سیم مفتول رابیتس بندی آبکاری شده

به صورت کلی می توان گفت که سیمهای مفتولی به دو گروه فابریک و غیر فابریک تقسیم می شوند هنگامی که میلگرد 6.5 را می کشند و آن را تا رسیدن به قطر مورد نظر نازک می کنند نوع فابریک تولید می شود و با کشیده شدن تسمه های فلزی نوع غیر فابریک حاصل می گردد.

انواع سیم مفتول شامل: گالوانیزه، پی وی سی، سیاه و استیلنس استیل می باشد که در زیر ویژگی هر یک از آنها را به صورت مختصر بیان می کنیم.

مفتول گالوانیزه: این نوع سیم به دو دسته گرم و سرد تقسیم می شود که نوع گرم آن به دلیل اینکه ضخامت بیشتری دارد در برابر رطوبت مقاوم تر می باشد در خصوص این نوع به خصوص سیم مفتول گالوانیزه اطلاعات جامع تری را شما عزیزان می توانید در سایت شرکت آراد برندینگ مشاهده نمایید.

مفتول سیاه: این نوع سیم بسیار انعطاف پذیر بوده و از فولاد کم کربن ساخته شده است و قابلیت تغییر شکل دارد.

مفتول پی وی سی: روکشی پی وی سی روی سیم مفتول لامپ باطری به وسیله دستگاه روکش مفتول ایجاد می گردد.

مفتول استیلنس استیل: این نوع از مفتول در برابر زنگ زدگی مقاومت بالایی دارد و در دو نوع EPQ و CHQ تولید می شود که هریک از آنها کاربردهای مختلفی دارند.

سیم مفتول آبکاری شده

همانطور که در مطلب فوق به آن اشاره کردیم یکی از انواع سیم مفتول مدل گالوانیزه می باشد که خود نیز به دو دسته گرم و سرد تقسیم می شود.

تولید گالوانیزه سرد به این صورت می باشد که فلز روی به وسیله برق الکترولیز، روی سیم ابکاری شده و باعث به وجود آمدن سیم مفتول گالوانیزه نازک سرد می گردد.

سیم مفتول رابیتس بندی آبکاری شده

داشتن عمر طولانی و انعطاف پذیری از ویژگیهای بارز سیم مفتول آبکاری شده می باشد این نوع از سیم به گونه ای ساخته شده است که می تواند دو میلگرد را به وسیله انبر به هم متصل کند و مانع از حرکت آنها در جهت افقی و عمودی شود.

این نوع از سیم از نظر ضخامت به دو گروه نازک و ضخیم تقسیم می شود که نوع نازک آن که قطر 1 تا 1.5 میلی متری را داراست در الکترونیک کاربرد دارد و از نوع ضخیم آن در ورق کاری و کارهای صنعتی استفاده می شود.

سیم مفتول رابیتس بندی

یکی از ظریف ترین انواع مفتولهای گالوانیزه، سیم مفتول رابیتس بندی شده و سیم مفتول استیل می باشد که نوعی مفتول نرم بوده و ضخامت کمی دارد که برای تولید آن از مفتول سفیدی که ضخامت آن 1.2 میلی متر است استفاده می کنند.

این نوع از مفتول برای محکم کردن و رابیتس کاری ساختمان به کار می رود و به دلیل اینکه ساختاری نرم دارد می تواند به فرم دهی سقفها کمک شایانی کند.

سیم مفتول رابیتس بندی آبکاری شده

انواع سیم مفتول رابیتس بندی از نظر جنسی که دارند به دو دسته سیمهای رابیتس بندی فابریک و سیمهای راویز بندی ضایعاتی یا کنار ورق تقسیم می شوند.

شاید به این مسئله فکر کرده باشید که وقتی قصد خرید رابیتس را دارید باید چه نکاتی را در نظر بگیرید، ما در این بخش از مقاله نکات مهمی که باید هنگام خرید سیمهای ساختمانی در نظر داشته باشید را ذکر خواهیم کرد.

عواملی که باید برای خرید سیم و کابل ساختمانی در نظر گرفته شود بر اساس زیر می باشند:

1. یکی از مهم ترین نکاتی که باید در ابتدا در نظر بگیرید جنس عادی سیم برق است.

2.توجه داشته باشید که هادی سیمها باید در مرکز آنها قرار گرفته باشند.

3. روکش سیمها باید بدون پارگی باشد.

4. با توجه به کاربرد سیم باید قطر و سطح مقطعی که متناسب با نیاز شماست را انتخاب کنید.

5.بهتر است که علامت ISIRI روی روکش کابل حک شده باشد که علامت استاندارد می باشد.

6.سطح سیمها بایستی صاف باشد.

7.یکی دیگر از مواردی که بهتر است روی روکش کابل وجود داشته باشد نشان هولوگرافیک است که با علامت اختصاری UL نشان داده می شود.

شاید این موضوع برای شما جالب باشد که با استفاده از سیم مفتول کارهای خلاقانه ای مانند: ساخت اجسام و تندیسهای مختلف را انجام داد که به آن حجم سازی می گویند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا