بهترین روش خرید تتر چیست؟

برخلاف بیت کوین و اتریوم که روزانه و حتی هر ساعت، تغییرات قیمتی نابهنگامی را تجربه می‌کنند، تتر، همواره بهای ثباتی دارد و پناهگاه امنی برای در امان ماندن از نوسانات گاه و بیگاه بازار است. تتر با نماد اختصاری USDT، یکی از پرطرفدارترین استیبل کوین‌های حال حاضر بازار ارزهای دیجیتال است که به‌رغم حرف و حدیث‌های بسیار در مورد نهاد ناشر آن، کماکان توانسته به حیات خود ادامه دهد. این رمز ارز باثبات را می‌توان پل رابط میان ارزهای رسمی (فیات) و رمز ارزها دانست که نقش مهمی در تسهیل معاملات کاربران ایفا می‌کند. در این مقاله می‌خواهیم کمی بیشتر از تتر بگوییم و با بهترین روش برای خرید این استیبل کوین آشنا شویم.

ارز دیجیتال تتر چیست و چرا قیمت آن ثابت است؟

وقتی حرف از ارزهای دیجیتال به میان می‌آید، پیش از همه، نوسان‌های شدید این دارایی‌های نوظهور به ذهن متبادر می‌شود. بااین‌حال، نام تتر در دنیای رمز ارزها با پایداری و ثبات گره خورده و این رمز ارز به لطف پیوند تنگاتنگ با دلار آمریکا توانسته ارزش خود را در طول زمان ثابت نگه دارد. قیمت تتر و دیگر استیبل کوین‌های معتبر، همواره ثابت و برابر با ارزش روز دارایی پشتوانه آن‌ها است. به‌طور معمول، دارایی‌های پشتوانه یا وثایق مالی، تضمین‌کننده ثبات ارزش یک استیبل کوین هستند. به همین دلیل، در ادبیات تخصصی بازار رمز ارزها از تتر با عنوان یک «استیبل کوین وثیقه‌شده» یاد می‌شود.

«ریموند هسو» (Raymond Hsu)، هم‌بنیان‌گذار و مدیر اجرایی شرکت «کپیتال» (Cabital)، فعال در حوزه سرمایه‌گذاری می‌گوید که بهای ثابت تتر، باعث شده تا این رمز ارز به جایگاه ویژه‌ای نزد فعالان بازارهای مالی دست پیدا کند. وی می‌افزاید:

تتر و دیگر استیبل کوین‌ها ابزارهایی راهگشا برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران خرد و کلان بازار رمز ارزها هستند و می‌توانند فعالان بازار را در تنوع‌بخشی به سبدهای سرمایه‌گذاری‌شان یاری دهند. علاوه ‌بر این، تتر می‌تواند فرایند ذخیره سود برای معامله‌گران را تسهیل کند و هزینه‌های تبدیل رمز ارز به ارز رایج و بالعکس را از دوش اهالی بازار بردارد.

البته نباید از این نکته غافل شد که تتر برخلاف بیت کوین و دیگر رمز ارزها ماهیتی متمرکز دارد و عملکرد بنیاد تتر، نهاد ناشر این رمز ارز، می‌تواند بر ارزش‌گذاری این استیبل کوین موثر باشد. چندی پیش و در بحبوحه سقوط استیبل کوین ترایو‌اس‌دی (TerraUSD)، بهای تتر طی چند روز سنگر یک دلاری را از دست داد و نرخ برابری آن با دلار آمریکا به محدوده ۰.۹۴ واحد سقوط کرد.  گرچه این کاهش، بسیار جزئی به نظر می‌رسد؛ اما به روشنی ثابت کرد که در دنیای پرتلاطم رمز ارزها حتی استیبل کوین‌ها هم از نوسان و افت ارزش در امان نیستند.

بااین‌حال، تتر در فاصله کوتاهی توانست بار دیگر سنگر یک دلار را فتح کند و بر گمانه‌زنی‌ها پیرامون احتمال افت دائمی ارزش خود پایان دهد. تتر هم‌اکنون با برخورداری از ارزش بازار بالغ‌بر ۶۸ میلیارد دلار، پس از بیت کوین و اتریوم،‌ در جایگاه سومین رمز ارز برتر بازار قرار دارد. حجم معاملات این استیبل کوین نیز طی یک شبانه‌روز به‌طور میانگین، افزون‌بر ۳۰ میلیارد دلار است. این آمار و ارقام حاکی از آن است که اهالی بازار ارزهای دیجیتال کماکان به چشم یک استیبل کوین قابل اعتماد به تتر نگاه می‌کنند.

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، مزیت اصلی تتر و استیبل کوین‌ها در ثبات و پایداری آن‌ها نهفته است. بنیاد تتر همواره در تلاش است تا نرخ برابر این رمز ارز با دلار آمریکا روی عدد یک بایستد.  در وایت پیپر تتر هم آمده است:

هر توکن تتر دارای نسبت یک به یک با دلار آمریکا است و به ازای عرضه هر واحد تتر، یک دلار به خزانه بنیاد تتر واریز می‌شود. موجودی این خزانه نیز روزانه به‌طور شفاف منتشر خواهد شد.

به‌رغم تصریح این جمله در وایت پیپر تتر، هم‌اکنون علاوه‌بر پول نقد، دیگر دارایی‌های شبه‌نقد همچون اوراق قرضه نیز در خزانه تتر نگه‌داری می‌شود که ممکن است ارزش آن‌ها با افت‌وخیزهای بازارهای مالی دستخوش نوسان شود.

نمودار قیمت تتر به تومان

قیمت تتر

همان‌طور که در نمودار بالا مشاهده می‌کنید، قیمت تتر به تومان طی سال‌های اخیر، همواره سیری صعودی داشته و با توجه به متغیرهای کلان اقتصادی و شرایط تورمی حاکم بر نظام پولی کشور، بعید به نظر می‌رسد این روند متوقف شود یا سیر نزولی به خود بگیرد؛ بنابراین خرید تتر، یکی از گزینه‌های مناسب برای در امان ماندن از تورم ریال و حفظ ارزش دارایی‌های نقدی است.

خرید تتر در کمترین زمان

سریع‌ترین روش برای خرید تتر، مراجعه به یکی از صرافی های رمز ارزی است. امروزه بسیاری از صرافی های متمرکز و غیر متمرکز، خدمات خرید و فروش تتر را در اختیار کاربران خود می‌گذارند.

صرافی خرید ارز دیجیتال ارزپایا از جمله برترین و به صرفه‌ترین صرافی های رمز ارزی کشور است که خرید و فروش تتر و دیگر رمز ارزها را بیش از همیشه برای کاربران ایرانی ساده کرده است. با در اختیار داشتن یک کارت بانکی متصل به شبکه شتاب می‌توانید تترهای موردنیاز خود را از ارزپایا خریداری کنید.

علاوه‌ بر صرافی های متمرکز، می‌توانید تتر را از صرافی های غیرمتمرکزی همچون یونی سواپ هم خریداری کنید. برای این کار کافی است مقداری توکن اتریوم در اختیار داشته باشید و با اتصال کیف پول رمز ارزی خود به برنامه یونی سواپ، اترهای خود را با تتر مبادله کنید. البته استفاده از این روش، مستلزم پرداخت کارمزدهای گزافی است که چندان برای کاربران خوشایند نیست.

خرید تتر ارزان از صرافی ایرانی

خرید تتر ارزان

برای خرید تتر کافی است این سه مرحله را به‌ترتیب طی کنید:

۱- صرافی رمز ارزی دلخواه خود را انتخاب کنید.

برای خرید تتر، ابتدا باید سراغ یک صرافی بروید. صرافی ها بستری را برای خرید و فروش تتر و دیگر رمز ارزها فراهم کرده‌اند. توجه داشته باشید که گرچه نرخ برابری تتر با دلار آمریکا به‌طور معمول برابر با عدد یک است؛ اما به دلیل افزایش یا کاهش تقاضا برای خرید یا فروش تتر در بازه‌های زمانی متفاوت، ممکن است نرخ دلار با بهای تتر، کمی متفاوت باشد.

علاوه ‌بر این، در انتخاب صرافی مناسب، دقت به خرج بدهید و سعی کنید از صرافی هایی خرید کنید که همچون ارزپایا دارای مجوزهای قانونی لازم باشند.

۲- تترهای موردنیاز خود را بخرید

پس از انتخاب صرافی، نوبت به ساخت حساب کاربری می‌رسد. پس از افتتاح حساب و طی مراحل احراز هویت، می‌توانید موجودی ریالی حساب خود را افزایش دهید و با آن تترهای موردنیازتان را خریداری کنید.

۳- تترهای خود را ذخیره کنید

چندین روش برای ذخیره‌سازی تتر وجود دارد که در ادامه به‌طور مختصر به هر یک اشاره می‌کنیم.

-کیف پول سخت‌افزاری: اگر می‌خواهید برای امنیت بیشتر، تترهای خود را به‌صورت آفلاین ذخیره کنید، بهترین روش، استفاده از یک کیف پول سخت‌افزاری است. «لجر» (Ledger) از برترین کیف پول‌های سخت‌افزاری بازار است که از تتر و ده‌ها رمز ارز دیگر پشتیبانی می‌کند.

-کیف پول نرم‌افزاری: روش دیگر برای ذخیره‌سازی تتر، استفاده از یک کیف پول یا والت نرم‌افزاری است. این کیف پول‌ها در قالب‌های مختلفی همچون اپلیکیشن، افزونه مرورگر و برنامه دسکتاپ در دسترس قرار دارند. کاربرانی که می‌خواهند به‌طور پیوسته، تترهای خود را معامله کنند، بهتر است سراغ این دسته از کیف پول‌ها بروند.

-کیف پول صرافی: علاوه بر کیف پول‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری می‌توان تترها را در کیف پول‌های صرافی ها نیز نگه‌داری کرد. ارزپایا از جمله صرافی هایی است که کیف پول اختصاصی برای نگه‌داری تتر در اختیار کاربران خود می‌گذارد و به‌طور کامل، امنیت آن را تضمین می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا