سیب زمینی سرخ کرده پفکی استانبولی

در این مقاله همراه آراد برندینگ باشید تا بتوانیم مطالب مفیدی را در رابطه با این سیب زمینی سرخ کرده در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

در رابطه با تاریخچه سیب زمینی خام باید به شما بگوییم که سیب زمینی سرخ شده در بلژیک به وجود آمده است و وقتی که تبدیل به سیب زمینی سرخ شده می شود حاوی مقدار زیادی چرب می شود که خوردن و استفاده زیاد آن می‌تواند باعث دچار شدن شما به وزن زیاد و زیاد شدن کلسترول خونتان شود و درصد بالا رفتن سرطان در بدن افزایش پیدا کند.

قبل از هر چیزی شما یادتان باشد که از این سیب زمینیها به مقدار مناسب استفاده کنید و از آن زیاده روی نکنید زیرا استفاده زیاد آن به نفع بدن شما نمی باشد.

البته یادتان باشد این نکته در مورد تمام خوراکیها صدق می کند و باید تعادل در آن رعایت شود.

یکی از موادهای غذایی پر خاصیت و خوشمزه سیب زمینی است که مدلهای مختلفی دارد یکی از آنها استانبولی و بلژیکی است که طعم فوق العاده ای دارد.

یک لیوان سیب زمینی خام برابر 145 کیلو کالری انرژی دارد ویتامین آ از دیگر خاصیتهای فراوان این نوع سیب زمینی است همچنین غنی از نیاسین و ویتامین ث می باشد سیب زمینی استانبولی بسیار خوشمزه و آبدار می باشد که می توانید انواع غذاهای دلخواهتان را با آن درست کنید زیرا سبب افزایش وزن نمی شود.

سیب زمینی استانبولی

همه سیب زمینیها علاوه بر نشاسته ای که دارند دارای املاح معدنی بسیار، آب فراوان، اسیدهای آلی، ویتامینها و آنزیم می باشد از سیب زمینی نشاسته ای به نام فکول تهیه می شود که از نشاسته گندم بسیار شفاف تر و روان تر است به همین سبب ارزش غذایی بالایی دارد و ماده ای مفید و سالم است که شاخصه اصلی آن زود هضم بودنش می باشد.

سیب زمینی سرخ کرده پفکی استانبولی

این را بدانید که سیب زمینی استانبولی بسیار برای بدن مفید است که یکی از مواد غذایی به شمار می‌رود که بدن به آن نیاز دارد و باید از آن استفاده کرد و بسیار مقوی می باشد و در زندگی روزانه در بین غذاهای ما کاربردهای زیادی دارد و از آن سیب زمینی می توانیم غذاهای بسیار زیادی درست کنیم و این نشان دهنده آن است که برای سلامتی بدن بسیار کاربرد دارد و کارساز می باشد اما وقتی با روغن زیتون ترکیب می شود و به صورت سرخ کردنی در می آید در این موقع است که کاملاً مضر می‌باشد و ممکن است برای بدن شما زیانبار باشد اما نمی توانیم از آن هم استفاده نکنیم و پیشنهاد می کنیم که هنگام استفاده کردن تعادل را برقرار کنید و در خوردن آن افراط نکنید.

یکی از مواردی که برای بیماران مبتلا به مرض قند توصیه بسیار می شود سیب زمینی استانبولی می باشد همچنین این ماده پر طرفدار در درمان بسیاری از بیماریهای دیگر مفید و موثر است از جمله اسهال، ورم روده و زخم معده، التهابات دستگاه گوارش که می توان از آب سیب زمینی همراه با آب کرفس منجمد بهره گرفت.

سیب زمینی سرخ کرده پفکی

برای تهیه و طبخ سیب زمینی سرخ کرده پفکی بهتر است در ابتدا سیب زمینی را آب پز کرده و با گیاهان لعاب دار مثل قدومه یا اسپزه و غیره به شکل جوشانده در بیاورید و ماده حاصل را روی التهاب خود قرار دهید کوبیدگیها و ضربه خوردگی و ورم را به صورت کاملا شفابخش برطرف می نماید برای درمان سوزش ناشی از سوختگی و خراش پوست و انواع اگزما هم پودر سیب زمینی خام اثر فوق العاده ای دارد و روزی چندین بار به این کار سفارش شده است.

سیب زمینی سرخ کرده پفکی استانبولی

زمانی که سیب زمینی در برابر نور و گرما قرار می گیرد به مرور رنگ آن سبز می شود که همراه آن ماده ای سمی در آن شکل می گیرد به نام سولانین و زمانی که می بینید سم جوانه زده است یعنی خود را نمایش می دهد در این حالت خودن سیب زمینی سبب مسمومیت و عوارضی مثل سرگیجه و سردرد و استفراغ و دلپیچه می شود در این حالت اصلا سیب زمینی را مصرف نکنید و حد الامکان حتما لایه ضخیمی از آن را بگیرید و بعد استفاده نمایید.

به شما پیشنهاد می کنیم که می توانید از این سیب زمینی به مقدار کم در کنار غذاهای خود استفاده کنید اما تعادل را باید رعایت کنید سیب زمینی حاوی زیادی فیبر می باشد که برای بدن بسیار مناسب است علاوه بر آن این سیب زمینی دارای ویتامین سی، ب و فیبر و تمام مواردی که برای شما نام بردیم می باشد که بسیار برای بدن مفید می باشد سیب زمینی را در مقدار مناسب به کار ببرید.

.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا