حرکتی جسورانه برای ثروتمند شدن

بلوبری انگلیسی

در فرهنگ لغت انگلیسی بلوبری همان ولیک است و به همین دلیل بلوبری انگلیسی در تمامی دنیا یافت می شود زیرا در بسیاری از فرهنگها به همین بلوبری شناخته شده است. در ایران نیز در شهرهای شمالی نظیر گیلان این محصول پرورش می یابد و از آن استفاده می شود و از خاصیتهای بسیار خوب این بلوبری می توان به کنترل فشار خون اشاره کرد زیرا اگر بیماری فشار خون جدی گرفته نشود ممکن است فرد به انواع سکته نیز دچار شود پس اگر فشار خون شما تنظیم نمی باشد می توانید با مصرف بلوبری آن را تنظیم نمایید. مواد معدنی زیادی این میوه دارد از جمله پتاسیم، منزیم، آهن و غیره که بودن هر یک در بدن ضروری می باشد.

07 11

بلوبری تازه

خوردن آب بلوبری در درمان بسیاری از بیماریها از جمله عفونت ادراری موثر است مصرف مداوم بلوبری تازه برای کاهش استرس و همچنین ناراحتیهای اعصاب مفید می باشد و به علت آنتی اکسیدان موجود در آن از اعصاب محافظت می کند.

می توانید از دمنوش و چای بلوبری استفاده کنید که علاوه بر طعم و رنگ زیبایی که دارد بر عملکرد بهتر مغز تاثیر خوبی می گذارد و باعث تقویت مغز می شود بلوبری سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند که همین مورد باعث می شود بدن در برابر ویروسها و عفونتها محافظت می نماید.

08 11

بلوبری وحشی

در کشور ما که کشوری چهارفصل می باشد کاشت انواع میوه های بومی کشورهای مختلف دنیا انجام می شود، چند سالی است که کاشت میوه بلوبری وحشی در ایران آغاز شده و این محصول در استانهای شمالی کشور کاشت و برداشت می شود، در سایر استانها نیز در شرایط خاصی این میوه رشد می کند.

البته کاشت بلوبری و پرورش آن نیاز به شرایط خاص دارد و این میوه در هر خاکی رشد نمی کند. بلوبری یک میوه وحشی خوشه ای محسوب می شود که رنگی آبی مایل به بنفش دارد و سرشار از آنتی اکسیدان می باشد، این میوه به شکل خشکبار، تازه و فراوری شده استفاده های مختلف دارد.

این میوه در مکانهایی که دارای زهکشی مناسب باشد به خوبی رشد می کند، درست است که میوه بلوبری از لحاظ تغذیه آنچنان حساس نیست اما خاکی که در آن رشد می کند باید خاک معدنی رسی لومی باشد و گونه های وحشی این میوه در خاک شنی نیز رشد می کند.

مراحل رشد بلوبری کند می باشد اما تولید میوه آن بسیار زیاد است و این گیاه در سطح زیادی میوه می دهد. گیاه بلوبری خاک با درصد اسید بالا را ترجیح می دهد و می پسندد و رشد آن در خاکهای اسیدی مناسب تر می باشد.

09 11

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا