پشت پرده استیضاح وزیر صمت/ طرح استیضاح یا تلنگر به وزیر؟

اخبار بازار ایران – به گزارش اخبار بازار ایران؛ تا صبح روز سه‌شنبه تعداد امضاکنندگان استیضاح فاطمی امین به ۳۶ نفر رسیده که با این روند، این موضوع ثبت و برای بررسی بیشتر به کمیسیون صنایع ارجاع داده شد و به گفته نایب‌رئیس کمیسیون صنایع مجلس طرح استیضاح فاطمی امین وزیر صمت به کمیسیون صنایع ارجاع داده شد.

حسینی‌کیا اعلام کرد که سه‌شنبه هفته آینده بررسی درخواست استیضاح با دعوت از وزیر صمت در دستورکار کمیسیون قرار دارد، بدین ترتیب، فاطمی امین هفته آینده به کمیسیون صنایع خواهد رفت که شاید پس‌ازاین جلسه، چنانچه نمایندگان این کمیسیون قانع شدند از تعداد امضاها کاسته می‌شود ولی در غیر این صورت این طرح برای بررسی به صحن، فرستاده می‌شود و باید منتظر ماند و دید که تغییراتی در کابینه دولت رخ می‌دهد یا خیر.

نظر تعدادی از نمایندگان مجلس موافق این استیضاح و برخی مخالف هستند.

به گزارش امروز؛ مسعود پزشکیان؛ نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: بنده در کل موافق نیستم زیرا استیضاح راه‌حل نیست. از طرفی افرادی که به‌جای وزرای استیضاح شده بر سر کار می‌آیند، ضعیف‌تر خواهند بود.

وی با بیان اینکه تصور اینکه اگر این وزیر را استیضاح کنیم مشکلات حل می‌شوند اشتباه است افزود: چهل سال است که مشکل را می‌بینیم و برای حل آن، فقط افراد را تعویض می‌کنیم درحالی‌که باید اصل مشکل را حل کنیم زیرا روش‌هایی که استفاده می‌کنیم مملو از ایراد است.

پزشکیان خاطرنشان کرد: دولت آقای رئیسی با وعده‌هایی چون کاهش تورم و گرانی، رنگین کردن سفره مردم بر سر کار آمد اما آنچه الآن با آن مواجه هستیم تورم کمرشکن است و دولت آقای رئیسی وضعیت را بدتر کرد.

وی عنوان کرد: هم مجلس و هم دولت روش‌های درستی برای حل مشکل ارائه نمی‌دهند. به‌طور مثال وقتی جاده‌ای پرخطر و پرحادثه وجود دارد نباید صرفاً راننده را متهم کرد که توانایی رانندگی ندارد بلکه باید زیرساخت‌ها و جاده را هموار کرد.

جلال رشیدی کوچی؛ نماینده مرودشت در مجلس شورای اسلامی گفت: بنده جزو امضاکنندگان این طرح هستم و تنها در یک صورت امضای خود را پس می‌گیرم که آیین‌نامه واردات خودرو تا قبل از استیضاح، به نفع مردم تعیین تکلیف شود وگرنه محکم و استوار بر تصمیم خود خواهم ماند.

وی ادامه داد: به نظر بنده، آقای فاطمی امین باید تمام تلاش خود را بکند تا این طرح به صحن نیاید زیرا احتمال اینکه این طرح، رأی بیاورد بالاست پس راه نجات ایشان از استیضاح این است که واردات خودرو عملی کند.

رشیدی کوچی افزود: برنامه‌های وزیر صمت بلندمدت است ولی مردم دیگر توان انتظار بلندمدت برای حل این مشکلات را ندارند از طرفی عده‌ای در تلاش برای متقاعد کردن نمایندگان و بازپس‌گیری امضاها هستند ولی چنانچه این طرح برای بررسی به صحن مجلس بیاید احتمال ۸۰ درصد استیضاح وجود دارد.

بهروز محبی نجم‌آبادی؛ نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: برنامه‌های آقای فاطمی امین، میان‌مدت و بلندمدت است ولی باید درنظر داشته باشیم که در شرایط اضطراری بایستی اقدامات اورژانسی و سریع انجام شود زیرا در خصوص خودرو، آستانه تحمل مردم پایین آمده و دیگر نمی‌توانند شرایط موجود را تحمل کنند زیرا خودروساز داخلی دیگر مورد اعتماد مردم و رهبری نیست.

وی افزود: در رابطه با واردات خودرو، ایشان با مشکلات ارزی مواجه شده‌اند که دیگر مقصر اصلی برای حل این موضوع فقط وزیر صمت نیست و باید سایر ارکان نیز با آقای فاطمی امین همکاری لازم را داشته باشند.

احمد راستینه؛ نماینده مردم شهرکرد در مجلس در این خصوص گفت: وزارت صمت نیازمند ثبات مدیریت، اصلاح ساختارها و اصلاح رویه‌هاست و با جابه‌جایی مدیران مشکلات حل نمی‌شود و به اعتقاد بنده، آقای فاطمی امین، یک برنامه تحولی خوبی برای اصلاح ساختارها دارد و به نظر بنده، مجلس با نگاه به اصلاح ساختارها، اجازه خواهد داد که ایشان برنامه‌های خود را پیش ببرد و مجلس این فرصت را به ایشان خواهد داد.

حال باید منتظر ماند تا هفته آینده، جلسه بین وزیر صمت و کمیسیون صنایع تشکیل و نتیجه آن اعلام شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا