بيشترين صدمات خودرويي مربوط به اجناس تقلبي و بي‌کيفيت است

اخبار بازار ایران – عليرضا نيک آيين در نشست خبري نخستين نمايشگاه زنجيره تامين و توزيع قطعات و خدمات خودرويي افزود: ما به دنبال پويايي صنعت و توليد داخل هستيم و به همين دليل وي تاکيد کرد: وظيفه داريم توليدکنندگان داخلي را به مصرف کنندگان بشناسانيم که در اين نمايشگاه در دستور کار است.

اين مقام صنفي بيان داشت: در نمايشگاه امسال، آموزش و مباحث آموزشي در اولويت است و نياز است تا اطلاعات مکانيک ها را بالا ببريم، زيرا بخشي از مشکلات موجود به دانش کم مکانيک ها برميگردد.

وي تصريح کرد: کيفيت پايين قطعات، يکي از مهمترين اين صنف است که همواره تقابل ها و برخوردهايي بين مصرف کنندگان و تعميرکاران به وجود مي آورد.

نيک آيين اظهار داشت: يک هزار و ۴۰۰ کارگاه توليد قطعات يدکي در استان تهران وجود دارد که ۸۰ درصد توليدات آنها در کارگاه هاي زيرپله اي است.

وي در ادامه با اشاره به اجرايي شدن طرح هاي درج قيمت توليدکننده و طرح شناسه کالا، بيان داشت: در صورتي که دولت در اجراي طرح هاي ياد شده از مشاوره بخش خصوصي و اتحاديه ها بيشتر بهره ببرد، به طور حتم به نتايج مطلوبتري دست خواهد يافت.

رئيس اتحاديه تعميرکاران خودروي تهران، درج شناسه کالا را طرحي عالي توصيف کرد که از سوي وزارت صمت پيگيري و اجرا شده است، اما گفت: در اجراي اين طرح شتابزدگي و اشکال وجود دارد.

وي افزود: در حالي که اين طرح بايد از سوي اتحاديه ها اجرايي شود، اما در جلسات مربوطه دعوت نمي شويم و از نظرات بخش خصوصي استفاده نميشود.

نيک آيين ادامه داد: به طور مثال، وقتي نمايندگي برخي قطعات به دليل تحريمها در کشورمان وجود ندارد، به کارخانجات داخلي نيز نميتوان الزام کرد که کد شناسه را روي کالا حک کنند و در نتيجه بايد شناسه را روي کارتن و بسته بندي بچسبانند، اما ممکن است يک توليدکننده زيرپله اي جنس توليدي خود را در همين کارتن ها بسته بندي کند که تشخيص آن فقط از سوي کارشناسان اتحاديه ها امکانپذير است.

وي گفت: در حالي که در برخي موارد هنوز بستر کار آماده نيست و آموزش هاي لازم ارائه نشده است، ميتواند به بر هم خوردن نظم بازار بيانجامد.

اين مقام صنفي يادآوريکرد: اتحاديه لوازم يدکي خودرو آمار از ميزان واردات و تجار واردکننده دارد و حتي آماده است در اين زمينه به صورت رايگان به ارائه مشاوره و خدمات بپردازد.

وي تصريح کرد: ما موافق اجراي طرح شناسه کالا هستيم، اما بهتر بود برخي مشکلات و مسائل موجود از ابتدا حل و فصل شود.

لازم به ذکر است نخستين نمايشگاه زنجيره تامين و توزيع قطعات و خدمات خودرويي در اواخر خرداد ماه امسال برگزار خواهد شد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا