چگونه پایان سال 1400 برای کسب و کارتان پر سود باشد؟

بررسی سود پایان سال شما را قادر می‌سازد تا استراتژی‌های مناسبی برای افزایش سود خود در سال آینده ایجاد کنید. با این حال علاوه بر اینها اقدامات دیگری وجود دارد که در صورت بررسی می‌تواند پایان سال 1400 را برای کسب و کار شما عالی کند.

اقدامات لازم برای کسب و کار پر سود در پایان سال

صورت‌های مالی خود (ترازنامه، جریان نقدی، صورت درآمد) را بررسی کنید و اظهارنامه مالیاتی را تهیه کنید.

در این رابطه لازم است شما بدانید:

آیا کسب و کار شما سودآور است؟

کسب و کار شما چقدر سودآور است؟

در تجارت خود چقدر بدهکار هستید؟

معافیت‌هایی که می‌توانید بر روی مالیات دریافت کنید، را چک کنید

روی بستن معاملات کوچکتر تمرکز کنید

بسیاری از رهبران به طور شگفت‌انگیزی تلاش خود را بر تعقیب بزرگترین مشتریان با بیشترین معاملات ممکن و بالاترین بازده متمرکز می‌کنند. در حالی که این امر در بیشتر سال منطق تجاری خوبی دارد، تغییر در طرز فکر شما با نزدیک شدن به پایان سال تقویمی می‌تواند پاداش‌های بیشتری را به همراه داشته باشد. یکی از این تغییرات این است که به معاملات کوچکتر توجه بیشتری داشته باشید.  

اما چرا معاملات کوچکتر برای شما اهمیت دارد؟ زیرا آنها معمولاً به کار کمتری نیاز دارند و اغلب سریع‌تر از موارد پیچیده بزرگتر به توافق می‌رسند. بنابراین با نزدیک شدن به پایان سال، این را در نظر بگیرید: تنها چند ماه مانده به پایان، اگر روی پروژه‌های کوچک‌تری که ممکن است در تمام سال نادیده گرفته‌اید تمرکز کنید، شانس بیشتری برای آغاز سالی پرسود دارید.

داده‌های فروش را بررسی کنید

شما همچنین برای تجزیه و تحلیل موثر استراتژی‌های فروش خود به داده‌های فروش در طول یک سال کامل نیاز دارید، زیرا اینها یکی از عواملی هستند که بر سود شما تأثیر می‌گذارند. با یک سیستم پیشرفته CRM، می‌توانید موفق‌ترین تکنیک‌های تبلیغاتی، موثرترین منبع سرنخ‌ها و نمایندگان فروش با بیشترین دستاوردها را بیابید تا به شما در ایجاد استراتژی‌های مؤثر برای افزایش سود در سال آینده کمک کند. در این رابطه استفاده از فناوری‌های ارتباطی نوین همانند درگاه پرداخت هوشمند می‌تواند یک گزینه ایده‌آل باشد. این سیستم می‌تواند حجم بالایی از تراکنش‌ها را به شما نشان دهد و اطلاعات لازم را به شما منتقل کند.

به داده‌های موجودی بپردازید

اگر درآمد خود را از طریق فروش کالا ایجاد می‌کنید، گزارش موجودی کالا جهت ارزیابی گردش سهام ضروری است. در این رابطه می‌توانید با کمک یک سیستم مدیریت موجودی قابل اعتماد، یک گزارش کامل و دقیق موجودی را فوراً تهیه کنید.

این باعث می‌شود بدانید چه مدت طول می‌کشد تا هر محصول به فروش برسد، کدام محصولات سریع‌ترین فروش را دارند (و بالعکس)، کدام محصولات بیشترین تقاضا را دارند و چه مدت طول می‌کشد تا محصولات شما دوباره ذخیره شود و… بنابراین می‌توانید در سال آینده پیشرفت‌هایی انجام دهید.

اهداف سال خود را با دستاوردهای خود تطبیق دهید

به اهدافی که نتوانسته‌اید دست یابید توجه داشته باشید. همچنین مراقب باشید که این اهداف را کنار نگذارید، در عوض سعی کنید علت ناتوانی خود را بیابید و راه‌های جدیدی برای دستیابی به آنها ابداع کنید.

02

جشن گرفتن دستاوردهای مهم

در این رابطه شما می‌توانید  دستاوردهای مهم را با کارکنان خود به اشتراک بگذارید، این موضوع می‌تواند هم به خود شما و هم به کارکنان انگیزه لازم را بدهد و کارکنان را از نظر احساسی در تجارت شما سهیم کند.

بهترین روابط خود را دوباره مرور کنید

در بیشتر سال‌های تجاری، نادیده گرفتن مخاطبین و سرنخ‌های جدید بالقوه می‌تواند به‌طور قابل درک منجر به فاجعه شود. اما تمرکز انحصاری بر جذب مشتریان جدید در ماه‌های پایانی سال می‌تواند روابط شما را با مهم‌ترین دارایی سرمایه‌گذاری‌تان، یعنی مشتریان فعلی‌تان، به خطر بیندازد.

به گفته پل براون، یکی از نویسندگان کتاب Just Start: Action, Embrace Uncertainty, Create the Future، از آنجایی که یک رابطه موجود برقرار است، مشتریان فعلی تمایل بیشتری دارند تا هر محصول دیگری را به خط تولید شما امتحان کنند. او استدلال می‌کند که با این کار هزینه‌های فروش شما کمتر می‌شود و شما راحت‌تر می‌توانید شتاب کسب کنید.

کاهش هزینه‌های عملیاتی

هزینه‌های عملیاتی شامل حقوق کارمندان، هزینه های اجاره، هزینه های تدارکات، هزینه های تولید و سایر هزینه های مربوط به نگهداری و مدیریت کسب و کار شما می باشد. بدانید کدام فرآیندها بیشترین هزینه را دارند و راه هایی برای کاهش این هزینه ها بدون نیاز به کاهش کیفیت محصول یا خدمات خود بیابید. بهترین راه برای کاهش هزینه‌های عملیاتی، خودکار کردن فرآیندهای کسب‌وکارتان است، بنابراین می‌توانید در نیروی کار، تولید، ذخیره‌سازی موجودی، لوازم اداری و بسیاری موارد دیگر صرفه‌جویی کنید.

استفاده از نرم افزارهای تجاری می تواند به طور قابل توجهی به افزایش درآمد شما کمک کند. به عنوان نمونه یکی از راه‌هایی که می‌تواند به کاهش هزینه‌های عملیاتی کمک کند، استفاده از فناوری‌های ارتباطی نوین در کسب و کارها است. در این رابطه می‌توان به روش‌های آسان انتقال پول همچون کارت به کارت بانک سپه اشاره کرد. این روش باعث می‌شود تا شما دیگر به کارمندی که متصدی امور پرداخت باشد نیاز نداشته باشید.

سیستم‌ها، عملیات و فرآیندهای خود را مرور کنید

پایان سال زمان خوبی برای بررسی و به روزرسانی (در صورت نیاز) قراردادها، موافقت‌نامه‌های مجوز و فناوری است، نقاط قوت خود را شناسایی کرده و روی نقاط ضعف خود کار کنید.

سخن نهایی

رسیدن به سود خود در پایان سال، مستلزم این است که جنبه‌های مختلف کسب و کار خود را که بر سود شما تأثیر دارد، مرور کنید. مانند هزینه‌های عملیاتی، سطوح کارایی، استراتژی‌های فروش و… در خاتمه، پس از انجام یک ارزیابی و یک جلسه سالانه با کل تیم، می‌توانید یک جدول زمانی تعیین کنید تا بتوانید با موفقیت به اهداف خود در سال آینده برسید. برای سهولت در ارزیابی وضعیت مالی شرکت و صورت سود پایان سال، می‌توانید از کمک سیستم‌های مدیریتی و یا فناوری‌های نوین که به چند مورد آن اشاره شد نیز بهره‌مند شوید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا