چرا اتریوم از بیت کوین گزینه بهتری است؟

از زمان آغاز به کار اتریوم در سال 2014، از کارشناسان بی‌شماری پرسیده شده است که آیا اتریوم بهتر است یا بیت‌کوین؟ طرفداران هر دو ارز، نظرات متفاوتی دارند. ما در این مقاله به شما می گوییم چرا در نهایت اتریوم گزینه بهتری از بیت کوین می باشد. اما قبل از اینکه بتوانیم این دو را با هم مقایسه کنیم، مهم است که حداقل درک کلی از دو رمزارز اتریوم و بیت کوین داشته باشیم.

بیت کوین چیست؟

بیت کوین یک سیستم پرداخت دیجیتال در سراسر جهان است. بیت کوین اولین ارز دیجیتال و همچنین محبوب ترین ارز دیجیتال در جهان می باشد . هیچ مرجع واحدی برای کنترل بیت کوین وجود ندارد و همه تراکنش ها مستقیماً همتا به همتا و بر روی سیستمی به نام «بلاک چین» انجام می شود. به دنبال سقوط بازار مسکن در سال 2008، به عنوان ابزاری برای غیرمتمرکز کردن ارز از یک مرجع مرکزی ، یک سیستم جهانی و ایمن برای فرار از سقوط مالی ایجاد شد. بیت کوین معمولا به عنوان طلای دیجیتال شناخته می شود.

اتریوم چیست؟

اتریوم به طور خلاصه یک ابر رایانه جهانی است که بر روی بلاک چین ساخته شده است.اتریوم تمام ویژگی های مالی و معاملاتی بیت کوین و بسیاری موارد دیگر را دارد. اتریوم علاوه بر اینکه یک سیستم پرداخت دیجیتال برای ارسال و ذخیره پول بین افراد است، پلتفرمی است که می‌تواند برنامه‌هایی به نام های DApps (برنامه‌های غیرمتمرکز) را اجرا کند. سه نوع Dapp وجود دارد: Dapp هایی که ارز را مدیریت می کنند (مدیریت مالی)، Dapp هایی که از ارز استفاده می کنند (بازی های فکری) و Dapp هایی که اصلاً از ارز استفاده نمی کنند (برنامه های دولتی). انتظار می رود نوع سوم DApp ها روزی به  کل صنایع ورود کند و در قرن بعدی همه جا را فرا بگیرد .

آیا اتریوم بهتر از بیت کوین است؟

بله، اتریوم در بلند مدت بهتر از بیت کوین است. چند دلیل وجود دارد که اتریوم بهتر از بیت کوین است که در زیر به آنها خواهیم پرداخت.همچنین می توانید برای خرید اتریوم به صفحه https://exnovin.io/buy-and-sell-ethereum مراجعه کنید.

دلیل اول – تیم توسعه

جامعه توسعه اتریوم به طور کلی با یکدیگر همسو و هم نظرهستند و همه آنها دیدگاه مشابهی در مورد مسیر حرکت این فناوری دارند. بنیانگذار اتریوم، ویتالیک بوترین، در موارد متعدد توانایی خود را در هدایت متفکرانه توسعه این ارز ثابت کرده است.

از طرفی بیت کوین انجمن توسعه دهنده مرکزی ندارد. جامعه توسعه دائماً با یکدیگر اختلاف نظر دارند و در موارد متعددی از هم جدا شده اند که منجر به ایجاد ارزهای کاملاً جدید شده است. بیت کوین کش، لایت کوین و غیره را ببینید. فقدان یک تیم توسعه یکپارچه باعث رکود گسترش بیت کوین می شود، در حالی که اتریوم همچنان به هموار کردن راه خود به جلو ادامه می دهد.

دلیل 2 – قابلیت های فنی

 همانطور که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم، بیت کوین یک سیستم تراکنش دیجیتال است در حالی که اتریوم یک ابر رایانه جهانی است.مثالی که در اینباره اغلب زده می شود و مانند این است:

 بیت کوین یک گوشی فلیپ نوکیا محصول 2001 است. برای یک چیز طراحی شده است، برقراری تماس تلفنی. برای برقراری تماس های تلفنی کاملاً کافی است، اما واقعاً نمی تواند کار دیگری انجام دهد. از سوی دیگر اتریوم مانند یک گوشی هوشمند مدرن است. تماس های تلفنی نیز برقرار می کند، اما تعداد نامحدودی از ویژگی ها را از طریق برنامه های قابل دانلود نیز ارائه می دهد.

بیت کوین یک سیستم تراکنش است، تراکنش انجام می دهد و می تواند ارزش پولی را ذخیره کند. اتریوم یک ابررایانه است که بر روی یک بلاک چین ساخته شده است – این یک سیستم تراکنشی مانند بیت کوین است اما از طریق توسعه DApps نیز دارای قابلیت های نامحدودی می باشد.

دلیل 3 – سرعت و هزینه تراکنش

 برای ارسال پول در بیت کوین و اتریوم، کاربر باید هزینه «گاز» بپردازد. این هزینه ای است که برای قدرت محاسباتی ارسال ارز شما ازنقطه  A به B پرداخت می شود. همانطور که در اینجا مشاهده می شود، هزینه تراکنش های بیت کوین به طور قابل توجهی بیشتر از تراکنش های اتریوم است. در برخی فواصل، استفاده از بیت کوین به معنای واقعی کلمه 75 برابر گران تر است.علاوه بر ارزان‌تر بودن، اتریوم به طور قابل توجهی سریع‌تر از بیت‌کوین است.  تراکنش های اتریوم 20 تا 40 برابر سریع تر از تراکنش های بیت کوین هستند.

دلیل 4 – سرمایه گذاری و حمایت نهادی

 اگر یکی از دوستانتان از شما بپرسد که «آیا اتریوم بهتر از بیت کوین است؟»، به دنبال دلیل نباشید. با نام بردن اسامی شرکت های غول  به این بحث خاتمه دهید:

 سیسکو، جی پی مورگان، مایکروسافت، مسترکارت، سامسونگ، سانتاندر، تویوتا

 پذیرش سازمانی برای یک رمز ارز بسیار مهم است . این موضوع در مورد بیت‌کوین دیده نمی‌شود، زیرا بیت‌کوین مانند اتریوم توانایی‌ها یا تیم توسعه‌ای که این مؤسسات را هیجان‌زده کند، ندارد.

نتیجه گیری

آیا اتریوم بهتر از بیت کوین است؟ بله! اتریوم بهتر از بیت کوین است. ما چهار دلیل را ذکر کردیم، اما این فهرست می‌تواند به طور نامحدود ادامه یابد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا