حجم تجارت روسیه و صربستان افزایش یافت

اخبار بازار ایران – وزارت توسعه اقتصادی روسیه روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که گردش تجاری بین صربستان و روسیه در سال جاری به طور پیوسته افزایش یافته و بالاتر از سطح تاریخی سال گذشته است.

گردش مالی تجاری دوجانبه در سال گذشته 9.7 درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح تاریخ یعنی 2.3 میلیارد دلار رسید. در این گزارش آمده است: پس از نتایج هفت ماهه اول سال جاری، پویایی مثبت همچنان ادامه دارد و تجارت تاکنون 10.2 درصد رشد داشته است.

کمیته بین‌دولتی تجارت روسیه و صربستان در نشستی در روز پنجشنبه پروژه‌های دوجانبه در مهندسی برق، انرژی اتمی و مراقبت‌های بهداشتی را مورد بحث و بررسی قرار داد. در ادامه این گردهمایی، ماکسیم رشتنیکف، وزیر توسعه اقتصادی روسیه، از اشتیاق صربستان برای همکاری با مسکو علیرغم فشار تحریم‌های غرب تمجید کرد.

وی با اشاره به اهمیت انطباق اولیه همکاری روسیه و صربستان با واقعیت‌های جدید، گفت: ما از موضع شرکای صرب خود که موضع مستقل خود را در شرایط دشوار کنونی حفظ می کنند، قدردانی می‌کنیم .

نناد پوپوویچ، نماینده صربستان و وزیر نوآوری و توسعه فناوری، نسبت به تقویت بیشتر همکاری‌های اقتصادی میان صربستان و روسیه ابراز امیدواری کرد و قول داد کشورش تحریم‌هایی را علیه مسکو اعمال نکند.

 منبع:  ایلنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا