ظرف آب نرم و انعطاف پذیر شده و قابل استفاده می باشند.این آثار هنری به دو روش بافته شده که یک حالت روش مشبک بوده و روش بعدی پیچشی می باشد که نحوه بافت باعث این دو مدل می شود. در حالت مشبک بافت به حالت شبکه ای بوده و در حالت پیچشی، ابتدا رشته ها به شکل طناب بافته شده و بعد به حالت مارپیچ در کنار هم قرار می گیرند.

12 6

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا