پنجره بالکن یو پی وی سی چیست و از کجا بخریم؟

جالب است بدانید کلمه تراس نیز از فرانسوی آمده است و به معنی ایوان وسیعی است که جلوی طبقات فوقانی عمارت قرار دارد. بالکن در حقیقت بخشی از یک بنا است که عموما از دیوارهای آن بنا بیرون زده است.

تفاوت بالکن با تراس از دیدگاه معماری

بالکن را از ملحقات آپارتمان به حساب می آوریم که مساحت آن در مساحت آپارتمان حساب می شود. بالکن ها سقف دارند و حداقل یک طرف آن ها به فضای بیرونی باز هستند. تراس اما سقف ندارد و جزء مشاعات به شمار می رود. به همین دلیل مساحت تراس ها را در مساحت آپارتمان حساب نمی کنند. شباهت بالکن و تراس در این است که فرد به چشم انداز بیرونی مسلط می شود و می تواند از حیاط یا منظره های رو به رو دیدن کند.

پوشاندن بالکن با شیشه

به دلایلی همچون سرما و گرما، رطوبت و باران، گرد و خاک و آلودگی، در گذشته برخی افراد بالکن ها را با مصالحی مثل آلومینیوم و پی وی سی می پوشاندند تا آن را تبدیل به اتاقی بسته کنند. این کار موجب می شد ایوان دیگر تبدیل به اتاق خانه شود و کاربری بالکن را از دست بدهد. به همین دلیل پوشاندن بالکن با شیشه به مرور متداول شد و هدف از آن ها این بود که هم کاربری اصلی بالکن حفظ شود، هم جلوی نفوذ موارد یاد شده به محیط خانه گرفته شود. اما شیشه و قاب این شیشه ها عایق نبودند و انرژی را انتقال می دادند. یعنی موجب هدر رفتن سوخت و انرژی می شدند و به همین دلیل اکنون، اکثر افراد به پنجره بالکن یو پی وی سی روی آورده اند. در این روش، فضای بالکن با پنجره ای پوشیده می شود که دارای پروفیل یو پی وی سی است، یعنی پروفیل در و پنجره ای که می تواند سامانه پنجره شما را به پنجره دو جداره و عایق تبدیل کند و فضای بین دو شیشه را، بتوان با گاز آرگون پر کرد تا انتقال حرارت بین محیط داخل و محیط بیرون به حداقل ممکن برسد.

در و پنجره دو جداره برای بالکن

در و پنجره ها به ویژه در بخش ایوان خانه، همیشه و به شکل شبانه روزی در حال دریافت نور خورشید، آلودگی های هوا، تغییرات دما، باد و باران و ذرات مختلف هستند. استفاده از در و پنجره ای که پروفیل و شیشه با کیفیت و مرغوب دارد موجب می شود سالیان سال محصول شما در برابر این تغییرات پایدار بماند. به همین دلیل است که اهل فن می گویند در صورتی که از پروفیل در و پنجره استاندارد استفاده کنیم، این پروفیل ها و پنجره ای که به کمک آن ها مونتاژ شده، به تغییر رنگ، فرم و ظاهر دچار نمی شوند. از طرفی پروفیل یو پی وی سی جرم سبکی دارد، همزمان با این‌که بسیار مستحکم است. همین موضوع منجر می شود فشار کم تری به بنای شما وارد شود و دیوارهای تان سالیان سال مقاومت خود را از دست ندهند. خوبی داشتن در و پنجره بالکن یو پی وی سی این است که هم اتاقی عایق دارید، هم هر زمان که بخواهید در و پنجره را باز می کنید و از کاربری اصلی بالکن خود لذت می برید.

آیا هافمن برای پنجره بالکن هم مناسب است یا خیر؟

با توجه به این که پروفیل در و پنجره هافمن تا ۲۵ سال گارانتی تغییر رنگ و فرم دارد، از سرب در آن استفاده نمی شود، هنگام نصب در منزل و بالکن تان هیچ دیواری تخریب نمی شود، و همچنین امکان پرداخت اقساطی طی چند ماه دارد، بسیاری از متقاضیان پنجره بالکن یو پی وی سی به هافمن روی آورده اند. هافمن به تازگی امکان بازدید رایگان از منزل شما برای اندازه گیری را نیز فراهم کرده است که طی این فرایند، پس از اندازه گیری بالکن شما، کارشناسان هزینه و طرح پیشنهادی خود را ارائه می دهند و شما می توانید فکر کنید و سپس تصمیم به خرید و نصب پنجره بالکن بگیرید.

9dbc7dbf aed9 4a35 81cc 78bffc0a14e5

مزایای پنجره بالکن یو پی وی سی

به احتمال زیاد شما هم بالکن های گوناگونی را در کوچه پس کوچه های شهر مشاهده کرده اید که تبدیل به انبار شده‌اند و همچنین زیبایی بصری ساختمان ها را کاهش داده اند. از طرف دیگر، ساختمان های بسیاری هم هستند با بالکن های زیبا و مرتب که حتی گل و گیاه در آن ها پرورش داده می شود و هم زیبایی ساختمان و هم زیبایی شهر را بالا می برند.

یک‌دستی و یکپارچگی در عناصر مورد استفاده در ساختمان نکته مهمی برای ایجاد ریتم در زیبایی شناسی ساختمان است. اگر موفق شوید با همسایه‌های خود توافق کنید و هماهنگ باشید تا مواردی مثل رنگ کردن نرده های بالکن، استفاده از گل و گلدان یا قرار دادن در و پنجره یو پی وی سی را یکدست انجام دهید، سرانجام چهره ساختمان زیباتر از همیشه می شود.

همچنین در خیلی از موارد برای ایجاد اوضاع و شرایط مناسب جهت نگهداری از گل و گیاهان در بالکن، به دما و مقدار خاصی حرارت و رطوبت نیاز است و ضروری است به شکل های مختلفی این شرایط را ایجاد کرد. داشتن در و پنجره دو جداره از نوع یو پی وی سی در بالکن می تواند این کار را برای شما انجام دهد و نیازی نیست در مواقع تغییر فصل و شروع فصل سرد سال به دنبال آماده کردن پلاستیک و پوشاندن گیاهان باشید تا شرایط گلخانه ای فراهم کنید.

نتیجه گیری و سخن پایانی درباره پنجره بالکن

پنجره بالکن می تواند به شما در حفظ کارایی اصلی بالکن که داشتن نما به محیط بیرونی است، همزمان با داشتن اتاقی عایق در قالب بالکن کمک کند. البته زمانی ویژگی عایق بودن را خواهید داشت که از پنجره بالکن دو جداره با پروفیل یو پی وی سی استفاده کنید. با توجه به این که برند داخلی هافمن با فناوری روز دنیا و بهترین متریال، اقدام به تولید پروفیل در و پنجره می کند، می توانید نصب پنجره بالکن خود را به هافمن بسپارید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا