طرح کارت اعتباری راهکار حمایت از تولید داخلی

اخبار بازار ایران – به گزارش اخبار بازار ایران، جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی، درباره کارت‌های اعتباری مبتنی بر زنجیره تامین، اظهار کرد: قطعاً اعتباری خرید کردن بهتر از نقدی خرید کردن است. یعنی با این اقدام نقدینگی در کشور کاهش می‌یابد و مصرف‌کننده آن کالایی که نیاز دارد را خریداری می‌کند.

وی با بیان اینکه بهره کارت‌های اعتباری باید منطقی باشد، گفت: اگر خدمتی از جانب دولت به مردم ارائه می‌شود باید این خدمت در درون خودش نگاه سرمایه‌داری و کسب سود نباشد و اگر این نگاه‌ها در این کمک‌ها نباشد اتفاق مثبتی رخ خواهد داد، اما قطعاً اعتباری خرید کردن بهتر از پول نقد است.

رشیدی کوچی تصریح کرد: اعتباری خرید کردن به تولید داخل هم کمک خواهد کرد و می‌تواند بر روی رونق تولید تاثیر گذار باشد با توجه به اینکه اکنون ورود کالا‌های خارجی ممنوع شده است این فرصت به تولیدکننده داخل داده شده است تا توانایی خود را نشان دهد که این موضوع نیز به کمک دولت برمی‌گردد تا تولیدکننده بتواند با بازار‌های جهانی رقابت کند.

وی با بیان اینکه تولیدکننده داخلی می‌تواند از فرصت کارت‌های اعتباری به درستی استفاده کند و چرخ تولید را به چرخش دربیاورد، بیان کرد: امروزه تولید کننده داخلی با مشکل اعتبار مواجه است و باید کمک‌های دولت به این بخش سرازیر شود که یکی از راهکارهای تحقق این امر هم طرح کارت اعتباری است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا