کلید طلایی موفقیت در کسب و کار

برنج دانه بلند

برنج های دانه بلند کاملا شناخته شده هستند و در هنگام پخت برنج دانه بلند مشکل خاصی به وجود نمی آید که در خصوص انواع برنجهای ایرانی برندهای مختلف ‌وجود دارد هر کدام از این برندها هم طعم و عطر خاصی دارند اما ویژگی مشترک همه آنها، دانه بلند و ‌معطر بودن آن است. اولین بار برنجهای دانه بلند در شالیزارهای شمال کشور پدید آمد که‌ دارای خوشه های بلند تر از حالت عادی بودند از آن جا بود که تولید این برنجها گسترش‌ زیادی پیدا کرد و امروزه نیز شاهد برنجهای دانه بلند با ویژگیهای خاص هر ‌کدام هستیم که علاوه بر تامین برنج مورد نیاز بازار داخلی، به بازارهای خارجی نیز صادر‌ می شود.

عاملی که‌ باعث توجه تولید کنندگان این‌ برنجها به بحث صادرات آن شد کیفیت و ظاهر درخشان آنها بود از رو تولید کنندگان و عرضه کنندگان برنجهای دانه بلند با در نظر ‌گرفتن خصوصیات هر نوع برنج و بهره گیری از بسته بندیهای مناسب، اقدام به صادرات این محصولات به بازارهای خارجی کرده اند.

28 5

برنج ایرانی

انواع برنج بر اساس کیفیت، شرایط تولید، میزان تولید برنج ایرانی در واحد هکتار، مرغوبیت و میزان عطر و طعم و سایر شرایط قیمت گذاری می شوند و قیمت برنج طارم هاشمی عطری نیز از این قاعده مستثنی نیست و با توجه به اینکه این برنج بالاترین عطر و طعم را دارد و نیز شرایط تولید سخت تری نسبت به سایر ارقام پرمحصول دارد و نیز میزان تولید آن در واحد سطح کمتر است، باعث شده تا قیمت بالاتری نیز نسبت به بقیه انواع برنج داشته باشد.

البته میزان درجه خلوص آن و درصد شکستگی دانه های آن نیز از عوامل تعیین کننده قیمت آن می باشد، به طوری که هرچه میزان خلوص آن بیشتر باشد و درصد شکستگی دانه ها کمتر باشد، جزء دانه های الک شده، محسوب شده و قیمت بیشتری دارد و اگر دانه های آن الک نشود و درصد شکستگی بیشتری داشته باشد، برنج استاندارد محسوب می ‌شود که قیمت کمتری دارد.

29 5

برنج

زمان کشت برنج از اهمیت بالایی برخوردار است، کشاورزان در دو مرحله دست به کشت و تولید برنج می زنند چرا که آب و هوای مناطق شمالی به نوبه ای می باشد که می توان در دو نوبت این برنج را کشت نمود.

می توان گفت کیفیت برنج کشت دوم بهتر از کشت اول می باشد باید عنوان کرد که برنج کشت اول نیز ویژگیها و ارزش بالای خود را دارد ولی قیمتی که برنج کشت دوم دارد بیشتر می باشد.

مورد بعدی محل کشت برنج می باشد برنج طارم در مناطق مختلفی از جمله طارم، سیستان و بلوچستان، گیلان، مازندران و غیره تولید می گردد که مناطق شمالی از جمله مازندران به دلیل آب و هوایی که دارند دارای برترین و بیشترین تولیدات در زمینه تولید برنج طارم قدیم می باشد که قیمتی که محصولاتشان دارند به دلیل درجه کیفی خوبی که دارد بیشتر می باشد.

خلوص برنج نیز از فاکتورهای مهم در هنگام قیمت گذاری برنج مازندران می باشد به دلیل مراحل مختلف کشت و برداشت امکان اینکه برنج ناخالصی و ضایعات داشته باشد زیاد است. هرچه تولیدکننده این ناخالصیها را از برنج جدا کند و برنج بدون ناخالصی باشد خلوص آن بیشتر بوده و قیمت آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

30 5

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا