ویزای کار استرالیا، مطمئن ترین راه برای مهاجرت به این کشور

اگر قصد مهاجرت به استرالیا از طریق یک تخصص یا مهارت را دارید با استفاده از ویزاهای کاری استرالیا می‌توانید اقدام کنید. اما اینکه کدام ویزای کار مناسب شما است را در ادامه این مطلب متوجه خواهید شد. در این مطلب با انواع مهاجرت کاری به استرالیا، شرایط، هزینه‌ها و مواردی که در مورد مهاجرت به استرالیا از طریق کار لازم است بدانید آشنا خواهید

ممکن است برای شما سوال باشد استرالیا به چه مشاغلی نیازمند است؟ در ادامه با مهم‌ترین حوزه‌های شغلی نیازمند نیروی کار در استرالیا آشنا می‌شوید.

01 1

لیست مشاغل ویزای کار استرالیا

قبل از مهاجرت به خارج باید نگاهی به لیست مشاغل مورد نیاز آن کشور بیندازید. در زیر فهرستی از مشاغل مورد نیاز در استرالیا که می‌توان با آنها ویزای کار استرالیا را دریافت کنید به شما معرفی می‌کنیم. لازم به ذکر است در این روزها که کشورها با کرونا دست و پنجه نرم میکنند، پرستاری یکی از مهمترین مشاغل مورد نیاز استرالیا شده است. مهاجرت پرستاران به استرالیا، می‌تواند یک فرصت ایده آل برای اخذ اقامت کشور استرالیا باشد.

دسته‌های مشاغلی که در زیر معرفی کردیم مطابق آخرین به روزرسانی‌های اداره مهاجرت استرالیا است. لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا در تاریخ 5 مارس 2019 توسط اداره مهاجرت استرالیا منتشر شده و تا سال 2022 تغییر خاصی نداشته است.

02 1

شرایط اخذ ویزای کار استرالیا

برای درخواست ویزای کار استرالیا متقاضی باید برای شغلی درخواست بدهد که حتما در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا ذکر شده باشد. شرایط دیگری که برای درخواست ویزای کاری لازم است در دو دسته شرایط عمومی و شرایط اختصاصی قرار می‌گیرند. شرایط اختصاصی در توضیحات هر کدام از ویزای کار استرالیا ذکر شد. شرایط عمومی ویزای کاری استرالیا شامل:

  • داشتن شرایط جسمی و روحی برای کار در کشور استرالیا
  • شرایط سنی حداقل 18 و حداکثر 45 سال
  • تسلط به زبان انگلیسی (آیلتس 6 یا مداک معتبر مورد تایید دیگر)
  • داشتن سوابق قابل قبول و مرتبط با شغل درخواستی
  • ارائه و تکمیل مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری

ویزای کار استرالیا انواع مختلفی دارد و اخذ هر کدام هم شرایط خاص خود را دارد. در ادامه انواع ویزای کار استرالیا را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

انواع ویزای کاری استرالیا

استرالیا مقصدی بسیار محبوب برای افراد متخصص و حرفه‌ای است. افراد زیادی هستند که تمایل دارند برای شروع یک زندگی بهتر این کشور را برای ادامه زندگی و کار انتخاب کنند. به طور کلی بیش از 10 ویزا برای مهاجرت به استرالیا از طریق کار وجود دارد. ما در اینجا کاربردی‌ترین ویزاها را نام بردیم اما در حقیقت 4 ویزای 189، ویزای 190، ویزای 491 و ویزای 476 برای ایرانیان قابل استفاده است.

03 1

جاب آفر استرالیا

جاب آفر استرالیا یا اقامت دائم با اسپانسر شغلی یکی از شیوه‌های مهاجرت به استرالیا از طریق کار است. دقت کنید که این اصطلاح با ویزای کاری استرالیا متفاوت است. در روش جاب آفر استرالیا با درخواست کارفرما پیشنهاد کاری برای شما ارسال می‌شود. اما این درخواست شرایط ویژه‌ای دارد. یعنی کارفرما باید مراحل ارزیابی را طی کند و همچنین اثبات کند فردی با تخصص مورد نظر در کشور خود نیافته است. این ویزا می‌تواند از طریق ویزای 482 استرالیا، ویزای 186 استرالیا و ویزای 187 استرالیا انجام شود.

نکته: شغل درخواستی معمولا جز مشاغل با مهارت خاص است.

مدت زمان اخذ ویزای کار استرالیا

برای اخذ ویزای کار استرالیا نمیتوان زمان دقیقی را مشخص کرد، حتی در سایت مهاجرت آن زمانی برای طی شدن فرایند مهاجرت قید نشده است. این زمان می تواند براساس مواردی نظیر امتیاز فرد متقاضی و ساب کلاس مورد تقضا دارد. اما نکته ای که مشخص است این است که هرچه امتیاز شما بیشتر باشد احتمال کاهش این زمان بیشتر خواهد بود.

جمع آوری مدارک می تواند نهایتا در طی 5 ماه برای متقاضی به طول بیانجامد. ولی زمان برای هر ساب کلاس متفاوت است. مثلا برای  ویزای 189 می‌تواند 14 تا 24 ماه و برای ویزای 190 استرالیا بین 6 تا 9 ماه متغیر باشد البته بسته به شرایط شخص باز هم این زمان ممکن است کم یا زیادتر شود.

شرایط کار در استرالیا برای ایرانیان

در سال‌های گذشته، کشور استرالیا به دلیل داشتن فرصت‌های شغلی زیاد و سطح بالای زندگی به مقصد اصلی مهاجرت برای ایرانیان تبدیل شده است. کار در استرالیا به دلیل سرعت اخذ اقامت فوری از اهمیت بیشتری برای ایرانیان برخوردار است. استرالیا به علت داشتن نظام کاملا پیشرفته در زمینه کاری، حقوق کارگران و کارفرمایان را در همه عرصه‌ها رعایت کرده و برای حفظ آن استانداردهایی را در چارچوب مقرارت بهداشتی، بیمه، خدمات درمانی و رفاه دوران بازنشستگی تعیین کرده است.

وضعیت معیشت مردم استرالیا بنابر گزارش اداره آمار استرالیا در سال جاری در بهبود کامل است، به طوری که میانگین درآمد هر شهروند استرالیایی حدود 90800 دلار استرالیا در سال است. همین موارد باعث شده استرالیا بهترین کشور برای مهاجرت کاری ایرانیان در قاره آسیا-اقیانوسیه انتخاب شود. معمولا افرادی که مهاجرت از طریق کار به استرالیا را جزء برنامه های آینده خود دارند از این آمار قابل قبول شگفت زده خواهند شد.

جمع بندی

مهاجرت به استرالیا از طریق کار یکی از روش‌های گرفتن اقامت این کشور است. افرادی که می‌خواهند به استرالیا مهاجرت کنند باید ویزای کاری استرالیا را اخذ کنند که در سایت https://parsicanada.com، انواع ویزای کار، شرایط اخذ هر کدام و امتیاز لازم برای آن ها را به طور کامل شرح داده شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا