افزایش ساعت طرح ترافیک از اول مهر

اخبار بازار ایران –بررسی شرایط و اقدامات صورت گرفته برای بازگشایی مراکز آموزشی نخستین دستور جلسه شورای ترافیک شهر تهران بود که مدیرکل حمل‌ونقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری به ارائه گزارشی درباره این اقدامات و مواردی از قبیل افزایش و اورهال ناوگا ن حمل‌ونقل عمومی به‌منظور آمادگی بیشتر در زمان بازگشایی مراکز آموزشی پرداخت. در کنار آن موضوع خطوط پرمسافر اتوبوسرانی و تاکسیرانی و امکان تقویت ناوگان در این خطوط مطرح شد. در دیگر دستور جلسه شورای ترافیک شهر تهران، وضعیت طرح ترافیک و تغییر ساعات اجرای آن مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت. در نهایت مصوب شد که ساعت پایان طرح محدودیت‌های ترافیکی تهران از ساعت ۱۷ به ۱۸ موکول شود. در واقع ساعات اجرای طرح از ابتدای مهر از ۶:۳۰ صبح تا ۱۸عصر خواهد بود. همچنین طرح ترافیک تهران در روزهای پنجشنبه مانند گذشته در محدوده مرکزی شهر اجرا نمی‌شود و تنها طرح کنترل آلودگی هوا (زوج و فرد سابق) در این روز برقرار است. بر این اساس، ساعت محدودیت تردد در طرح کنترل آلودگی هوا در روزهای پنجشنبه از ساعت 7:30 تا 13 بعدازظهر است. حال چنانچه خودروهایی طی روزهای پنجشنبه در این محدوده تردد داشته باشند، از سهمیه 20روز فصلی رایگان آنها کم می‌شود و درصورت اتمام سهمیه، باید عوارض پرداخت کنند.

 آمادگی پایتخت برای نواخته شدن زنگ مهر
پس از 2سال تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی به دلیل اپیدمی کرونا، امسال شهرداری تهران دستورالعمل استقبال از مهر را به مناطق ابلاغ کرده و پایتخت آماده آغاز سال تحصیلی می‌شود. در این دستورالعمل برای هر یک از معاونت‌ها وظایفی تعیین شده که با اجرای آنها در معابر منتهی به مدارس و مراکز آموزشی، عبور و مرور دانش‌آموزان و دانشجویان تسهیل می‌شود.
به گزارش همشهری، این‌طور که مدیرکل هماهنگی، نظارت و پیگیری امور مناطق شهرداری تهران گفته با اجرای طرح‌هایی ویژه در معابر منتهی به مدارس و مراکز آموزشی، عبور و مرور محصلان تسهیل می‌شود. رضا محمدی با بیان اینکه اجرای طرح‌ها تا 15مهر ادامه خواهد داشت به اهداف طرح اشاره و عنوان کرد: «مدیریت یکپارچه و هماهنگ و انجام اقدامات لازم برای سهولت در دسترسی دانش‌آموزان و دانشجویان به مدارس و مراکز آموزشی، کمک به تجهیز، بهسازی، نوسازی و ایمن‌سازی محیط‌های پیرامونی مراکز آموزشی، زیباسازی مراکز آموزشی و جلوه بخشیدن به نمای آنها، ارائه برنامه‌های آموزشی و ترویجی با رویکرد افزایش مهارت‌های زندگی شهروندی و مشارکت‌پذیری در مباحث نگهداشت شهری، برخی از اهداف طرح استقبال از مهر هستند.» به گفته محمدی برای هر یک از معاونت‌ها و سازمان‌ها تکالیفی تعیین شده است که کارشناسان اداره کل هماهنگی و نظارت و پیگیری امور مناطق بر فرایند انجام اقدامات نظارت خواهند داشت.

حوزه حمل‌ونقل؛ روان‌سازی و ایمن‌سازی ترافیک شهر
افزایش تسهیلات حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری، ایمن‌سازی معابر منتهی به مراکز آموزشی، اجرا و تعمیر خط‌کشی عابرپیاده، خط‌کشی طولی و اجرا و تعمیر سرعتگاه‌ها، ساماندهی تابلوهای ترافیکی، شناسایی گره‌های ترافیکی و جلوگیری از تراکم ترافیکی، مناسب‌سازی ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس، رفع نقص نرده و حفاظ پل‌های عابرپیاده. 
حوزه فنی و عمران؛ ممانعت از حفاری
مرمت و بازسازی معابر دسترسی به مراکز آموزشی، جلوگیری از حفاری در تمام معابر نزدیک به مراکز آموزشی، همسطح‌سازی و تعویض دریچه‌های معیوب، حذف زوائد فیزیکی در معابر منتهی به مدارس و مراکز آموزشی.
حوزه زیباسازی؛ رنگ‌آمیز ی دیوار بیرونی مدارس
رنگ‌آمیزی و نقاشی فضای بیرونی مراکز آموزشی، رنگ‌آمیزی و بازسازی المان‌ها و جداره‌های شهری پیرامون مراکز آموزشی.
حوزه ایمنی؛ رفع سد معبر ساختمانی
رسیدگی به وضعیت حصارهای کارگاهی به لحاظ ضوابط ابلاغی(رنگ‌آمیزی، کنترل میزان تصرف گذر و…)، رفع سد‌معبر مصالح ساختمانی در معابر منتهی به مدارس، اجرای لفاف(پوشاندن نما با پرده‌های برزنتی و…)، نصب سرپوش حفاظتی و ایمن‌سازی داربست‌های کارگاهی.
حوزه اجتماعی؛ برگزاری جشن مهر 
هماهنگی و همفکری برای برگزاری جشن مهر در مراکز آموزشی، ارائه برنامه‌های آموزشی و ترویجی با رویکرد آگاهی به حقوق و تکالیف شهروندی، بازدید از مدارس و احصای نیازهای مرتبط با شهرداری، همکاری در کاهش آسیب‌های اجتماعی مراکز تحصیلی و آموزشی.

 منبع: همشهری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا