شرایط پیش فروش محصولات سایپا

اخبار بازار ایران – سایپا هم در کنار شرکت‌های دیگر از جمله خودروسازانی است که بخشی از نیاز بازار را به صورت پیش‌فروش عرضه می‌کند. به طوری که هرازگاهی آگهی مربوط به این پیش فروش خودروها از سوی سایپا ارائه می‌شود.

هر بار که اطلاعیه مربوط به پیش‌فروش بیان می‌شود، شرایط خاص مربوط به خرید هم اطلاع‌رسانی می‌شود تا متقاضیان بر اساس جزئیات آن تصمیم بگیرند. در این گزارش به برخی از نمونه‌هایی که در میان پیش‌فروش‌های مربوط به سایپا قرار داشتند؛ نمونه‌هایی همچون کوییک، کوییک آر، شاهین و ساینا دنده‌ای اشاره کردیم.

مدل خودروقیمت خودرو در تحویل ۹۰ روزه (فروش فوق العاده)    مبلغ علی الحساب قسط اول (پیش فروش یکساله)    
کوییک آر (دو رنگ)۱۴۹.۴۱۶.۰۰۰ تومان۷۴.۷۰۸.۰۰۰  تومان
کوییک اس۱۵۴.۰۰۰.۰۰۰ تومان
شاهین ۲۹۱.۰۰۰.۰۰۰ تومان
ساینا S۱۴۲.۵۰۰.۰۰۰ تومان

*متقاضیانی که در طرح‌ پیش فروش یکساله و طرح فروش فوق العاده محصولات گروه سایپا شرکت می‌کنند و در نهایت برنده هر مرحله از قرعه کشی می‌شوند، باید مبلغ کل خودرو را در دو مرحله تعیین شده از سوی شرکت سایپا پرداخت کنند. بدین صورت که ۵۰ درصد مبلغ کل خودرو در مرحله اول و مابقی بر اساس اعلام شرکت سایپا پرداخت خواهد شد.

*انتخاب رنگ و نمایندگی خودرو در مرحله اول پرداخت هزینه انجام می‌شود.

شرایط پیش فروش خودروهای سایپا

  • به هر کد ملی یک دستگاه خودرو تعلق می‌گیرد
  • هر کد ملی مجاز به ثبت‌نام خودرو تنها در یکی از طرح‌های پیش‌فروش‌ است
  • داشتن حداقل سن ۱۸ سال
  • داشتن گواهینامه رانندگی
  • امکان انتقال وکالتی خودرو در این پیش‌فروش‌ها وجود ندارد
  • نداشتن پلاک انتظامی فعال
  • لزوم ارائه شماره کارت، حساب بانکی و شماره شبا ثبت‌نام کننده
  • امکان ابطال کارت گارانتی در صورت مراجعه نکردن برای دریافت سرویس طی ۳ ماه
  • عدم امکان ثبت‌نام برای مشتریان حقوقی
  • ممنوعیت ثبت‌نام در پیش‌فروش‌های بعدی در صورت قبولی در یک پیش‌فروش و انصراف از ادامه روند ثبت نام
  • اگر در زمان مشخص شده برای واریز پیش‌پرداخت اقدامی صورت نگیرد، به منزله انصراف خواهد بود
  • شرکت در این طرح‌های پیش‌فروش به صورت اینترنتی است و نیازی به مراجعه حضوری ندارد

گروه خودروسازی سایپا هم مانند بسیاری از خودروسازان، در بازه‌های زمانی مختلف اقدام به پیش‌فروش خودروها می‌کنند که بخشی از این فروش‌ها به صورت فروش فوق‌العاده و برخی دیگر به صورت پیش‌فروش است. آخرین اعلام این شرکت درباره فروش فوری مربوط به تیرماه بود و به نظر می‌رسد که برای اعیاد قربان و غدیر طرح‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده باشد.

برخی شروط از جمله الزام به اینکه سند خودروی خریداری شده در رهن شرکت سایپا بماند در کنار شرایطی مثل ممنوعیت شرکت در قرعه‌کشی برای افرادی که در ۴۸ ماه گذشته فاکتوری در ایران خودرو و سایپا دارند به کلی حذف شد. اما برخی شروط دیگر از جمله نداشتن پلاک انتظامی فعال، داشتن سن حداقل ۱۸ سال برای شرکت‌کنندگان و داشتن گواهینامه از جمله شروط است که به صورت الزامی در این شرایط پیش‌فروش قرار گرفته است.

از نظر حقوقی هم باید به این نکته توجه داشت که امکان فروش وکالتی خودروی پیش‌خرید شده وجود ندارد. به طور معمول زمان مشخصی برای آن در نظر گرفته می‌شود که بعد از طی شدن، امکان انتقال سند توسط مالک خودرو وجود دارد.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که هر کد ملی امکان ثبت‌نام یک خودرو را دارد. این مساله برای پیشگیری از سوء‌استفاده‌های احتمالی انجام شده تا افراد اقدام به ثبت‌نام تعداد بالایی خودرو و فروش آن در بازار نکنند. این مساله پیش از این و قبل از اعمال برخی شروط به وفور در بازار خودرو دیده می‌شد. ممنوعیت معامله خودروی پیش‌خرید شده به مدت مشخص و ابطال گارانتی خودرو در صورت مراجعه نکردن طی ۳ ماه، از جمله کارهایی است که برای پیشگیری از برخی سوءاستفاده‌ها اجرایی شده است.

شرکت در این طرح‌ها به صورت کاملا اینترنتی و با مراجعه به سایت خود شرکت سایپا انجام می‌شود و نیازی به هیچ گونه مراجعه حضوری به شرکت مربوطه ندارد. برخی اینطور می‌گویند که معیار بررسی مالکیت قبلی فرد و ممنوعیت انجام پیش‌فروش بر اساس اطلاعات ثبت احوال انجام می‌شود اما تجربه برخی افراد دیگری که در این طرح‌های پیش‌فروش ثبت‌نام کرده‌اند نشان می‌دهد که معیار بررسی، اطلاعاتی است که بر اساس آن، یارانه افراد واریز می‌شود.

کدام خودروها در پیش فروش های سایپا به فروش می روند؟

  • خودروهای پرمتقاضی
  • خودروهای تازه عرضه شده

به طور معمول خودروهایی برای طرح‌های پیش‌فروشی سایپا اعلام می‌شوند که متقاضی بیشتری دارند یا جدید هستند. سایپا هم مانند دیگر گروه‌های خودروسازی تلاش می‌کند تا برای کاهش واسطه و فضای دلالی مرسوم بازار خودرو، نیاز متقاضیان را پیش‌بینی کرده و اقدام مناسب را برای آن انجام دهد.

به عنوان مثال در چند وقت اخیر خودروهای جدید و پرمتقاضی مثل کوییک، کوییک آر، شاهین و ساینا s در میان خودروهایی بودند که سایپا اقدام به اجرای طرح‌هایی برای پیش‌فروش آنها می‌کرد. چرا که این خودروها هم مدل‌های تازه ارائه شده سایپا بودند و هم به دلیل قیمت نسبتا مناسب‌تری که برای بیشتر مردم دارند، با تقاضای بیشتری هم همراه شدند.

پیش پرداخت خودروهای سایپا چقدر است؟

  • برای هر خودرو متفاوت است
  • به قیمت روز خودرو بستگی دارد

رقم پیش‌پرداخت بسته به رقم روز مربوط به هر خودرو متفاوت است. به عنوان مثال این رقم برای کوییک دنده‌ای مبلغ ۳۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، برای کوییک آر رقم 39 میلیون و 500 هزار تومان، برای شاهین 80 میلیون تومان و برای ساینا  S رقم 39 میلیون و 800 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

خودروهایی که بعد از حذف شرط پیش فروش عرضه شدند

در چند وقت گذشته برخی از شروط خودروسازان از جمله الزام در رهن بودن سند و ممنوعیت معامله برای افرادی که در طول 48 ماه گذشته فاکتوری نزد سایپا و ایران خودرو دارند، حذف شد تا قدری شرایط برای متقاضیان به صورت راحت‌تر انجام شود. بعد از حذف این دو شرط، برخی خودروها مثل ساینا و کوییک آر دوباره در طرح پیش‌فروش قرار گرفتند. البته برخی شروط دیگر که به صورت قانونی و الزام در شرایط پیش‌فروش قرار دارند، همچنان اعمال می‌شوند. در مجموع این نکته را در نظر داشته باشید که قبل از انجام هرگونه ثبت‌نام برای پیش‌خرید محصولات سایپا، ابتدا شرایط اعلام شده توسط شرکت را به دقت مطالعه کرده و سپس اقدام کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا