سازمان امور مالياتی موديان را در شرايط اضطرار قرار می دهد

همت الله شکری اطاقسرا؛ رئيس اتحاديه توليدکنندگان نان هاي فانتزي(حجيم و نيمه حجيم)تهران بيان داشت: از آنجايي که هر سال سازمان امور مالياتي تلاش مي کند موديان را در شرايط اضطرار قرار دهد تا با آرامش نتوانند نسبت به ارايه اظهار نامه هاي خود اقدام کنند، امسال نيز در زماني کوتاه که ۱۵ روز آن گذشته اعلام نموده مهلت تسليم اظهار نامه تا ۱۵ تیرماه است. اين مهلت بسيار کم بوده و انتظار مي رود حداقل تا شهريور ماه براي تمديد آن اقدام شود تا زمان کافي براي موديان فراهم شود و براي تسليم اظهار نامه اقدام کنند.

محمدجواد کرمی در رابطه با اجرايی شدن تبصره ماده ۱۰۰ بيان داشت: اين تبصره مي تواند بسيار راه گشا و عملياتي شود در صورتي که شرايط اجراي آن کاملا فراهم باشد، يکي از محدوديت هاي اجراي اين تبصره، اخذ قطعي هاي سال گذشته از سازمان توسط مودي است.

وی در ارتباط با وضعيت مواد اوليه و مشکلات صنف گفت: روغن با ۳۵ درصد افزايش قيمت در بازار موجود است و در هر حلب ۶۲ هزار تومان افزايش داشتيم، البته مشکلات ديگري نيز وجود دارد از آن جمله براي خريد روغن، دولت به متقاضيان، حواله خريد يکي از کارخانجات روغن سازي راصادر نمود، افراد از سوي اتحاديه معرفي و مبلغ نيز به کارخانه واريز شد؛ اما به هنگام تحويل، کارخانه اعلام کرد با تغيير قيمت مواجه شده و با مبلغ جديد، درخواست مابه التفاوت نمود. دريافت اين رقم از اعضا غير ممکن نبود بنابراين، هيات مديره شرکت تعاوني آن را که بيش از ۲۷۰ ميليون تومان بود پرداخت کرد. اين زيان از سوي کارخانه به ما تحميل شد.

کرمي افزايش قيمت شکر را نيز از ديگر مشکلات برشمرد و بيان داشت: افزايش قيمت مواد اوليه مانند شکر که تمامي رسته هاي توليد شيريني و نان مورد استفاده زيادي دارند و همچنين بهبود دهنده ها منجر به تهيه و توليد گران محصولات خواهد شد، بنابراين نياز داريم که نرخ محصولات مان را تغيير دهيم. در همين راستا تقاضاي خود را به سازمان حمايت تقديم کرديم؛ اما تاکنون رسيدگي نشده است.

وي در پايان تاکيد کرد: تقاضاي ما توجه و حمايت دولت از توليدکنندگان کشور است. اميدوارم دولت سیزدهم به توليدکنندگان اهميت دهد. توليد در راس امور کشورهاي پيشرفته و از اهميت زيادي برخوردار است؛ لذا اميدوارم فردي دلسوز و مديريتي لايق براي کشور انتخاب شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا