سرمایه گذاری در قبرس شمالی – روش های اخذ شهروندی

قبرس شمالی ( جزیره‌ای در قلب دریای مدیترانه ) با توجه به جمعیت کم، طبیعت بکر، اقتصاد رو به رشد، امنیت بالا و وجود دانشگاه‌های معتبر و بین المللی پتانسیل یک سرمایه گذاری سود ده را دارد.

قرار گرفتن در مسیر صحیح سرمایه گذاری و پیشرفت در آن، نیاز به مشورت با متخصصان خبره‌ای دارد. مشاوران ما در آسمان قبرس با بررسی نیازها و بودجه‌ی شما، مناسب‌ترین موقعیت سرمایه گذاری در قبرس شمالی را پیشنهاد می‌دهند.

سرمایه گذاری در قبرس شمالی

سرمایه گذاری در قبرس شمالی

قبرس شمالی به عنوان بخشی از جزیره‌ی زیبای قبرس، با جمعیتی حدود 400 هزار نفر، دارای ظرفیت‌های جذب سرمایه‌ی بالایی می‌باشد.

با نگاهی به ترک‌های قبرس، می‌توان گفت که گرچه نرخ برابری لیر ترک با دیگر ارزها، مانند سابق نیست و هزینه‌های زندگی بالا رفته، اما این هزینه‌ها برای مهاجران به صرفه‌تر شده است.

در شرایط حال حاضر و با توجه به وجود دانشگاه‌های قبرس با ظرفیت پذیرش 100000 دانشجو و محبوبیت هتل‌ها و کازینوها، استقبال سرمایه گذاران از این کشور بی‌نظیر رو به افزایش است. تمام این مسائل دلایلی محکم برای این است که به موضوع سرمایه گذاری در قبرس شمالی نگاه عمیق‌تری داشته باشید.

طبق مشاهدات ما، پرس و جو در خصوص چگونگی اخذ ویزا و گذرنامه‌ی قبرس شمالی افزایش چشمگیری داشته است. به عبارت دیگر تعداد افراد سرمایه گذاری که به دلیل شیوع و شروع همه گیری در حال کسب اطلاعات، برای انتقال سرمایه و زندگی خود به این جزیره هستند، بیش از پیش شده است.

قیمت و خرید ملک در قبرس شمالی

راه های سرمایه گذاری در قبرس شمالی

سرمایه گذاری در قبرس شمالی به دو روش ملکی و ثبت شرکت انجام می‌گیرد؛ که در ادامه به صورت مختصر درباره‌ی هر کدام صحبت می‌کنیم:

سرمایه گذاری ملکی: دلایلی مانند معاملات املاک و مستغلات با پوند انگلستان، قیمت مناسب، امکانات رفاهی و تجربه‌ی زندگی در آپارتمان‌ها و ویلاهای مدرن، باعث استقبال روز افزون سرمایه گذاران نسبت به انتقال سرمایه‌ی خود به این کشور رویایی شده است.

سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت: قبرس شمالی همواره حامی سرسخت و پذیرای کارآفرینان بوده است. عموما افرادی که برای اولین بار به این جزیره‌ی زیبا سفر می‌کنند، متوجه این مسئله می‌شوند که با توجه به بکر بودن شرایط و بازار کار در قبرس شمالی، می‌توانند به راحتی ایده‌های خود را به تجارتی پر سود تبدیل کنند.

بیشتر بدانید: ارزش پاسپورت قبرس شمالی

در نگاه اول، ممکن است تصور کنید که تنها با پرداخت هزینه‌های لازم ( مانند روند عادی در هر کشوری ) صاحب یک شرکت در این جزیره خواهید شد؛ اما در حقیقت بهتر است قبل از هر اقدامی برای ثبت شرکت، از یک فرد متخصص که آگاهی کامل از شرایط موجود در قبرس شمالی داشته باشد، در خصوص این امر و تجارتی که مد نظرتان است، مشورت بگیرید.

بنابراین اولین اقدام برای سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در قبرس شمالی، تحقیق درباره‌ی چگونگی انجام آن است. تاسیس شرکت در این کشور، توسط دفاتر مشاور مالی تحت نظارت دفتر مرکزی مشاور مالی انجام می‌گیرد.

ارزش پاسپورت قبرس شمالی

پاسپورت و اخذ شهروندی قبرس شمالی:

اخذ تابعیت اولین سوالی است که برای اکثر بازدید کنندگان و سرمایه گذاران در قبرس شمالی مطرح می‌شود. طبیعا زمانی که ملکی در کشوری می‌خرید، درباره‌ی آن در اینترنت جست و جو کرده و به فکر چگونگی دریافت شهروندی آن کشور می‌افتید.

همانطور که قبلا گفتیم از سال 1974 قبرس به لحاظ سیاسی به دو بخش تقسیم شده است. شمال که تحت کنترل جمهوری ترک قبرس شمالی و جنوب که به عنوان جمهوری قبرس در سطح جهانی شناخته شده‌ است.

با توجه به این تقسیم بندی‌ها، وضعیت شهروندی در هر بخش از قبرس متفاوت است.

در قبرس شمالی نیز مانند هر کشور دیگری، رویه‌ها و رویکردها برای افراد محلی و خارجی، متفاوت است. مسلما یک فرد خارجی برای ثبت شرکت باید هزینه‌های بیشتری را متقبل شود. به همین دلیل اکثر سرمایه گذاران تمایل به دریافت هر چه سریع‌تر شهروندی قبرس شمالی دارند.

 روش‌ های دریافت تابعیت قبرس شمالی

تابعیت قبرس شمالی به سه روش قابل دریافت است؛ که در ادامه هر روش را به صورت مختصر توضیح می‌دهیم:

  • ازدواج: پس از گذشت 3 سال از ازدواج با یک شهروند قبرس شمالی، شما می‌توانید برای دریافت شهروندی این کشور اقدام کنید.
  • اقامت دائم و اجازه‌ی کار: چنانچه اجازه‌ی کار در قبرس شمالی را بگیرید و  به مدت 10 سال بی وقفه در این کشور حضور داشته باشید و یا مجوز تجاری گرفته و اجازه‌ی اقامت برای این مدت را دریافت کنید، می‌توانید برای اخذ شهروندی قبرس شمالی اقدام کنید.
  • شهروندی استثنائی: شورای وزیران قبرس شمالی این توانایی را دارد که به اتباع خارجی برای خدمات برجسته‌ی آن‌ها در زمینه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی و ورزشی تابعیت بدهد.

شهروندی در قبرس شمالی که توسط ترکیه به رسمیت شناخته شده است، شاید در حال حاضر مزیتی در سطح بین المللی ایجاد نکند؛ اما در هر صورت راه اندازی یک کسب و کار، سرمایه گذاری و داشتن یک زندگی مرفه‌تر و راحت‌تر در کشور مهم است.

ببینید: قیمت و خرید ملک در قبرس شمالی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا