بهترین رشته فنی حرفه ای از نظر بازار کار چیست؟

رشته های فنی حرفه ای در چند دسته مختلف برق، الکترونیک، تاسیسات، تعمیرات، رباتیک و … قرار دارند. هر کدام از این دسته ها نیز رشته های متنوعی را شامل می شوند.

تا چند سال پیش این رشته ها طرفداران زیادی نداشتند و بیشتر دانشجویان ترجیح می دادند در رشته های مهندسی و پزشکی ادامه تحصیل دهند. اما پس از مدتی با احساس نیاز شدید بازار کار به نیروی کار متخصص افراد زیادی به سمت رشته های فنی حرفه ای سوق داده شدند. امروزه، آموزشگاه های فنی حرفه ای سالانه صدها کارآموز را روانه بازار کار می کنند. با این حال هنوز نیاز بازار به نیروی ماهر و کاربلد برطرف نشده است و به همین دلیل درآمد افرادی که وارد این حوزه شغلی می شوند، قابل قبول و کاملا رضایت بخش است. این مقاله به شما کمک می کند بهترین رشته فنی حرفه ای را با توجه به نیاز و علاقه خودتان پیدا کنید.

image 1650784830

آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی

آموزش تعمیر بردهای الکترونیکی یکی از دوره های پردرآمد و با بازار کار فعال در هر کشوری می باشد. دلیل این بازار کار فعال، استفاده گسترده از بردهای الکترونیکی در مقاصد مختلف است. تمام دستگاه های الکترونیکی اعم از موبایل و لپ تاپ و همچنین لوازم خانگی، کولر و پکیج، ماشین آلات صنعتی و دستگاه های پزشکی از بردهای الکترونیکی استفاده می کنند. برد الکترونیکی در واقع مانند مغز دستگاه عمل می کند و به قطعات مختلف سیستم دستور ارسال می کند. بدون برد الکترونیکی دستگاه از کار می افتد.

یک برد الکترونیکی شامل یک صفحه دو بعدی با جایگاه هایی برای اتصال قطعات الکترونیکی از جمله خازن، مقاومت، دیود، ترانزیستور، سلف و … می باشد. یک تعمیرکار ماهر و آموزش دیده باید قادر باشد تمام این قطعات را عیب یابی و تعمیر کند. برای تعمیرکار بردی با این مهارت مسلما درآمد بسیار مناسبی پیش بینی می شود. همین عامل باعث شده این حرفه یکی از موارد بررسی شده در تعیین بهترین رشته فنی حرفه ای باشد.

دوره جامع آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی شامل بخش های مختلفی می شود. تعمیر انواع بردهای الکترونیکی از جمله برد لوازم خانگی، برد کولر گازی، برد پکیج دیواری، برد ماشین آلات صنعتی و برد تجهیزات پزشکی در این دوره آموزش داده می شوند. کارآموزان در این دوره همچنین به صورت رایگان مدار سوئیچینگ منبع تغذیه را نیز آموزش می بینند.

آموزش نصب و تعمیرات پکیج دیواری

برای تعیین بهترین رشته فنی حرفه ای از لحاظ بازار کار دوره آموزش نصب و تعمیرات پکیج دیواری یکی از گزینه های حتمی است. پکیج های دیواری علاوه بر تامین آب گرم منازل برای مصارف خانگی، منبع تامین آب گرم شوفاژ نیز می باشند و در ساختمان هایی که از پکیج دیواری استفاده می شود، دیگر نیازی به موتورخانه مرکزی نیست.

به همین دلیل در یک دهه گذشته استفاده از پکیج های دیواری به عنوان یک جایگزین برای آبگرمکن دیواری بسیار رایج شده است. پکیج های دیواری فصلی نیستند و در همه فصول سال مورد استفاده هستند و به همین دلیل همیشه بازار کار نصب و تعمیرات آنها فعال است. تعمیرکاران پکیج های دیواری سفارشات زیادی برای نصب و تعمیر این دستگاه دریافت می کنند و درآمد آنها نیز به نسبت همین بازار کار درآمد مناسبی است.

در دوره جامع و کامل آموزش نصب و تعمیرات پکیج دیواری کارآموزان نصب و تعمیرات انواع پکیج های دیواری فن دار، بدون فن، تک مبدله و دو مبدله را در انواع برندهای مختلف آموزش می بینند. بعد از این دوره کاراموزان قادر خواهند بود انواع پکیج های دیواری را تست، عیب یابی و تعمیر کنند.

image 1650784883

آموزش برق ساختمان

گزینه آخر از موارد مربوط به بهترین رشته فنی حرفه ای از نظر بازار کار که در این مقاله بررسی می کنیم، مربوط به آموزش برق ساختمان است. این رشته یکی از رشته های پرکاربرد در بین رشته های فنی حرفه ای می باشد. یک ساختمان بدون سیم کشی برق و نصبیجات برقی را تصور کنید. آیا امکان زندگی در چنین ساختمانی هست؟ برق کشی ساختمان جزو جدانشدنی و اساسی یک ساختمان است.

دوره آموزش برق ساختمان به دو بخش آموزش برق ساختمان درجه 1 و آموزش برق ساختمان درجه 2 تقسیم می شود. در دوره آموزش برق ساختمان درجه یک کارآموزان با آموزش برق پایه، آموزش نقشه خوانی در برق ساختمان، آموزش نصب درب های اتوماتیک، آموزش نصب سیستم های اعلام حریق، آموزش نصب دزدگیر اماکن، آموزش نصب انواع دوربین مداربسته، آموزش نصب کرکره برقی، آموزش نصب سانترال کم ظرفیت، آموزش نصب اپراتور شیشه ای و آموزش نصب ups برای ساختمان به روش صحیح و اصولی آشنا می شوند.

آموزش برق ساختمان همانطور که در پاراگراف قبل مطالعه کردید، شامل موارد مختلف و متنوعی است. این مساله باعث می شود برای یک برقکار ساختمان همیشه سفارشات متنوعی وجود داشته باشد. یک برقکار ساختمان به شرط اینکه آموزش های لازم را گذرانده و مهارت های لازم را کسب کرده باشد، بازار کار فعال و درآمد بسیار خوبی دارد.

مراحل ورود به بازار کار رشته های فنی حرفه ای

برای اینکه از کوتاه ترین راه و به ساده ترین شکل ممکن قادر باشید به بازار کار وارد شوید لازم است مراحل را به درستی طی کنید. وارد شدن به بازار کار سه مرحله دارد. مهمترین و اصلی ترین مرحله مربوط به اموزش است. برای اینکه به عنوان یک متخصص یا تکنسین وارد بازار کار شوید و به سرعت رشد کنید، لازم است آموزش ببینید. آموزش ها باید عملی و کاربردی باشند و ویژه بازار کار طراحی شده باشند. با آموزش های صرفا عملی نمی توانید وارد بازار کار شوید.

مرحله بعدی تهیه ابزار و تجهیزات لازم برای کار است. در این مرحله باید دقت کنید لازم نیست در ابتدا تمام ابزار و تجهیزات را خریداری کنید و می توانید با برخی از این لوازم کار خود را شروع کنید و با گذشت زمان و کسب درآمد به تدریج خدمات خود را گسترش دهید و وسایل بیشتری خریداری کنید.

در مرحله آخر باید به نحوی به وسیله مدرکی که از آموزشگاه دریافت می کنید وارد بازار کار شوید. این روش ها می توانند متفاوت باشند. اگر سرمایه لازم برای اجاره یک مغازه را دارید باید ابتدا با مدرک خود جواز کسب دریافت کنید. راه دیگر استخدام در شرکت های خدماتی است. البته می توانید با ثبت نام در اپلیکیشن آچاره سفارشات خصوصی نیز دریافت کنید.

image 1650784915

ویژگی های یک آموزشگاه استاندارد و قابل اعتماد فنی حرفه ای

تا اینجا سعی کردیم در یافتن پاسخ سوال بهترین رشته فنی حرفه ای از نظر بازار کار چیست، به شما کمک کنیم. اما همانطور که اشاره کردیم برای تبدیل شدن به یک متخصص تعمیرات باید آموزش ببینید. برای این امر باید یک آموزشگاه استاندارد و مجهز پیدا کنید. اما سوال اینجاست که چگونه متوجه شویم یک آموزشگاه فنی حرفه ای برای ما مناسب است.

برای یک آموزشگاه استاندارد فنی حرفه ای موارد زیر ضروری است و اگر این ویژگی ها را پیدا کردید انتخاب شما صحیح است:

  • آموزشگاه باید زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای کل کشور باشد
  • مدرک آموزشگاه معتبر و زیر نظر سازمان اعطاء شود
  • کارگاه های آموزشگاه کاملا مجهز باشد و تجهیزات برای هر کارآموز به صورت جداگانه روی میز کار موجود باشد
  • کارآموزان بعد از دوره پشتیبانی شوند
  • اساتید دوره کاملا مجرب باشند و خود در بازار کار مشغول کار باشند

اگر این ویژگی ها در هر آموزشگاهی وجود داشته باشد، آن آموزشگاه یک آموزشگاه استاندارد و قابل اعتماد برای گذراندن دوره های فنی حرفه ای است.

image 1650785446

بهترین آموزشگاه فنی حرفه ای در تهران

با بررسی موارد بالا بهترین آموزشگاه فنی حرفه ای را می توان آموزشگاه فنی پویان در تهران دانست. مجتمع آموزشی فنی پویان یک مجتمع مجهز و بزرگ در قلب تهران و نزدیک میدان انقلاب است. این آموزشگاه با یک دهه فعالیت در زمینه آموزش های فنی حرفه ای، کارآموزان زیادی را روانه بازار کار کرده است.

آموزشگاه فنی پویان تمام موارد ذکر شده در قسمت قبل را داراست و با بررسی نظر کارآموزان نیز می توان رضایت آنان را از نحوه و سبک آموزشی در این مجموعه جویا شد. آموزشگاه فنی پویان دوره های آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی، آموزش نصب و تعمیرات پکیج دیواری و آموزش برق ساختمان را در کلاس های حضوری و به صورت عملی آموزش می دهد. راه های ارتباطی این آموزشگاه را برای سهولت شما در زیر آورده ایم.

09227538980

 66566140-021

www.fannipuyan.com

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا