نحوه نصب رادیاتور پنلی بوتان

دغدغه اکثر افراد، پس از خرید رادیاتور پنلی این است که نحوه نصب رادیاتور پنلی بوتان چگونه است؟ چه لوازمی برای نصب رادیاتور پنلی مورد نیاز است؟ و سوالات از این قبیل که در ادامه به پاسخ آن خواهیم پرداخت.

نحوه نصب رادیاتور پنلی بوتان

همانطور که گفته شد رادیاتور های پنلی ظاهر بسیار زیبایی دارند که به عنوان دکوراسیون منزل نیز استفاده می شوند. پس طریقه نصب رادیاتور پنلی بوتان از اهمیت بالایی برخوردار است؛ تا آسیبی به رادیاتور در حین نصب وارد نشود.

رادیاتور پنلی بوتان دارای وزن کم، ظرفیت حرارتی متفاوت و انواع متنوعی است که بسته به متراژ منزلتان می توانید رادیاتور مورد نیاز خود را تهیه کنید.

پس از تهیه رادیاتور پنلی، به مرحله چگونگی طریقه نصب رادیاتور پنلی بوتان می رسیم. نصب رادیاتور پنلی بهتر است به کمک افراد متخصص در این زمینه انجام شود اما شما هم می توانید با آموزش نصب رادیاتور پنلی بوتان، که در ادامه آورده شده است؛ به راحتی نحوه نصب رادیاتور پنلی بوتان را یاد بگیرید و اقدام به نصب رادیاتور کنید.

لوازم نصب رادیاتور پنلی

برای اینکه روش نصب رادیاتور پنلی لورچ و بوتان را بتوانید طی کنید؛ ابتدا باید لوازم مورد نیاز آن را تهیه نمایید. این لوازم عبارت اند از:

  1. دو شاخه کروم خالی (1 عدد)؛
  2. کلید هواگیری (1 عدد)؛
  3. شیر یکپارچه (1 عدد)؛
  4. هواگیر (1 عدد)؛
  5. سپر براکت (بسته به مدل رادیاتور تا 4 عدد مورد نیاز است)؛
  6. 2 براکت دیواری (وابسته به اندازه رادیاتور می باشد و برای رادیاتور پنلی هایی با وزن بیشتر از 180 سانتی متر، از سه براکت استفاده می شود).

نحوه ی اندازه گیری رادیاتور پنلی برای زدن به دیوار

ابتدا برای نصب رادیاتور باید محل رادیاتور را مشخص کنیم. روش اندازه گیری رادیاتور پنلی بوتان برای نصب روی دیوار اینگونه است که رادیاتور را در بهترین حالت روی میله های دیوار واداری قرار می دهند؛ اما به طور معمول روی دیوار داخلی نیز می توان رادیاتور را نصب نمود.

فاصله رادیاتور از سطح زمین حداقل باید 4 سانتی متر باشد تا هوا بتواند در زیرآن جریان پیدا کند. با این حال شما می توانید برای اندازه گیری دقیق حداقل یا حداکثر ارتفاع مجاز در نحوه نصب رادیاتور پنلی بوتان، دفترچه راهنمایی رادیاتور را مطالعه نمایید و سپس اندازه گفته شده را روی دیوار علامت بزنید.

نحوه نصب براکت رادیاتور پنلی

پس از اندازه گیری مکان نصب رادیاتور پنلی، اولین براکت را در حالت عمودی قرار دهید و از شکاف براکت، محل نصب پیچ ها را علامت گذاری کنید. برای راحت تر نصب کردن براکت روی دیوار می توانید از اسنپ تاگل ها استفاده نمایید تا اتصالات رادیاتور به دیوار محکم تر شود.

تعداد براکت های مصرفی در نصب رادیاتور پنلی به اندازه رادیاتور شما بستگی دارد. هر چه رادیاتور پنلی بزرگتر باشد؛ تعداد براکت ها نیز بیشتر خواهد بود.

نحوه نصب پایه رادیاتور

پس از مشخص کردن مکان نصب پیچ ها و براکت، با کمک دریل سوراخ 12 میلی متری ایجاد کنید. اسنپ تاگل را درون آن بگذارید و عایق پلاستیکی آن را ببندید. سپس انتهای پلاستکی آن را جدا کنید و فنر گیره را محکم نمایید.

بست رادیاتور پنلی

حال، برای بست کامل رادیاتور پنلی بوتان یا رادیاتور لورچ می توانید محل قرارگیری براکت دوم را مشخص کنید. فاصله براکت تا زمین حداقل 4 سانتی متر می باشد. سپس حفره ای در دیوار به کمک دریل ایجاد کنید و براکت دوم را نیز نصب نمایید.

در روش نصب رادیاتور پنلی بوتان در قسمت پایین رادیاتور دقت داشته باشید که باید از حفره های دایره مانند استفاده شود؛ چرا که شکافت های عمودی موجب می شوند تا رادیاتور از روی دیوار سر بخورد.

در آخرین مرحله از نحوه نصب رادیاتور پنلی بوتان، رادیاتور را روی براکت نصب شده قرار دهید و اتصالات رادیاتور از جمله اتصالات تامین و بازگشت را نصب نمایید. این اتصالات، به صورت موازی یا BSP می باشند که در نصب آن، از لوله های آهنی، PEX یا PERTاستفاده می شوند.

شما می توانید پس از طی کردن طریقه نصب رادیاتور پنلی بوتان، به بررسی نشتی، تنظیمات رادیاتور و هواگیری رادیاتور بپردازید.

طریقه هوا گیری رادیاتور پنلی روی دیوار

طریقه هوا گیری رادیاتور پنلی روی دیوار، بسته به نوع لوله کشی رادیاتور می تواند عرضه شود. اگر رادیاتور شما دارای سیستم جریان چند منظوره می باشد می توانید به راحتی با کمک سوکت خارج کننده هوا، هواگیری رادیاتور را انجام دهید.

نکات کلیدی در نحوه نصب رادیاتور پنلی بوتان

قبل از نصب رادیاتور پنلی، لازم است نکاتی را رعایت کنید تا در هنگام انجام مراحل نصب رادیاتور، دچار مشکل نشوید. شرایط مورد نیاز برای نصب رادیاتور پنلی بوتان عبارت است از:

  • خرید تمام لوازم مورد نیاز برای نصب رادیاتور پنلی؛
  • اتصالات BSP، دو برابر اتصالات باز رادیاتور پنلی می باشد.
  • موارد استفاده از رادیاتور پنلی در سیستم های گرمایشی منازل، گرمایش اب متصل به دیگ بخار و سیستم های تفکیک شده هیدرولیک است؛
  • نگهداری رادیاتور در دست، باید از سمت بالای پنجره مشکب انجام شود تا آسیبی به رادیاتور پنلی بوتان، وارد نشود.

رعایت این نکات، در انجام بهتر مراحل نصب رادیاتور بسیار موثر می باشند. شاید خیلی از افراد این تصور را داشته باشند که طریقه نصب رادیاتور پنلی بوتان به دیوار می تواند خیلی سخت باشد و نتوانند آن را انجام دهند؛ در حالی که همانطور که مطالعه نمودید این کار بسیار آسان تر از چیزی است که شما فکر می کنید.

البته رادیاتور ها بسته به اندازه آن ها ممکن است نصب آسان یا سخت تری داشته باشند اما به طور کلی نحوه نصب رادیاتور پنلی بوتان، آن هم از نوع کوچک و تک پنلی آن بسیار ساده است. نصب رادیاتور لورچ و رادیاتور پنلی بوتان به یک صورت انجام می شود؛ اما برای دانستن نکات فنی و ریز آن، بهتر است از دفترچه راهنمای رادیاتور پنلی استفاده کنید.

یکی از مهم ترین مواردی که در تهیه رادیاتور پنلی بوتان و رادیاتور پنلی لورچ باید به آن توجه شود این است که از کجا رادیاتور را تهیه کنیم که از کیفیت آن مطمئن باشیم؟ پیشنهاد ما به شما برای خرید و اطلاع از قیمت رادیاتور پنلی ایران رادیاتور، سایت ایران بوتان می باشد. سایت ایران بوتان(https://www.iranbutane.com/) تنها نمایندگی اصلی بوتان در ایران است و شما می توانید با خیالی آسوده و بدون واسطه، خریدی مطمئن و با کیفیت داشته باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا