طرز تهیه چسب بتن + خرید آنلاین چسب بتن در بتن شیمی خاتم

همان طور که از نام این محصول استنباط می‌شود، این نوع از چسب‌ها می‌توانند میزان چسبندگی بتن را به حداکثر برسانند و کیفیت و دوام سازه‌های ساختمانی را بهتر و بهتر کنند. این چسب‌ها علاوه بر این که در فرآیندهای تعمیرات و بازسازی ساختمانی به کار گرفته می‌شوند، در فرآیندهای تاسیس اولیه‌ی یک ساختمان هم کاربرد بسیار گسترده‌ای دارند. ما در ادامه‌ی این مطلب می‌خواهیم شما عزیزان را با چسب بتن و طرز تهیه‌ی آن آشنا کنیم. پس با بتن شیمی خاتم تا انتهای این مطلب همراه باشید.

چسب بتن چیست؟

پیش از این که وارد مباحث مربوط به طرز تهیه‌ی چسب بتن شویم، ابتدا می‌خواهیم بدانیم که چسب بتن چیست. چسب بتن نوعی ماده‌ی افزودنی برای افزایش چسبندگی بتن است که بر پایه‌ی مواد شیمیایی و آب تهیه می‌شود و با ساختاری که دارد، مقاومت یک سازه را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. به همین دلیل از این چسب‌ها در فرآیندهای ساخت و ساز به صورت گسترده استفاده می‌شود. این ماده‌ی صنعتی پرکاربرد اغلب اوقات برای آب بندی و تعمیرات ساختمانی کاربرد دارد. به طور کلی چسب‌های بتن به دو نوع لاتکس و اپوکسی تقسیم می‌شوند که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند. چسب‌های لاتکس بر پایه‌ی آب هستند و با رنگ شیری خود، خاصیت شیمیایی بتن را افزایش می‌دهند اما چسب‌های اپوکسی از رزین تولید می‌شوند و در فرآیندهای نماسازی و …. به صورت متداول به کار گرفته می‌شوند.

افزایش چسبندگی ملاتی که در آن از چسب بتن استفاده شده است، کاهش نفوذ پذیری رطوبت و آب در ساختار بتن، کاهش ترک‌های بتن و افزایش مقاومت آن در برابر خوردگی، افزایش ۵۰ درصدی مقاومت خمشی و همچنین افزایش مقاومت بتن در برابر شرایط جوی و یخ زدگی همه و همه در میان ویژگی‌های مختلفی که چسب بتن دارد جای می‌گیرند. به همین دلیل بسیار اهمیت دارد که شما طرز تهیه چسب بتن را بدانید و به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنید.

نحوه استفاده از چسب بتن

چسب بتن

برای این که طرز تهیه چسب بتن را به خوبی یاد بگیرید، باید ابتدا نحوه‌ی استفاده از این چسب را بدانید. سطحی که قرار است چسب بتن بر روی آن پیاده سازی شود، باید  از هر گونه گرد و غبار یا ماده‌ی خارجی عاری باشد. همچنین، چربی‌های موجود در سطوح باید به خوبی پاک شوند تا چسب بتواند کاربرد شگفت انگیزی را از خود به نمایش بگذارند. بنابراین پیش از هر کاری باید به تمیز کردن سطح مربوطه بپردازید. حال باید کمی سیمان و ماسه را به همراه آب به این چسب اضافه کند و رقت آن را افزایش دهید. پس از انجام این کار می‌توانید ملاتی چسبنده و فوق‌العاده را تولید نموده و از آن بهره ببرید. فراموش نکنید که اگر شما از این چسب‌ها بهره ببرید، ملات کمتری را نیاز دارید و از این طریق می‌توانید هزینه‌های ساخت و ساز را تا حد زیادی کاهش دهید.

در نحوه‌ی استفاده از چسب بتن بسیار اهمیت دارد که شما بدانید که به هر میزان که لایه‌ی مربوطه ضخیم‌تر باشد، میزان ماندگاری بتن نیز افزایش پیدا می‌کند‌. همچنین شما با افزایش لایه‌های چسب بتن، می‌توانید کارایی بهتری را هم از این چسب‌ها مشاهده کنید اما توجه داشته باشید که تا زمانی که با طرز تهیه چسب بتن و ساختار ویژه‌ی آن آشنا نباشید، نمی‌توانید به خوبی از آن بهره ببرید. در برخی موارد هم بهتر است شما با خرید ژل میکروسیلیس، کارایی بتن را افزایش دهید و مقاومت الکتریکی، فرسایشی و شیمیایی آن را بالا ببرید تا یک سازه‌ی منحصر به فرد را به وجود بیاورید.


فرمولاسیون تهیه چسب بتن

چسب بتن

برای این که چسب بتن را تهیه کنید، باید به فرمولاسیون آن توجه کافی داشته باشید. این فرمولاسیون خاص در موارد زیر ذکر شده است:

  • رزین: اولین ماده‌ی مهمی که برای ساخت چسب بتن به کار گرفته می‌شود، رزین است. در اصل ماده‌ی چسبنده‌ی موجود در این چسب‌ها همین رزین‌ها هستند که خود انواع گوناگونی دارند. اهمیت رزین در طرز تهیه‌ چسب بتن آنقدر زیاد است که بدون آن تهیه این نوع از چسب‌ها میسر نخواهد بود. رزین اپوکسی، رزین کوپلیمر، رزین هاردنر و رزین آکریلیک از جمله مهم‌ترین رزین‌هایی هستند که در ساخت چسب بتن کاربرد دارند.
  • آب: همه‌ی ما می‌دانیم که امروزه آب جزو آن دسته از موادی است که در فرمولاسیون تهیه‌ی انواع و اقسام ماده‌های صنعتی و شیمیایی به چشم می‌خورد. البته این را بدانید که در طرز تهیه چسب بتن، از آب برای رزین‌هایی که بر پایه آب همانند بهره گرفته می‌شوند.
  • آنتی فوم یا دیفومر: این مواد از حباب‌های اضافه‌ای که در چسب به وجود می‌آیند، جلوگیری می‌کنند اما به عنوان یک ماده‌ی فرعی در ساخت چسب بتن کاربرد دارند.
  • غلیظ کننده‌ها: از آنجایی که چسب‌های بتن باید غلیظ باشند تا کارایی خوبی را از خود به نمایش بگذارند، از مواد غلیظ کننده‌ی با کیفیتی در ساختار این چسب‌ها استفاده می‌شود که هر کدام از این مواد به تنهایی در کیفیت محصول نهایی تاثیر می‌گذارند.
  • پخش کننده‌ها: زمانی که به طرز تهیه‌ چسب‌ بتن نگاه می‌اندازیم، نگابا پخش‌ کنند‌ه‌هایی مواجه می‌شویم که سبب پراکنده شدن چسب‌های بتن می‌شوند. از مهم‌ترین این پخش‌ کننده‌ها می‌توانیم به دی اتیلن گلیکول و پروپیل گلیکول اشاره کنیم.

طرز تهیه‌ چسب بتن

حال که با فرمولاسیون اصلی چسب‌های بتن آشنایی پیدا کردید، خوب است اطلاعات خود را در مورد طرز تهیه‌ی این چسب‌ها هم بالا ببرید. امروزه بتن را با استفاده از فرمولاسیون فوق و موادی که در این فرمولاسیون وجود دارند، می‌سازند. به این صورت که ابتدا رزین مخصوص این چسب‌ها را با مواد غلیظ کننده و پخش کننده مخلوط می‌کنند و با اضافه کردن آب، چسب را تولید می‌نمایند. البته این فرآیند در شرکت‌های تولیدابتدای انجام می‌شود که شاید مراحل خاص دیگری هم داشته باشد.

اختلاط چسب بتن به چه صورت است؟

برای این که بتوانید چسب بتن را با ملات مخلوط کنید و از اختلاط این مواد با یکدیگر، سازه‌های خود را بسازید، لازم است که از شن و ماسه و سیمان و آب بهره ببرید. توجه داشته باشید که افراد ناشی به دلیل عدم اطلاع از به کار گرفتن میزان مناسب این مواد، نمی‌توانند چسبندگی مواد را کنترل کنند اما افراد ماهر با توجه به ساختار چسب و ساختار بتن، بهترین اختلاط را به وجود می‌آورند و از آن در افزایش مقاومت سازه بهره می‌گیرند. برای این که این اختلاط بهینه سازی شود، بهتر است شما از میزان استاندارد شن و ماسه و سیمان در هر کیلوگرم از چسب‌های بتن اطلاع پیدا کنید و آب را هم به میزان کافی به این محلول اضافه نمایید تا یک محلول رقیق به دست بیاید. حال می‌توانید از آن بهره ببرید.


موارد استفاده از چسب بتن

  • چسباندن بتن جدید روی بتن خشک: اگر شما سیمان را با بتن ترکیب کنید، هیچ چسبندگی مفیدی از این ملات مشاهده خواهید کرد. به هیچ دلیل برای این که بتنی جدید را بر روی بتن قدیمی بچسبانند، از چسب‌های بتن استفاده می‌کنند.
  • ترمیم بافت‌های قدیمی بتن: در بسیاری از موارد ممکن است که به جای چسباندن بتن جدید بر روی بتن قدیمی، شما تنها به پر کردن شکاف‌های بین بتن‌ها نیاز داشته باشید که در این موارد هم می‌توانید از چسب بتن استفاده کنید.
  • جلوگیری کردن از ترک بتن: امروزه به صورت گسترده از چسب‌های بتن برای جلوگیری کردن از ترک برداشتن بتن استفاده می‌شود. این چسب‌ها خواص شیمیایی و فیزیکی بتن را افزایش می‌دهند و مانع تخریب پذیری آن‌ها در مواجهه با عوامل خارجی می‌شوند.
  • چسباندن کاشی و سرامیک: شاید برای شما جالب باشد که بدانید در امور ساختمان سازی برای چسباندن کاشی و سرامیک به نما یا حتی کف یک محیط، از این چسب‌ها بهره گرفته می‌شود. به همین دلیل است که آشنایی با طرز تهیه چسب بتن می‌تواند در زمینه‌ی ساخت انواع سازه‌ها بسیار کارآمد واقع شود.

مزایای چسب بتن

  1. ترمیم بتن‌های فرسوده
  2. افزایش مقاومت بتن در برابر مواد شیمیایی
  3. بهبود آب بندی بتن
  4. قیمت مناسب
  5. ساختار با کیفیت
  6. چسبندگی فوق‌العاده زیاد
  7. قابلیت اجرا در مقاطع خشک و تر
  8. قابلیت تزریق در انواع ترک‌های بتنی
  9. استفاده در ملات‌های نمای ساختمان
  10. افزایش مقاومت خمشی و کششی بتن

قیمت خرید چسب بتن به چه عواملی بستگی دارد؟

بسیاری از افرادی که نیاز به چسب بتن را احساس کرده‌اند، از ما در وب سایت بتن شیمی خاتم در مورد قیمت این چسب‌ها سوال می‌کنند. همان طور که در موارد فوق ذکر کردیم، کاربرد این چسب‌ها بسیار گسترده است و کارایی منحصر به فرد آن‌ها می‌تواند فرآیندهای ساخت و ساز را در مسیری ویژه پیش ببرد. با این حال قیمت این چسب در سطح متعادلی قرار گرفته است و کشش ساختمان سازان‌ را به سوی این نوع از چسب‌ها بیشتر کرده است. عوامل مهمی مثل میزان چسب، ساختار آن و‌ کیفیت داخلی این چسب در قیمت آن تاثیرگذار هستند اما تفاوت‌هایی که در ساختار این چسب‌ها در انواع مختلف و برندهای گوناگون دیده می‌‌شود، تفاوت‌هایی جزئی هستند که شاید اصلا مهم هم نباشند. شما می‌توانید جهت خرید چسب‌ها بتن با ما در همین وب سایت ارتباط برقرار کنید و سفارشات خود را ثبت نمایید.


کلام پایانی

ما در این مطلب در مورد طرز تهیه چسب بتن با شما صحبت کردیم. چسب بتن یکی از چسب‌های صنعتی پرکاربرد است که به صورت متداول در صنایع بتن سازی به کار گرفته می‌شود. این چسب علاوه بر این که مزایای زیادی دارد، کاربرد‌های متنوعی را هم از خود به نمایش می‌گذارد که این کاربردها در هر محیطی پیاده سازی می‌شوند. شما نیز اگر مانند بسیاری از افراد دیگر به دنبال خرید چسب بتن هستید، با ما تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا