سودآوری دلالان سیمان کاهش یافت

اخبار بازار ایران – ابراهیم غلام زاده با اشاره به اینکه دلالان آخرین تلاش های خود را برای ممانعت از ورود سیمان در بورس کالا کردند اما با حمایت وزارت صمت  موفق نشدند، گفت: پیش از این دلالان با منفعت طلبی سیمان را زیر قیمت مصوب و به صورت نسیه و چند ماهه خریداری اما با قیمتهای بالا در بازار به فروش می رسانند. 

وی افزود: تاکنون حدود 80 درصد کارخانجات سیمان در بورس کالا پذیرش شده اند و بزودی تمام کارخانجات سیمانشان را  در بورس عرضه میکنند .

به گفته این تولیدکننده، عرضه سیمان در بورس کالا باعث شد قیمت سیمان پاکت که به تنی 2 میلیون تومان رسیده بود تعدیل و امروز بطور متوسط هفتصد ، تا هفتصد و پنجاه هزار تومن باشد.

غلام زاده با اعلام اینکه طبق بخشنامه اخیر وزارت صمت مقرر شده کلیه کارخانجات ، سیمان تولیدی خود را در بورس عرضه کنند، گفت: کلیه مصرف کنندگان که در چهارگروه دسته بندی شده و مکلفند کد بورس کالا را اخذ و سیمان خود را از بورس کالا خریداری کنند .

وی افزود: تا زمانی که توازن در بازار حاکم شود باید نهادهای نظارتی بر چرخه توزیع سیمان نظارت کنند تا سیمان با قیمت مناسبی در اختیار  مصرف کنندگان قرار گیرد.

 منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا