شناسایی بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری

رشد ارزهای دیجیتال به قدری سریع و گسترده بود که پیش از آن که قوانینی توسط دولت‌ ها برای انتشار آن ‌ها تدوین شود، توانستند جای خود را در میان بازارهای سنتی ‌تر باز کنند؛ به گونه ‌ای که در اواخر سال ۲۰۱۷ پس از انفجار قیمتی که در بازار ارزهای دیجیتال اتفاق افتاد، هیچ سرمایه‌گذار جهانی به ویژه آن‌ها که در بازار ارز فعالیت می ‌کنند دیگر نمی ‌توانستند به این نرخ رشد بی ‌تفاوت باقی بمانند.
اگر قصد ورود به بازار ارزهای دیجیتال را دارید و می خواهید به ترید کردن و معامله‌گری در این بازارها مشغول شوید، می‌توانید با شرکت در دوره‌های آموزشی ارزهای دیجیتال در وبسایت آکادمی علی ربیعی به سرمایه گذاری و معامله‌گری در بازار ارزهای دیجیتال مشغول شوید.

image e0f0cf1667189c6e7f4aad68769fa0105d2c4415

سوددهی در این بازار مالی جدید به قدری است که حتی موسسات مالی و اقتصادی کلان همچون فیسبوک و بانک جی پی مورگان را نیز بر آن داشته که برای ایجاد و انتشار رمز ارز پایه خود تلاش کنند. البته حجم در گردش ارز های دیجیتال در بازار جهانی در مقابل پول ‌های رایج جهان که به آن‌ ها فیات (fiat) گفته می ‌شود بسیار کوچک است. ولی نباید دور از انتظار دید که سرعت رشد ارزهای دیجیتالی هم از نظر تعداد و هم از نظر حجم بسیار سریع است.

تا انتهای سال ۲۰۲۰ تعداد ارزهای دیجیتال به بیش از ۸۲۰۰ رسید، هر چند که بخش قابل توجهی از آن ‌ها رسمیت پیدا نکردند و حتی وارد گردش اقتصاد نشدند، اما همین مساله نشان می ‌دهد که چگونه ارز های دیجیتال به مرکز توجه بسیاری از معامله گران و سرمایه گذاران حرفه ای تبدیل شده است و چگونه می شود بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری را تشخیص داد و به سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال مشغول شد؟

image 96ecb218db8fc7174acca0e4bf924b5aa703799a

بازار ارزهای دیجیتال نسبت به دیگر بازارها شفاف‌ تر، دموکراتیک ‌تر و بسیار رقابتی ‌تر است، به همین دلیل است که ارزهای دیجیتال و به ویژه ارزهای رمزنگاری شده در سراسر جهان مورد استقبال گسترده قرار گرفته‌اند. بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کردن ارزی است که به فرم دیجیتالی باشد، ولی لزوما به طور ذاتی از تکنیک ‌های رمزنگاری شده و تکنولوژی بلاک چین استفاده نشود. به بیان دیگر ماهیت اصلی آن ‌ها متکی به رمزنگاری شدن، نمی‌ باشد و تراکنش ‌های آن ‌ها نیز در شبکه بلاک چین انجام نمی ‌شود. به طور مثال وقتی شما از کارت ‌های بانکی، Visa/MasterCard و یا PayPal استفاده کنید، در واقع در حال استفاده از کریپتو کارنسی ( ارزهای دیجیتال ) هستید. تفاوت اصلی و عمده این ارزها در این است که نه تنها ماهیت اصلی آن ‌ها دیجیتالی نیست، بلکه این ارزها در ذات خود متکی به تکنیک ‌های رمزنگاری هم نیستند.

image 1a00bb5c9d29f23772e2b0e1fee26a36e694f923

سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال و رمز ارزها

نکته مهمی که در سرمایه‌گذاری کردن در بازار ارزهای دیجیتال باید توجه داشت این است که انتشار هر خبری در مورد ارزهای دیجیتال اعم از تایید یا عدم تایید و ممنوعیت استفاده از آن ‌ها در یک کشور و یا مشابه این خبر‌ها می‌ تواند به شدت روی قیمت و ارزش ارزهای دیجیتال و ارزهای رمز پایه تاثیر بگذارد؛ به عنوان مثال این خبر که رئیس جمهور کشور الساواداور در آمریکای مرکزی به تازگی بیت کوین را به عنوان یک واحد پول قانونی در کشور خود شناخته و آن را به تصویب رسانده است، باعث رشد چشمگیر بیت کوین شد و از آینده‌ی روشن این ارز دیجیتالی خبر داد.
از اوایل سال ۲۰۱۹ ارزش بازار رمز ارزها نوسانات شدیدی بین ۱۳۰ میلیارد دلار تا ۳۷۳ میلیارد دلار را تجربه کرده است. هر چند نباید این مسئله مهم را نادیده گرفت که ارزهای دیجیتال شرایط اولیه تولد خود را در حال تجربه کردن هستند و از یک پدیده نو ظهور نمی‌ توان انتظار ثباتی داشت.

image b562a74883e48add75dbcf718c34362565a3e11b

اما حالا بسیاری از شرکت‌ های بزرگ بیت کوین را به عنوان پول قانونی و یک روش پرداختی پذیرفته‌ اند. مشخص است که هر‌چه ثبات این ارزها بیشتر شود و نوسان قیمتی آن ‌ها کمتر و محدود تر بشود، امکان استفاده از آن‌ها در معاملات تجاری  فراهم تر است. از مهم ‌ترین ویژگی ‌های ارزهای دیجیتال این است که در مقابل تورم اقتصادی کشورها، تغییرات زیادی از خود نشان نمی ‌دهد و چون حجم آن‌ ها با یک قانون مشخصی افزایش پیدا می‌ کند، بانک‌ها نمی ‌توانند در حجم آن‌ها دخالت کنند و قیمت ارزهای دیجیتال و ارزهای رمزنگاری شده را در مقابل یک دیگر افزایش دهند و بالاتر ببرند.


به دلیل همین ویژگی است که اغلب سرمایه‌گذاران از ارزهای رمزنگاری شده به عنوان ابزاری برای پوشش ریسک همانند طلا استفاده می ‌کنند. قابلیت سوداگری و نوسان گیری از این ارزها از دلایل مهمی است که سرمایه گذاران و معامله‌ گران را به سمت خود جذب کرده است.
در حال حاضر با توجه به اینکه نوسانات این بازار بسیار بالا است، تعداد قابل توجهی از سرمایه‌ گذاران و معامله گران حرفه‌ای مایل هستند که از بازارهای فارکس و یا بورس، خود را به بازار ارزهای دیجیتال منتقل کنند.
شما می توانید در وبسایت آکادمی علی ربیعی با شرکت در دوره‌های آموزش جامع ارزهای دیجیتال در بازارهای مالی ارز دیجیتال مشغول شوید و به سرمایه گذاری و معامله گری در این بازارها بپردازید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا