علت گرم نشدن آب ماشین لباسشویی چیست؟

در ادامه به بررسی علت گرم نشدن آب ماشین لباسشویی خواهیم پرداخت تا در صورتی که این مشکل برای شما پیش آمده علت آن را بدانید و بتوانید در منزل آن را رفع کنید.

چرا آب ماشین لباسشویی داغ نمی شود؟

خرابی المنت چه تاثیری روی داغ نشدن آب ماشین لباسشویی دارد؟

آیا خرابی سنسور و یا ترموستات می تواند منجر داغ نشدن آب ماشین لباسشویی شود؟

خرابی در تایمر علت داغ نشدن آب ماشین لباسشویی

ارتباط خرابی هیدروستات و داغ نشدن آب ماشین لباسشویی

مشکل در شلنگ ورودی آب چگونه منجر به عدم داغ شدن آب ماشین لباسشویی می شود؟

خرابی در شیر برقی و داغ نشدن آب ماشین لباسشویی

چرا آب ماشین لباسشویی داغ نمی شود؟

اگر این مشکل را تجربه کرده اید که ماشین لباسشویی را برای شستشوی البسه چرب و کثیف روشن می کنید اما پس از اتمام فرایند شستشو البسه تمیز نمی شوند احتمالا با مشکل داغ نشدن آب ماشین لباسشویی همراه هستید، برای اینکه البسه کثیفی مانند لباس هایی که روغن روی آن ها ریخته یا هر چیز دیگری را بتوانید تمیز کنید نیاز به این دارید که از آب داغ استفاده نمایید و رفع مشکل شما با استفاده از آب سرد امکان پذیر نخواهد بود، علاوه بر این دلیل داغ نشدن آب ماشین لباسشویی چیزی نیست که آن را بتوان به یک مورد مربوط دانست، در ادامه 6 علت داغ نشدن آب ماشین لباسشویی را به شما توضیح می دهیم:

  • خرابی در المنت
  • خرابی سنسور و یا ترموستات
  • خرابی در تایمر ماشین لباسشویی
  • خرابی در هیدروستات ماشین لباسشویی
  • مشکل در شلنگ ورودی آب لباسشویی
  • خرابی در شیر برقی

کاربران گرامی؛ در صورت استفاده از ماشین لباسشویی بکو و بروز خرابی در این دستگاه می توانید برای رفع این مشکل از خدمات تعمیر ماشین لباسشویی بکو در شهر خود استفاده نمایید.

خرابی المنت چه تاثیری روی داغ نشدن آب ماشین لباسشویی دارد؟

در زمان روشن کردن ماشین لباسشویی شما این توانایی را دارید که دما را طابق با میل خود تنظیم کنید و در صورت نیاز آن را تا حد زیادی افزایش دهید، در صورتی که دما را روی حالات بالایی قرار دهید قطعه ای به نام المنت در ماشین لباسشویی این وظیفه را بر عهده دارد که بتواند دمای آب را تا حد مورد نظر افزایش دهد، در ادامه به بررسی نحوه تشخیص و رفع این علت داغ نشدن آب ماشین لباسشویی خواهیم پرداخت:

  • نحوه تست المنت با اهم سنج و یا مقاومت سنج اتفاق می افتد.
  • مقاومت المنت باید ما بین 25 تا 50 باشد.
  • در صورت خرابی این قطعه رایج ترین راه حل تعویض آن می باشد.

آیا خرابی سنسور و یا ترموستات می تواند منجر داغ نشدن آب ماشین لباسشویی شود؟

امروزه استفاده از فناوری در ماشین های لباسشویی و باقی لوازم خانگی منجر به تعامل میان قطعات برای طی شدن فرایند مورد نظر شده است، ترموستات یا سنسور در ماشین لباسشویی وظیفه تشحیص دمای آب را دارد و به این وسیله مدت زمان کارکرد المنت ماشین لباسشویی مورد کنترل قرار خواهد گرفت.

در صورتی که ترموستات یا سنسور نتواند درست کار کند و در دمای نا مناسب کار المنت را قطع کند یا زودتر از رسیدن دما به حد مناسب از کار بایستد این مشکل هم می تواند علت داغ نشدن آب لباسشویی باشد.

خرابی در تایمر علت داغ نشدن آب ماشین لباسشویی

تایمر ماشین لباسشویی وظیفه اجرای برنامه و تطابق زمان مورد نظر برای برنامه های شستشوی مختلف را بر عهده دارد، در صورتی که در برخی از برنامه های شستشو فرایند شستشو با مشکل مواجه می باشد به احتمال قوی تایمر ماشین لباسویی شما مشکل دارد.

برای تشخیص این مشکل می توانید یک برنامه شستشو را روی برنامه ای طولانی مدت قرار دهید و چک کنید که طول فرایند به طور عادی و خوب طی می شود یا نه، برای تعمیر این قطعه هم بهتر است از کسی کمک بگیرید که تخصص دارد، چرا که بدون داشتن تخصص برای اقدام به رفع این مشکل ممکن است خسارات زیادی را به بار بیاورید.

کاربران گرامی؛ در صورت استفاده از ماشین لباسشویی زیمنس و بروز خرابی در این دستگاه می توانید از خدمات نمایندگی تعمیرات لباسشویی زیمنس بهره مند شوید.

02

ارتباط خرابی هیدروستات و داغ نشدن آب ماشین لباسشویی

یکی دیگر از علل داغ نشدن آب ماشین لباسشویی خرابی هیدروستات در دستگاه می باشد، هیدروستات در ماشین لباسشویی وظیفه تنظیم آب را دارد اگر این قطعه با خرابی مواجه گردد علاوه بر فرایند آبگیری در داغ شدن آب در ماشین لباسشویی هم می تواند تاثیر گذار باشد.

برای رفع این مشکل باید اقدام به تنظیم مجدد هیدروستات کنید و در صورتی که این امکان نبود تنها راه چراه تعویض می باشد.

مشکل در شلنگ ورودی آب چگونه منجر به عدم داغ شدن آب ماشین لباسشویی می شود؟

یکی دیگر از مواردی که می تواند علت داغ نشدن آب ماشین لباسشویی باشد مشکل در شلنگ ورودی آب است، در پشت ماشین لباسشویی دو ورودی شلنگ وجود دارد که یکی برای آب سرد و دیگری برای آب داغ می باشد، در ادامه به بررسی این مشکل و ابعاد آن خواهیم پرداخت:

  • ممکن است فیلتر توری رسوب گرفته باشد که با رسوب گیری آن مشکل به سادگی رفع خواهد شد.
  • علاوه بر این ممکن است شلنگ پشت ماشین لباسشویی خم شده باشد و آب به راحتی انتقال نیابد.
  • علاوه بر این رسوب گیری در فیلتر و خود لنگ هم می تواند علت این مشکل باشد.

کاربران گرامی؛ در صورت استفاده از ماشین لباسشویی بوش می توانید از خدمات نمایندگی تعمیرات لباسشویی بوش در شرق تهران استفاده نمایید.

خرابی در شیر برقی و داغ نشدن آب ماشین لباسشویی

یکی از رایج ترین دلایل داغ نشدن آب ماشین لباسشویی خرابی شیر برقی دستگاه می باشد، در ادامه به بررسی این مشکل و نحوه رفع آن برای شما نیز خواهیم پرداخت:

  • شیر برقی با دریافت فرمان از برد اجازه ورود آب داغ به ماشین لباسشویی را می دهد و در صورتی که این شیر برقی به درستی نتواند کار کند آب درون ماشین لباسشویی داغ نخواهد شد.
  • بهترین راه رفع این مشکل در اغلب اوقات تعویض قطعه شیر برقی می باشد که انجام این امر هم صرفا به کمک تعمیرکار امکان پذیر می باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا