ارز دیجیتال تتر چیست و آیا می‌توان به آن اعتماد کرد؟

تتر را می توان ورژنی از دلار آمریکا دانست و ارزش آن معادل با یک دلار آمریکا است و با استفاده از تتر می‌توان نقل و انتقال دلار را انجام داد. به همین دلیل است که بسیاری از جفت ارزها با USDT معامله می‌شود. دلیلی که معامله کنندگان به استفاده از تتر روی می‌آورند، در امان ماندن از نوسانات بازار ارزهای دیجیتال است که ممکن است به ضرر آن‌ها تمام شود.
شما می‌توانید در وبسایت آکادمی علی ربیعی در دوره‌های آموزش سرمایه گذاری در بازارهای مالی مانند بورس و ارزهای دیجیتال شرکت کنید و به درآمدزایی از این بازارها مشغول شوید.
اما قیمت تتر همیشه ثابت نیست و نوسانات ارز فیات دلار، بر قیمت تتر تاثیر گذار است و اگر قیمت دلار آمریکا با کاهش و یا افزایش قیمت مواجه شود، قیمت تتر نیز تغییر خواهد کرد.
دلیل اصلی برابری قیمت دلار با تتر این است که صرافی ها به یک ذخیره دلاری احتیاج دارند تا پشتوانه هر توکن مشخص باشد. گفته می‌شود در آمریکا به ازای هر تتر ایجاد شده، یک دلار در خزانه بانکداری آمریکا وجود دارد و به نوعی پشتیبان این ارز دیجیتال می‌باشد. اصولا قیمت تتر در ایران همیشه بالاتر از دلار آمریکا می‌باشد و به عنوان مثال اگر دلار در بازار آزاد ایران ۲۵ هزار تومان باشد، در صرافی‌های ایرانی قیمت یک واحد تتر ۲۵۴۰۰ تومان خواهد بود.

image 1b52325d49b651fda894c2db67efc2243204ed10

شما می‌توانید با شرکت در دوره‌های آموزش مقدماتی ارزهای دیجیتال ( به صورت رایگان ) و یا شرکت در دوره‌های آموزش جامع ارزهای دیجیتال در وبسایت آکادمی علی ربیعی به سرمایه گذاری و مبادله گری در بازار ارزهای دیجیتال مشغول شوید.

آیا می‌شود در تتر سرمایه گذاری کرد؟

خیر. چنین چیزی امکان پذیر نمی‌باشد. تتر تنها به عنوان یک استیبل کوین شناخته می‌شود که قیمت آن نوسان نخواهد داشت و فقط برای در امان ماندن از نوسانات بازار ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار میگیرد. خرید تتر برای سرمایه گذاری مانند این است که شما یک حساب بانکی با نرخ سود صفر درصد برای خود افتتاح کنید. پول شما دچار تغییر نخواهد شد.
بگذارید با مثالی جالب این نکته را بیان کنیم. فرض کنید شما یک واحد بیت کوین خریداری کرده اید که قیمت آن ۴۰ هزار دلار است. یعنی در مقابل ۴۰ هزار تتر در کیف پول دیجیتالی شما دارایی است. پس از تحلیل کردن بازار متوجه خواهید شد که نمودار بیت کوین دچار افت قیمت می‌شود، کاری که شما می‌کنید این است که واحد بیت کوین خود را به تتر تبدیل می‌کنید و شما اکنون ۴۰ هزار تتر در کیف پول خود دارید و پس از گذشت زمان و با افت قیمت بیت کوین به ۳۵ هزار دلار، شما می‌توانید ۱ واحد بیت کوین دیگر برای خود خریداری کنید و ۵ هزار تتر نیز موجودی کیف پول شما باشد. شما حتی از ریزش بازار هم سود کرده اید. جالب نیس؟

image cd70dd41c80a558658364a4a234f14126944934f

خرید تتر چگونه انجام می‌شود؟

برای خریداری تتر شما باید به یک صرافی ارز دیجیتال مراجعه کنید. کاربران ایرانی برای خریداری تتر می‌توانند از دو روش زیر استفاده کنند:
– از صرافی‌های ایرانی با پرداخت ریالی و از طریق کارت بانکی خود مستقیم خریداری کنند.
– در صرافی‌های خارجی مانند بایننس، بیت کوین و یا سایر ارزهای دیجیتال خود را به تتر تبدیل کنند.
اما در صرافی‌های خارجی به دلیل تحریم ها اجازه‌ فعالیت به کاربران داخل ایران داده نمی‌شود و خطر مسدود شدن حساب کاربری آن‌ها وجود دارد. بسیاری از کاربران با تغییر آی‌پی خود در صرافی بایننس فعالیت می‌کنند.

چه کیف پول‌هایی از تتر پشتیبانی می‌کنند؟

چون که تتر ماهیت دیجیتالی دارد، قابلیت نگهداری و ذخیره سازی آن تنها در کیف پول های دیجیتالی و غیر فیزیکی امکان پذیر است. تتر جزو معدود ارزهای دیجیتالی است که بر روی اکثر کیف پول‌های دیجیتالی دسترس پذیر است و قابل ذخیره سازی و انتقال است. از جمله کیف پول‌های محبوب و معتبر می‌توان به تراست ولت، کوینومی، اتمیک ولت و… اشاره کرد که پیشنهاد می‌کنیم تنها از گوگل پلی و یا وبسایت رسمی آن‌ها اقدام به دانلود بکنید.

شما می‌توانید در وبسایت آکادمی علی ربیعی در دوره‌های آموزش سرمایه گذاری در بازارهای مالی مانند بورس و ارزهای دیجیتال شرکت کنید و به درآمدزایی از این بازارها مشغول شوید.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا