روش‌های تشخیص تیرآهن کارخانه‌های مختلف

در هنگام خرید تیرآهن، باید بتوانید به‌راحتی تیرآهن کارخانه‌های مختلف را بررسی کنید؛ اما چگونه می‌توان این کار را انجام داد؟ این موضوعی است که قرار است در این مقاله در مورد آن صحبت کنیم.

نحوه‌ی تشخیص تیرآهن تقلبی از اصل

02

در زمان خرید تیرآهن مانند سایر محصولات فولادی دیگر، لازم است بتوانید مواردی را مدنظر داشته باشید. در نظر گرفتن این موارد می‌تواند به شما کمک کند که به‌راحتی بتوانید تیرآهن را با بهترین کیفیت ممکن خریداری کنید. این پارامترها عبارت‌اند از:

  • استانداردهای به‌کاررفته در تیرآهن
  • علامت اختصاری تیرآهن
  • وزن تیرآهن
  • توجه به پلاک نصب‌شده بر روی تیرآهن
  • توجه به رنگ تیرآهن
  • توجه به برگ آنالیز روی تیرآهن

چگونگی تشخیص کارخانه‌های مختلف تیرآهن

با در نظر گرفتن برخی از پارامترهای به‌راحتی می‌توانید انواع تیرآهن‌ها را از هم تشخیص دهید.

علامت اختصاری درج‌شده

قبل از اینکه در مورد هرکدام از موارد گفته‌شده توضیحی بدهیم، این را بگوییم که کارخانه تولیدکننده تیرآهن و علامت اختصاری که روی آن درج می‌شود، اهمیت زیادی دارد. هر کارخانه یک علامت اختصاری منحصربه‌فرد دارد. مثلاً شما به‌راحتی می‌توانید با توجه به علامت درج‌شده ESCO متوجه شوید که این تیرآهن مربوط به کارخانه ذوب آهن است.این در حالی است که کارخانه فایکو، تیرآهن‌های تولیدشده خود را با علامت اختصاری FAICO تولید و روانه‌ی بازار فولاد می‌کند.

03

استاندارد تولیدشده

نکته مهم دیگری که باید در زمان خرید تیرآهن به آن توجه داشته باشید، توجه به استاندارد تیرآهن است. کارخانه ذوب آهن، معمولاً محصولات خود را مطابق با استانداردهای روسی روانه‌ی بازار فولاد می‌کند.

وزن تیرآهن

وزن تیرآهن، یکی دیگر از نکاتی که حتماً باید به آن توجه ویژه داشته باشید. هرکدام از وزن تیرآهن مختلف از کارخانه‌ها را می‌توانید در جدول اشتال مشاهده کنید.

رنگ سطح تیرآهن

رنگ تیرآهن می‌تواند گویا خوب یا بد بودن این محصول باشد. اگر زنگ‌زدگی و یا کدر بودن روی سطح تیرآهن وجود داشته باشد، نشان از نامرغوب بودن کالا است. بنابراین یادتان باشد که حتماً به این موضوع دقت کنید.

روی بسته‌بندی تیرآهن، یک پلاک قرار دارد که با شناسایی این پلاک به‌راحتی می‌توان تیرآهن اصل را از غیر اصل تشخیص داد. دقت داشته باشید که با خرید تیرآهن اصلی، به‌نوعی می‌توانید استحکام و دوام سازه مدنظر را تضمین کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه بیشتر در مورد تشخیص تیرآهن تقلبی از اصل بدانید، اینجا کلیک کنید.

اطلاع از قیمت روز تیرآهن

یک نکته مهم در مورد خرید تیرآهن، توجه به قیمت روز این مقطع فولادی است تا بتوانید هزینه‌های پیش‌بینی‌نشده را به حداقل برسانید. بنابراین بهتر است که به‌صورت روزانه، روند قیمت تیرآهن را دنبال کنید و در بهترین زمان ممکن نسبت به خرید این محصول اقدام نمائید. 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا