روایت صاحب امتیاز «عصر ایران» از جزییات آتش سوزی در ساختمان این رسانه

اخبار بازار ایران – جعفر محمدی صاحب امتیاز عصر ایران درباره این اتفاق به «اخبار بازار ایران» می گوید: روز گذشته حوالی ساعت ۶ عصر به من اطلاع دادند که دفتر «عصر ایران» دچار آتش سوزی شده است. من هم سریع خودم را به دفتر رساندم. قبل از رسیدن من نیروهای آتش نشانی آتش را خاموش کرده بودند.

او ادامه می دهد: طی پرس و جو و شاهدان عینی که در آنجا حضور داشتند، اینگونه روایت کردند که بعد از قطع برق منطقه و با وصل شدن آن، در طبقه سوم ساختمان (که همسایه تحریریه عصر ایران است)جرقه و دود آتش مشاهده می شود و بعد آتش از طبقه سوم به طبقات بالا و از جمله طبقه پنج که تحریریه ما بود، می رسد.

محمدی درباره سرایت آتش به طبقات بالا و تحریریه «عصر ایران» بیان می کند: چون نمای ساختمان کامپوزیت است و گویا کامپوزیت هم قابل اشتعال است، به سرعت آتش به طبقات بالا و دفتر ما رسید. شاید اگر نما سنگ یا سیمان بود، آتش در همان طبقه سوم محدود می ماند.

محمدی با اشاره به آسیب ندیدن اهالی تحریریه می گوید:خوشبختانه نیروهای خبری به دلیل دورکاری و حضور نداشتن در دفتر و بروز اتفاق در خارج از ساعات کاری، کسی آسیب ندید. یکی از علت های دیگر که باعث آسیب ندیدن زیاد تحریریه ما شد، به موقع رسیدن نیروهای آتش نشانی بود.

او در پایان به مجوز دادن شهرداری به این گونه نماهای ساختمانی انتقاد می کند و می گوید: وقتی چنین نماهایی به این طریق قابل اشتعال است باید به چنین نماهایی مجوز داده نشود. به همین خاطر باید سیاست گذاری های شهری در این باره تصمیمات درست تری بگیرند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا