با شروع کسب و کار جدید مدیر خودم شدم

سیب زمینی عمده

سیب زمینی عمده و تخمه آفتابگردان ریز سرشار از کربوهیدرات هستند، خواص سیب زمینی عمده از نظر تغذیه ای آن را در دسته غذاهای نشاسته ای قرار می دهد. می توان آن را به روشهای مختلفی طبخ کرد و تنوع بسیار زیاد انواع آن، تنوع پخت و طعم را ممکن می سازد، ویژگیهای سیب زمینی:

سرشار از فیبر

منبع آنتی اکسیدان

منبع ویتامینهای گروه B

منبع پتاسیم

منبع منگنز

سیب زمینی به دلیل وجود نشاسته کالری و  سرشار از ویتامینها، مواد معدنی و عناصر کمیاب است، از طرف دیگر، لیپید را تامین نمی کند. منبع آنتی اکسیدان: سیب زمینی حاوی اسیدهای فنولیک (اسید کلروژنیک)، فلاونوئیدها (کاتچین) و همچنین ویتامین C است، این ترکیبات آنتی اکسیدانی از سلولهای بدن در برابر آسیبهای ناشی از رادیکالهای آزاد محافظت می کنند.

01 10

سیب زمینی شیرین

اگر کشاورزان صادرات سیب زمینی شیرین را به افرادی که در این زمینه تخصص دارند بسپارند یا تحت نظر آن ها آموزش صادرات را شروع کنند قطعا به نفع آن ها است در این صورت کشاورزان می توانند در بازار ایران به قیمت بهتری برای فروش عرضه کنند.

بازار یابی سیب زمنی صادراتی بر روی جامعه ای و کشور هایی در حال توسعه و توسعه یافته که متشکل از خرده فروشی های کوچک و فروشگاه های زنجیره ای در سراسر جهان متمرکز شده است.

سیب زمینی شیرین که با نام علمی Ipomoea batatas نیز شناخته می شود ، سبزیجات ریشه دار نشاسته ای است.

تصور می شود که آنها از آمریکای مرکزی یا جنوبی منشا می گیرند، اما کارولینای شمالی در حال حاضر بزرگترین تولید کننده است ( 1 ).

با کمال تعجب، سیب زمینی شیرین فقط از راه دور با سیب زمینی ارتباط دارد.

مانند سیب زمینی معمولی، ریشه های غده ای گیاه سیب زمینی شیرین به عنوان سبزی مصرف می شود. برگ ها و شاخساره های آنها نیز گاهی به رنگ سبز خورده می شود.

با این حال، سیب زمینی شیرین غده هایی با ظاهر بسیار متمایز هستند.

آنها بلند و نوک تیز با پوست صاف هستند که می تواند رنگ های متفاوتی از زرد، نارنجی، قرمز، قهوه ای یا بنفش تا بژ داشته باشد. بسته به گونه، گوشت می تواند از سفید تا نارنجی تا حتی بنفش باشد.

02 10

سیب زمینی بنفش ضد سرطان

خواص سیب زمینی بنفش ضد سرطان از جمله مواردی است که همواره مورد بحث بوده است. پیشرفت فناوری های زیستی نسل بشر را بر آن داشت تا محصولات سنتی خود را بهبود بخشد. سیب زمینی از دیر باز غذای بیشتر مردم جهان بوده است. از این رو یکی از محصولاتی که اصلاح نژادی شده و رنگ جذابی نیز به خود گرفته است سیب زمینی شیرین است. خواص این سیب زمینی از جمله مواردی است که همواه مورد بحث بوده است. اما به مهترین خواص آن می توان در زیر اشاره کرد.

ویتامین D این ویتامین مکمل سیستم ایمنی و سلامت عمومی بدن است که به چرخه ویتامین A کمک می کند که معمولا بدن ما این ویتامین D را به جز نور کافی خورشید دریافت نمی کند. کمبود این نوع ویتامین به دلیل قرار نگرفتن زیاد در معرض نور خورشید باعث ایجاد چیزی می شود که به آن اختلال عاطفی فصلی می گویند و این همان چیزی است که بیشتر کشورهایی را که در آن آفتاب زیاد غایب است یا افرادی که به اندازه کافی در معرض نور خورشید قرار نمی گیرند، اما باید سیب زمینی شیرین را در سبد غذایی خود قرار دهند.

حاوی درصد بالایی از این ویتامین مهم است که نقش مهمی در سطح انرژی ایفا می کند و همچنین خلق و خوی ما به ساخت استخوانهای سالم و حفظ سلامت قلب، اعصاب، پوست و دندانها کمک می کند، زیرا از غده تیروئید حمایت می کند.

03 10

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا