شاخص بورس منفی شد

اخبار بازار ایران – در معاملات امروز بیش از ۶ میلیارد و ۶۳۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۱۱ ‌هزار و ۸۹ واحد کاهش به ۴۲۱ هزار و ۵۲۰ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۶ هزار و ۹۹۷ واحد افت به ۲۶۵ هزار و ۹۷۹ واحد رسید.

شاخص بازار اول ۳۲ هزار و ۲۰ واحد و شاخص بازار دوم ۵۷ هزار و ۳۳۰ واحد کاهش داشتند.

در مقابل پارس فولاد سبزوار (فسبزوار) با ۱۷۵ واحد، آریان کیمیا تک (کیمیاتک) با ۶۳ واحد، تامین سرمایه امین (امین) با ۴۱ واحد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۲۹ واحد و سپنتا (فپنتا) با ۲۵ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با 2 هزار و ۴۷۹ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک‌هزار و ۸۷۲ واحد، معدنی و صنعتی گل‌گهر (کگل) با یک‌هزار و ۷۴۱ واحد، معدنی و صنعتی چارملو (کچاد) با یک‌هزار و ۷۲۶ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک‌هزار و ۶۹۲ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک‌هزار و ۲۴۹ واحد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک‌هزار و ۷۱ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

برپایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پارس فولاد سبزوار (فسبزوار)، آریان کیمیا تک (کیمیاتک)، پارس الکتریک (لپارس)، ایران‌خودرو (خودرو)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) و سپید ماکیان (سپید) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک ‌میلیارد و ۶۱۶ میلیون برگه سهم به ارزش پنج‌هزار و ۶۸۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس بیش از ۴۴۲ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۲۰ هزار و ۷۲۳ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار چهار میلیارد و ۳۵۶ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۸۳ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نماد مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان)، فرابورس ایران (فرابورس)، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا)، بیمه اتکایی ایرانیان (اتکای)، ریل پرداز نوآفرین (حآفرین) و صنایع پتروشیمی تخت جمشید (شجم) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، سنگ‌آهن گهرزمین (کگهر)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پتروشیمی مارون (مارون) و پتروشیمی تندگویان (شگویا) با تاثیر منفی بر شاخص فرابورس همراه بودند.

 منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا