کارخانه کنسانتره آهن اندیمشک

امروزه در کشور کارخانه های زیادی نسبت به تولید کنسانتره آهن خشک اقدام کرده اند که البته نوع خوراکی آن وجود ندارد، تولید پخش و عرضه ی آن در مراکز زیادی صورت می گیرد که این محصول کاربرد زیادی در صنایع مختلف دارد.

همان طور که گفتیم این فرآورده کاربرد زیادی دارد که یکی از مهم ترین کاربردهای آن در ساخت فولاد و مشتقات آن می باشد، همچنین از این کنسانتره جهت ساخت آهن اسفنجی، گندله آهن و محصولات فلزی استفاده می شود.

اولین تولید کننده کنسانتره آهن در اصفهان بوده است. سنگ آهن هایی که از معدن استخراج می شوند ناخالصیهای زیادی دارند به همین دلیل برای مصرف در صنایع ذوب مناسب نمی باشد که برای تهیه ی سنگ آهن مناسب در صنعت بر بروی آنها یکسری عملیات انجام می شود که در ادامه مقاله با آراد برندینگ همراه باشید تا از این فرآِیند ها آگاه شوید.

فرایند تولید فولاد به این صورت می باشد که اول سنگ آهن را از معدن خارج می کنند و بعد برای از بین بردن ناخالصیها از روش فلوتاسیون استفاده می کنند و بعد از ناخالص سازی سنگ آهن گندله سازی را انجام می دهند تا پدر سنگ آهن به اندازه ی مناسب برسد و در مرحله ی بعد با احیا گندله فولاد تولید خواهد شد.

کارخانه کنسانتره آهن

بسیاری از افراد در اقصی نقاط کشور در زمینه ی کنسانتره و سنگ آهن هماتیت فعالیت دارد که یکی از این شرکت ها در اندیمشک می باشد. در بالا به مراحل اولیه ی تولید کنسانتره اشاره شد که در گام دوم قطعاتی که کمتر از سی میلی متر هستند جهت کم شدن بیشتر ابعاد به مرحله ی آسیاب که مراحلی تر می باشد وارد شده و آسیاب و خرد می شوند که در این مرحله ابعاد به یک میلی م تر می رسد.

برای افزایش خردایش در کارخانه کنسانتره آهن در ادامه ی فرآیند از آسیابهایی به نام گلوله ای استفاده خواهد شد که خروجی آن دوغاب یا اسلاری می باشد که یک مخلوط از ذرات شناور خرد شده به همراه آن می باشد.

کارخانه کنسانتره آهن اندیمشک

طبق خبرهای چند وقت اخیر مشخص شد که یک واحد کنسانتره آهن در شهرستان قروه احداث شده است. به دلیل این که کنسانتره سنگ آهن می باشد جهت استفاده در صنایع مختلف همچون صنعت ساختمان مناسب نیست زیرا سبب اختلال در عملکرد کوره های بلند خواهد شد که برای جلوگیری کردن از این کار به محصول دیگری کنسانتره را تبدیل می کنند که به آن گندله ی آهن می گویند

این فرآورده هیچ جایگزینی در صنعت ندارد و تولید کننده های صنعتی مجبور به استفاده از این محصول می باشند، از ابتدای اختراع و ابداع این محصول تا کنون حجم زیادی از این فرآورده تولید و در صنعت مصرف شده است که طبق آمارهای رسمی در سال 2009 میزان تولید این محصول به یک میلیارد و هفتصد تن رسیده است که این میزان تولید رو به افزایش می باشد.

کنسانتره آهن اندیمشک

استرالیا و چین در مقام های اول و دوم تولید این محصول قرار دارند و میزان تولید این محصول در این کشورها به ترتیب 393 و 340 میلیون تن می باشد، اما یک تفاوت قابل تامل در میان این کشورها وجود دارد که استرالیا صادر کننده محصول است ولی چین تمام تولید خود را مصرف می کند و هیچ صادراتی ندارد، به این دلیل که چین بزرگ ترین تولید کننده ی فولاد در جهان می باشد و به این محصول به شدت نیازمند است.

کارخانه کنسانتره آهن اندیمشک

کسانی که علاقه مند به خرید کنسانتره آهن اندیمشک هستند می توانند به مراکز پخش و عرضه ی آن مراجعه نموده و میزان نیاز خود را خرید نمایید هنگام خرید عمده باید از مراکز معتبر و مطمئن خرید نمایید که امروزه این مراکز به سختی پیدا می شود.

اما قابل توجه تان باشد که مجموعه ی ما در این زمینه قابل اعتماد است و محصولات خود را با قیمتها و کیفیتهای بسیار عالی عرضه و به فروش می رساند مجموعه ی ما با سال ها تجربه در این زمینه در تولید محصولات خود نهایت دقت را به خرج داده و به رعایت استانداردهای لازم در این زمینه می پردازد.

.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا