یک سوم هزینه‌ خانوارها به بخش مسکن برمی‌گردد

اخبار بازار ایران – احسان خاندوزی در مراسم رونمایی از نخستین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات با بیان اینکه خوشحالم این محصول و ابزار جدید به طور جدی در اقتصاد ایران راه اندازی می‌شود، اظهار داشت: با وجود اینکه در بخش تامین مالی تجارب ارزشمندی در دنیا وجود دارد و سال‌های سال این موضوع دغدغه کشورمان بوده اما از این حوزه عقب مانده بودیم اما امروز اتفاق خوبی در این حوزه رخ داد. 

وی ادامه داد: امروز در اقتصاد ایران فاصله بین سرمایه خرد با بازار ملک و مسکن فاصله زیاد و دشواری است دسترسی به مسکن و خرید یک واحد مسکونی کامل نیاز به تامین مالی زیادی وجود دارد و در این شرایط ابزار دیگری هم برای دسترسی خانوار به مسکن وجود نداشت. 

وزیر اقتصاد افزود: امروز بیش از یک سوم هزینه‌های خانوار به هزینه های مسکن برمی‌گردد و مسکن در خانوار هزینه بسیار بالایی دارد از سوی دیگر در سال‌های گذشته در بخش عرضه مسکن دچار مشکل بودیم و همین فاصله زیاد به دسترسی مسکن باعث شد ریسک شوک‌های قیمتی به راحتی به خانوار اصلا کند. 

خاندوزی گفت: اولین مزیت صندوق املاک این است که این امکان را به خانوار می‌دهد که به صورت تدریجی وارد بازار مسکن شوند. 

وی ادامه داد: همچنین از سوی دیگر  فعالان اقتصادی به نقدشوندگی نیاز دارند چراکه دارایی منجمد شده جنبه غیر نقدشونده دارند و این صندوق به تامین منابع و وجوه نقد کمک می‌کند و این صندوق این امکان را فراهم می‌کند که قدرت نقدشوندگی شرکت‌ها را افزایش دهد.

 منبع: ایلنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا